Розробка онтологічного підходу в електронній освіті при вивченні інформаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.79230Ключові слова:
е-освіта, онтологічний підхід, електронний курс, автоматизована розробка курсуАнотація
Проаналізовано можливості онтологічного підходу до електронного навчання. Розроблено концепцію створення онтолого-керованих е – курсів, що включає методологію використання онтології, механізми онтолого-управління процесом розробки, архітектуру системи та відповідний інструментарій. Запропонована методологія, яка базується на системно-онтологічному підході до побудови моделей електронного курсу, забезпечує високу ступінь формалізації й структуризації онтології предметної дисципліни та ефективну реалізацію процесів автоматизованої побудови е – курсів для різних рівнів вищої освіти
Посилання
- Nuntawong, C., Namahoot, C. S., Brückner, M. (2015). A Semantic Similarity Assessment Tool for Computer Science Subjects Using Extended Wu & Palmer’s Algorithm and Ontology. Information Science and Applications, 339, 989–996. doi: 10.1007/978-3-662-46578-3_118
- Lisi, F. A., Esposito, F. (2010). Nonmonotonic Onto-Relational Learning. Lecture Notes in Computer Science, 5989, 88–95. doi: 10.1007/978-3-642-13840-9_9
- Clark, R. C., Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons, 512. doi: 10.1002/9781118255971
- Welsh, E. T., Wanberg, C. R., Brown, K. G., Simmering, M. J. (2003). E-learning: emerging uses, empirical results and future directions. International Journal of Training and Development, 7 (4), 245–258. doi: 10.1046/j.1360-3736.2003.00184.x
- Mason R., Rennie F. (2008). E-Learning and Social Networking Handbook: Resources for Higher Education. New York, NY 10016, 205.
- Starr, R. R., Parente de Oliveira, J. M. (2013). Concept maps as the first step in an ontology construction method. Information Systems, 38 (5), 771–783. doi: 10.1016/j.is.2012.05.010
- Šváb-Zamazal, O., Svátek, V., Scharffe, F., David, J. (2011). Detection and Transformation of Ontology Patterns. Knowledge Discovery, Knowlege Engineering and Knowledge Management, 128, 210–223. doi: 10.1007/978-3-642-19032-2_16
- Gaebel, M., Kupriyanova, V., Morais, R., Colucci, E. (2013). E-learning in European higher education institutions: results of a mapping survey conducted in October-December 2013. Brussels, Belgium: European University Association, 92.
- Verbert, K., Duval, E., Klerkx, J., Govaerts, S., Santos, J. L. (2013). Learning Analytics Dashboard Applications. American Behavioral Scientist, 57 (10), 1500–1509. doi: 10.1177/0002764213479363
- Moon, B. M., Hoffman, R. R., Novak, J. D., Cañas, J. J. (2011). Applied Concept mapping: Capturing, analyzing, and organizing knowledge. New York: CRC Press. Available at: http://planet.uwc.ac.za/nisl/ESS/ESS132/documents/ ESS132_concept_map.pdf
- Jiang, S., Bing, L., Sun, B., Zhang, Y., Lam, W. (2011). Ontology enhancement and concept granularity learning. Proceedings of the 17th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining – KDD’11, 1244–1252. doi: 10.1145/2020408.2020597
- Shatnawi, S., Gaber, M. M., Cocea, M. (2014). Automatic Content Related Feedback for MOOCs Based on Course Domain Ontology. Lecture Notes in Computer Science, 8669, 27–35. doi: 10.1007/978-3-319-10840-7_4
- Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2012). K voprosu vizualizatsii ontografov pri razrabotke ontologiy predmetnykh distsiplin bolshogo obema. International Journal "Information Technologies & Knowledge", 6 (1), 3–13.
- Palagin, A. V., Tikhonov, Yu. L., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu. (2011). Ob ontologicheskom podkhode v obrazovanii. Vіsnik skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Volodimira Dalya, 13 (167), 1–7.
- Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2010). K voprosu postroeniya ontologii predmetnoy distsipliny dlya elektronnykh kursov obucheniya. Vіsnik skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іm. Volodimira Dalya, 4 (150), 171–179.
- Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Tikhonov, Yu. L. (2010). Znanie – orientirovannye sistemy razrabotki elektronnykh kursov obucheniya. Information Models of Knowledge ITHEA®, Kiev, Ukraine – Sofia, Bulgaria, 304–313.
