Визначення транспортної доступності столичного економічного району

Автор(и)

  • Olena Matiychyk Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-5183-8012
  • Andriі Babenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-5312-5702
  • Peter Yanovsky Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-4430-5386
  • Liudmyla Sulyma Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-4940-210X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98118

Ключові слова:

транспортна доступність, транспортне планування, транспортна мережа, автомобільний транспорт

Анотація

Визначено методику для обчислення транспортної доступності регіону. Обґрунтовано вибір Столичного економічного району як регіону для визначення транспортної доступності. Адаптовано іноземний підхід до обчислення транспортної доступності Столичного економічного району України. Формалізовано вираз для обчислення потенційної транспортної доступності. Розроблено шкалу рівнів доступності. Проведено кількісну оцінку значень транспортної доступності міст регіону відносно столиці

Біографії авторів

Olena Matiychyk, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Старший викладач

Кафедра організації авіаційних перевезень

Andriі Babenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук

Центр новітніх технологій

Peter Yanovsky, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра організації авіаційних перевезень

Liudmyla Sulyma, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра організації авіаційних перевезень

Посилання

  1. Matiychyk, O., Kryshkevych, K. (2013). Accessibility of transport systems in passenger transportation. Science-Based Technologies, 18 (2). doi: 10.18372/2310-5461.18.4984
  2. Yanovsky, P., Matiychyk, O. (2014). Іnfrastructure approach to measuring passenger transport accessibility. Railway Transport of Ukraine, 6 (109), 14–18.
  3. Yanovsky, P., Matiychyk, O. (2013). Otsinka dostupnosti pasazhirskogo transportu na regionalnomu rivni. Science-based technologies, 3 (19), 345–349.
  4. Dubel, V. (2014). Osoblyvosti ekologo-ekonomichnogo rozvytku regioniv Ukrayiny. Bullein of Donetsk National University. Series C. Economics and Law, 1, 52–56.
  5. Litman, T. (2012). Evaluating Accessibility for Transport Planning: Measuring People’s Ability to Reach Desired Goods and Activities. Victoria Transport Policy Institute, 56.
  6. Yatskiv (Jackiva), I., Budilovich, E. (2017). Evaluating Riga Transport System Accessibility. Procedia Engineering, 178, 480–490. doi: 10.1016/j.proeng.2017.01.091
  7. Karou, S., Hull, A. (2014). Accessibility modelling: predicting the impact of planned transport infrastructure on accessibility patterns in Edinburgh, UK. Journal of Transport Geography, 35, 1–11. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2014.01.002
  8. Guzman, L. A., Oviedo, D., Rivera, C. (2017). Assessing equity in transport accessibility to work and study: The Bogotá region. Journal of Transport Geography, 58, 236–246. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2016.12.016
  9. Wang, Y., Monzon, A., Ciommo, F. D. (2015). Assessing the accessibility impact of transport policy by a land-use and transport interaction model – The case of Madrid. Computers, Environment and Urban Systems, 49, 126–135. doi: 10.1016/j.compenvurbsys.2014.03.005
  10. Zondag, B., de Bok, M., Geurs, K. T., Molenwijk, E. (2015). Accessibility modeling and evaluation: The TIGRIS XL land-use and transport interaction model for the Netherlands. Computers, Environment and Urban Systems, 49, 115–125. doi: 10.1016/j.compenvurbsys.2014.06.001
  11. Monzon, A., Ortega, E., Lopez, E. (2013). Efficiency and spatial equity impacts of high-speed rail extensions in urban areas. Cities, 30, 18–30. doi: 10.1016/j.cities.2011.11.002
  12. Kim, H., Sultana, S. (2015). The impacts of high-speed rail extensions on accessibility and spatial equity changes in South Korea from 2004 to 2018. Journal of Transport Geography, 45, 48–61. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2015.04.007
