Розробка онтологічного підходу в електронній освіті при вивченні інформаційних технологій

Автор(и)

  • Urij Tikhonov Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка пл. Гоголя, 1, м. Старобільськ, Україна, 92703, Україна https://orcid.org/0000-0002-4473-6816
  • Valeriy Lakhno Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115, Україна https://orcid.org/0000-0001-9695-4543
  • Elena Skliarenko Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115, Україна https://orcid.org/0000-0001-6555-1223
  • Olga Stepanenko ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03680, Україна https://orcid.org/0000-0003-2319-1383
  • Kostiantyn Dvirnyi Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115, Україна https://orcid.org/0000-0002-3374-057X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.79230

Ключові слова:

е-освіта, онтологічний підхід, електронний курс, автоматизована розробка курсу

Анотація

Проаналізовано можливості онтологічного підходу до електронного навчання. Розроблено концепцію створення онтолого-керованих е – курсів, що включає методологію використання онтології, механізми онтолого-управління процесом розробки, архітектуру системи та відповідний інструментарій. Запропонована методологія, яка базується на системно-онтологічному підході до побудови моделей електронного курсу, забезпечує високу ступінь формалізації й структуризації онтології предметної дисципліни та ефективну реалізацію процесів автоматизованої побудови е – курсів для різних рівнів вищої освіти

Біографії авторів

Urij Tikhonov, Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка пл. Гоголя, 1, м. Старобільськ, Україна, 92703

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інформаційних технологій і систем

Valeriy Lakhno, Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра організації комплексного захисту інформації

Elena Skliarenko, Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра інформаційних систем та математичних дисциплін

Olga Stepanenko, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03680

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра інформаційних систем в економіці

Kostiantyn Dvirnyi, Європейський університет бул. Академіка Вернадського, 16В, м. Київ, Україна, 03115