- Campi, M. C., Garatti, S., Prandini, M. (2009). The scenario approach for systems and control design. Annual Reviews in Control, 33 (2), 149–157. doi: 10.1016/j.arcontrol.2009.07.001
- Collier, N., North, M. (2012). Parallel agent-based simulation with Repast for High Performance Computing. Simulation, 89 (10), 1215–1235. doi: 10.1177/0037549712462620
- Aydin, C., Tirkes, G. (2010). Open source learning management systems in distance learning, Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (2), 175–184.
- Timoshenko, O. I., Lahno, V. A. (2016). Deyaki aspekti pidgotovki fahivtsiv iz kiberbezpeki v konteksti viklikiv zahischenosti kiberprostoru Ukrayini. Aktualni pitannya zabezpechennya kiberbezpeki ta zahistu Informatsiyi, 179.
- Al-Qahtani, A., Higgins, S. E. (2013). Effects of traditional, blended and e-learning on students' achievement in higher education, Journal of Computer Assisted Learning, 29 (3), 220–234. doi: 10.1111/j.1365-2729.2012.00490.x
- Akram, A., Aslam, M., Martinez-Enriquez, A. M., Qayyum, Z. ul, & Syed, A. Z. (2011). Agent based intelligent learning management system for heterogeneous learning environment. 2011 IEEE 14th International Multitopic Conference, 76–81. doi: 10.1109/inmic.2011.6151514
- Danilov, V. V. (2011). Istoriya sozdaniya avtomatizirovanyh obuchauschih system. Molodoy uchenyj, 2 (7), 94–98.
- Meteshkin, K. A. (2011). Koncepciya voorugeniya Bolonskogo processa intellektualnymi sredstvavi poddergki obrazovaniya. Innovacii u vyschij shkoli, 337–339.
- Lytras, M. (2011). Software Technologies in Knowledge Society, Journal of Universal Computer Science, 17, 1219–1221.
- Namahoot, C. S., Brückner, M., Panawong, N. (2015). Context-Aware Tourism Recommender System Using Temporal Ontology and Naïve Bayes. Recent Advances in Information and Communication Technology, 361, 183–194. doi: 10.1007/978-3-319-19024-2_19
- Demartini, G., Enchev, I., Gapany, J., Cudré-Mauroux, P. (2013). The Bowlogna ontology: Fostering open curricula and agile knowledge bases for Europe's higher education landscape. Semantic Web. 4, 53–63.
- Yarandi, M., Jahankhani, H., Tawil, A. R. H. (2013). A personalized adaptive e-learning approach based on semantic web technology. Webology, 10 (2). Available at: http://www.webology.org/2013/v10n2/a110.pdf
- Didyk, T. G., Rykov, V. I., Sharonova, Yu. V. (2013). Algorithms and methods of the methodology of creating ontology of the given knowledge domain. Modern problems of science and education, 6. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=10989
- Negru, S., Lohmann, S. (2013). A visual notation for the integrated representation of OWL ontologies. In Proceedings of the 9th International Conference on Web Information Systems and Technologies, WEBIST ’13, 308–315.
- Legriel, J., Le Guernic, C., Cotton, S., Maler, O. (2010). Approximating the Pareto Front of Multi-criteria Optimization Problems. Lecture Notes in Computer Science, 6015, 69–83. doi: 10.1007/978-3-642-12002-2_6
- Palagin, A. V., Petrenko, N. G., Velichko, V. Yu., Mogilnyy, G. A., Tikhonov, Yu. L., Semenkov, V. V., Mitrofanova, A. Ye. (2013). Razrabotka programmnoy i funktsionalnoy modeley biblioteki spravochnoy informatsii v Modern E-learning. Vіsnik Skhіdnoukrainskogo natsіonalnogo unіversitetu іmenі Volodimira Dalya, 4 (2), 132–137.
- Sklyarenko, O. V., Mirutenko, L. V. (2014). Іnformatsіyniy resurs yak nevіd’emna komponenta sistemi distantsіynogo navchannya. Іnformatsіynі tekhnologіi v ekonomіtsі, menedzhmentі ta bіznesі. Problemi nauki, praktiki і osvіti, 66–68.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Urij Tihonov, Valeriy Lakhno, Elena Skliarenko, Olga Stepanenko, Kostiantyn Dvirnyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.