Dynamics of students’ physical fitness during sectional crossfit and football sessions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-6.006

Keywords:

students, physical education, crossfit, football, physical readiness, sectional work

Abstract

Valeriy Hrygoriev

Purpose: to assess the influence of crossfit and football in the sectional work on physical education on the dynamics of physical fitness of students.

Material & Methods: studies of the level of physical preparedness of students were carried out with the help of two tests before and after the introduction of experimental techniques in the survey groups. Two experimental (18 girls, 16 boys) and two control groups (22 girls and boys) from the 2nd year students of the Kherson State University.

Results: the analysis of the physical readiness of the students of the University was carried out under the influence of the classes of crossfit and football in the framework of the sectional work on physical education on the dynamics of the indicators of the development of high-speed, strength and speed-strength qualities, the development of agility and flexibility.

Conclusion: use of developed methodological approaches to the application of sectional forms of physical education contributed to significant changes in the indicators of physical preparedness. 

References

Базилевич, Н.О., Тонконог, О.С. (2017), "Вплив занять кросфітом на формування мотивації студентів до регулярних занять фізичною культурою і спортом", Молодий вчений, № 2 (42), С. 113-117, режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/2/27.pdf

Біліченко, О.О. (2014), Гендерні особливості формування мотивації до занять фізичним вихованням у студентів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук фіз. вих. і спорту, Дніпро, 21 с.

Бондарев, Д.В. (2008), "Оценка интенсивности специфических упражнений футбола при выполнении их студентами", Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: зб. наук. праць Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Луцьк, Т.2, C. 20-23.

Галюза, С.С. (2013), Розвиток фізичних здібностей студенток університетів в процесі занять футболом: автореф. дис. канд. пед. наук, Луганськ, 20 с.

Зиннатнуров, А.З., Панов, И.И. (2014), "Кроссфит как направление совершенствования процесса физического воспитания в вузе", Известия Тул. гос. ун-та: Физическая культура. Спорт, № 1, С. 14-19.

Кокорев, Д.А., Выприков, Д.В., Везеницин, О.В. (2016), "Методика использования функционального многоборья (кроссфита) в процессе физического воспитания студентов", Теория и практика физ. культуры, 2016, № 9, С. 16-18.

Маляр, Е.І. (2007), "Вплив засобів футболу на рівень функціональної підготовленості студентів-податківців", Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. вих. і спорту, № 7, С. 101-104.

Носко, М.О., Данілов, О.О., Маслов, В.М. (2011), Фізичне виховання і спорт у вищих навчальних закладах при організації кредитно-модульної технології, Видавничий Дім "Слово", Київ.

Оксьом, П.М., Шумаков, О.В. (2007), "Міні-футбол – ефективний засіб фізичного виховання студенток вищого педагогічного навчального закладу", Проблеми та перспективи розвитку ігрових видів спорту: зб. наук. пр. V Всеукр. наук.-практ. конф., Львів, С. 54-58.

Сергієнко, Л.П. (2007), Тестування рухових здібностей школярів, Олімпійська література, Київ.

Published

2017-12-30

How to Cite

Григор’єв, В. (2017). Dynamics of students’ physical fitness during sectional crossfit and football sessions. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (6(62), 31–35. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-6.006

Issue

Section

Articles