Аспірант

Кафедра інформаційних систем та математичних дисциплін

Посилання

  1. Nuntawong, C., Namahoot, C. S., Brückner, M. (2015). A Semantic Similarity Assessment Tool for Computer Science Subjects Using Extended Wu & Palmer’s Algorithm and Ontology. Information Science and Applications, 339, 989–996. doi: 10.1007/978-3-662-46578-3_118
  2. Lisi, F. A., Esposito, F. (2010). Nonmonotonic Onto-Relational Learning. Lecture Notes in Computer Science, 5989, 88–95. doi: 10.1007/978-3-642-13840-9_9
  3. Clark, R. C., Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons, 512. doi: 10.1002/9781118255971
  4. Welsh, E. T., Wanberg, C. R., Brown, K. G., Simmering, M. J. (2003). E-learning: emerging uses, empirical results and future directions. International Journal of Training and Development, 7 (4), 245–258. doi: 10.1046/j.1360-3736.2003.00184.x
  5. Mason R., Rennie F. (2008). E-Learning and Social Networking Handbook: Resources for Higher Education. New York, NY 10016, 205.
  6. Starr, R. R., Parente de Oliveira, J. M. (2013). Concept maps as the first step in an ontology construction method. Information Systems, 38 (5), 771–783. doi: 10.1016/j.is.2012.05.010
  7. Šváb-Zamazal, O., Svátek, V., Scharffe, F., David, J. (2011). Detection and Transformation of Ontology Patterns. Knowledge Discovery, Knowlege Engineering and Knowledge Management, 128, 210–223. doi: 10.1007/978-3-642-19032-2_16
  8. Gaebel, M., Kupriyanova, V., Morais, R., Colucci, E. (2013). E-learning in European higher education institutions: results of a mapping survey conducted in October-December 2013. Brussels, Belgium: European University Association, 92.
  9. Verbert, K., Duval, E., Klerkx, J., Govaerts, S., Santos, J. L. (2013). Learning Analytics Dashboard Applications. American Behavioral Scientist, 57 (10), 1500–1509. doi: 10.1177/0002764213479363
  10. Moon, B. M., Hoffman, R. R., Novak, J. D., Cañas, J. J. (2011). Applied Concept mapping: Capturing, analyzing, and organizing knowledge. New York: CRC Press. Available at: http://planet.uwc.ac.za/nisl/ESS/ESS132/documents/ ESS132_concept_map.pdf
  11. Jiang, S., Bing, L., Sun, B., Zhang, Y., Lam, W. (2011). Ontology enhancement and concept granularity learning. Proceedings of the 17th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining – KDD’11, 1244–1252. doi: 10.1145/2020408.2020597
  12. Shatnawi, S., Gaber, M. M., Cocea, M. (2014). Automatic Content Related Feedback for MOOCs Based on Course Domain Ontology. Lecture Notes in Computer Science, 8669, 27–35. doi: 10.1007/978-3-319-10840-7_4
  13. Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2012). K voprosu vizualizatsii ontografov pri razrabotke ontologiy predmetnykh distsiplin bolshogo obema. International Journal "Information Technologies & Knowledge", 6 (1), 3–13.
  14. Palagin, A. V., Tikhonov, Yu. L., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu. (2011). Ob ontologicheskom podkhode v obrazovanii. Vіsnik skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Volodimira Dalya, 13 (167), 1–7.
  15. Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2010). K voprosu postroeniya ontologii predmetnoy distsipliny dlya elektronnykh kursov obucheniya. Vіsnik skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іm. Volodimira Dalya, 4 (150), 171–179.
  16. Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2010). Znanie – orientirovannye sistemy razrabotki elektronnykh kursov obucheniya. Information Models of Knowledge ITHEA®, Kiev, Ukraine – Sofia, Bulgaria, 304–313.
  17. Campi, M. C., Garatti, S., Prandini, M. (2009). The scenario approach for systems and control design. Annual Reviews in Control, 33 (2), 149–157. doi: 10.1016/j.arcontrol.2009.07.001
  18. Collier, N., North, M. (2012). Parallel agent-based simulation with Repast for High Performance Computing. Simulation, 89 (10), 1215–1235. doi: 10.1177/0037549712462620
  19. Aydin, C., Tirkes, G. (2010). Open source learning management systems in distance learning, Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (2), 175–184.
  20. Timoshenko, O. I., Lahno, V. A. (2016). Deyaki aspekti pidgotovki fahivtsiv iz kiberbezpeki v konteksti viklikiv zahischenosti kiberprostoru Ukrayini. Aktualni pitannya zabezpechennya kiberbezpeki ta zahistu Informatsiyi, 179.
  21. Al-Qahtani, A., Higgins, S. E. (2013). Effects of traditional, blended and e-learning on students' achievement in higher education, Journal of Computer Assisted Learning, 29 (3), 220–234. doi: 10.1111/j.1365-2729.2012.00490.x
  22. Akram, A., Aslam, M., Martinez-Enriquez, A. M., Qayyum, Z. ul, & Syed, A. Z. (2011). Agent based intelligent learning management system for heterogeneous learning environment. 2011 IEEE 14th International Multitopic Conference, 76–81. doi: 10.1109/inmic.2011.6151514
  23. Danilov, V. V. (2011). Istoriya sozdaniya avtomatizirovanyh obuchauschih system. Molodoy uchenyj, 2 (7), 94–98.
  24. Meteshkin, K. A. (2011). Koncepciya voorugeniya Bolonskogo processa intellektualnymi sredstvavi poddergki obrazovaniya. Innovacii u vyschij shkoli, 337–339.
  25. Lytras, M. (2011). Software Technologies in Knowledge Society, Journal of Universal Computer Science, 17, 1219–1221.
  26. Namahoot, C. S., Brückner, M., Panawong, N. (2015). Context-Aware Tourism Recommender System Using Temporal Ontology and Naïve Bayes. Recent Advances in Information and Communication Technology, 361, 183–194. doi: 10.1007/978-3-319-19024-2_19
  27. Demartini, G., Enchev, I., Gapany, J., Cudré-Mauroux, P. (2013). The Bowlogna ontology: Fostering open curricula and agile knowledge bases for Europe's higher education landscape. Semantic Web. 4, 53–63.
  28. Yarandi, M., Jahankhani, H., Tawil, A. R. H. (2013). A personalized adaptive e-learning approach based on semantic web technology. Webology, 10 (2). Available at: http://www.webology.org/2013/v10n2/a110.pdf
  29. Didyk, T. G., Rykov, V. I., Sharonova, Yu. V. (2013). Algorithms and methods of the methodology of creating ontology of the given knowledge domain. Modern problems of science and education, 6. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=10989
  30. Negru, S., Lohmann, S. (2013). A visual notation for the integrated representation of OWL ontologies. In Proceedings of the 9th International Conference on Web Information Systems and Technologies, WEBIST ’13, 308–315.
  31. Legriel, J., Le Guernic, C., Cotton, S., Maler, O. (2010). Approximating the Pareto Front of Multi-criteria Optimization Problems. Lecture Notes in Computer Science, 6015, 69–83. doi: 10.1007/978-3-642-12002-2_6
  32. Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Mogilnyy, G. A., Tikhonov, Yu. L., Semenkov, V. V., Mitrofanova, A. Ye. (2013). Razrabotka programmnoy i funktsionalnoy modeley biblioteki spravochnoy informatsii v Modern E-learning. Vіsnik Skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Volodimira Dalya, 4 (2), 132–137.
  33. Sklyarenko, O. V., Mirutenko, L. V. (2014). Іnformatsіyniy resurs yak nevіd’emna komponenta sistemi distantsіynogo navchannya. Іnformatsіynі tekhnologіi v ekonomіtsі, menedzhmentі ta bіznesі. Problemi nauki, praktiki і osvіti, 66–68.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Tikhonov, U., Lakhno, V., Skliarenko, E., Stepanenko, O., & Dvirnyi, K. (2016). Розробка онтологічного підходу в електронній освіті при вивченні інформаційних технологій. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2 (83), 13–20. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.79230