  13. Shaw, S.-L., Fang, Z., Lu, S., Tao, R. (2014). Impacts of high speed rail on railroad network accessibility in China. Journal of Transport Geography, 40, 112–122. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2014.03.010
  14. Lopez, E., Monzon, A., Ortega, E., Mancebo Quintana, S. (2009). Assessment of Cross‐Border Spillover Effects of National Transport Infrastructure Plans: An Accessibility Approach. Transport Reviews, 29 (4), 515–536. doi: 10.1080/01441640802627974
  15. Zajac, A. P. (2016). City Accessible for Everyone – Improving Accessibility of Public Transport Using the Universal Design Concept. Transportation Research Procedia, 14, 1270–1276. doi: 10.1016/j.trpro.2016.05.199
  16. Rotoli, F., Christidis, P., Vannacci, L., Lopez-Ruiz, H. G., Navajas, C. E., Ibanez, R. N. (2014). Potential Impacts on Accessibility and Consumer Surplus of Improvements of the European Railway System. Transportation Research Procedia, 3, 319–328. doi: 10.1016/j.trpro.2014.10.012
  17. Yamaguchi, K. (2007). Inter-regional air transport accessibility and macro-economic performance in Japan. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 43 (3), 247–258. doi: 10.1016/j.tre.2006.10.004
  18. Martinez, L. M., Viegas, J. M. (2013). A new approach to modelling distance-decay functions for accessibility assessment in transport studies. Journal of Transport Geography, 26, 87–96. doi: 10.1016/j.jtrangeo.2012.08.018
  19. Tranos, E., Reggiani, A., Nijkamp, P. (2013). Accessibility of cities in the digital economy. Cities, 30, 59–67. doi: 10.1016/j.cities.2012.03.001
  20. Zadvornyj, Ju. V. (2011). Kriterii ocenki razvitija transportnoj infrastruktury regiona. Rossijskoe predprinimatel'stvo, 1 (175), 168–168.
  21. Melendez, J. H., Rietveld, P., Verhoef, P.(2007). On the change in surpluses equivalence: measuring benefits from transport infrastructure investments. European Transport, 36, 107–140.
  22. Johansson, B. (2007). Transport Infrastructure Inside and Across Urban Regions. OECD/ITF Joint Transport Research Centre Discussion Papers. doi: 10.1787/234705655722
  23. Mezentseva, N., Mezentsev, K. (2010). Ekonomichna i sotsialna geografIya Ukrainy. Kyiv: Vydavnycho-polihrafichnyy tsentr „Kyyivs'kyy universytet”, 239.
  24. Ischuk, S., Gladkуy, A. (2013). Kyivskiy stolychniy region: yogo mezhi, funktsiyita napryamy rozvitku. Economic and social geography, 1 (66), 21–31.
  25. Doroshenko, V., Dіdenko, K. (2005). Osnovni pokaznyky ta indikatory funktsionuvannya pasazhirskoyi avtotransportnoyi systemy. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 35–36.
  26. Agasyants, A. (2010). Razvitie seti avtomobilnyih magistraley v krupneyshih gorodah. Transportno-gradostroitelnyie problemyi. Moscow: Published at ACB, 248.
  27. Morris, J. M., Dumble, P. L., Wigan, M. R. (1979). Accessibility indicators for transport planning. Transportation Research Part A: General, 13 (2), 91–109. doi: 10.1016/0191-2607(79)90012-8
  28. Schurmann, C., Talaat, A. (2000). Towards a European Peripherality Index Final Report. Report for General Directorate XVI Regional Policy of the European Commission. Institut fur Raumplanung Fakultat Raumplanung, Universitat Dortmund, 48.
  29. Spiekermann, K., Wegener, M., Kveton, V., Marada, M., Schurmann, C., Biosca, O. et. al. (2013). TRACC Transport Accessibility at Regional/Local Scale and Patterns in Europe. Applied Research 2013/1/10. ESPON, 164. Available at: http://www.espon.eu/export/sites/default/Documents/Projects/AppliedResearch/TRACC/TRACC_Interim_Report_210211.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-29

Як цитувати

Matiychyk, O., Babenko, A., Yanovsky, P., & Sulyma, L. (2017). Визначення транспортної доступності столичного економічного району. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (86), 31–40. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98118

Номер

Розділ

Процеси управління