Influence modern fitness of the systems on motivation to employments of physical culture of teenagers of task medical force
Keywords:
education, motivation, modern fitness of the system, special medical groupAbstract
The aim of the paper is to explore the influence of contemporary fitness-systems on formation of motivation towards physical training in the process of students' physical education. During the last few years the interest towards physical training has decreased and the number of children making part of preparatory and special medical groups has risen. Taking this into account, it was suggested to use contemporary fitness-systems in the process of physical education of children of the special medical group in order to increase their interest and motivation towards physical training. The positive effect in formation of educational motivation, in reduction of common school anxiety, in growth of success-orientation has been proved.
References
Абрамова Г. С. Практикум по возрастной психологии : [учеб. пособ. для вузов] / Г. С. Абрамова. – М. : Академия, 1999. – 320 с.
Асеев В. Г. Мотивы поведения и формирование личности / В. Г. Асеев. – М. : Просвещение, 1976. – 158 с.
Божович Л. И. Проблема развития мотивационной сферы ребенка. Изучение мотивации поведения детей и подростков / Под ред. Л. И. Божович, Л. В. Благонадежной. – М. : АСТ-Пресс, 2002. – 460 с.
Бородин Ю. А. Проблемы формирования мотивации к занятиям физической культурой и спортом у девушек старших классов / Ю. А. Бородин, В. Б. Добровольский // Физическое воспитание студентов. – 2009. – № 7. – С .79–85.
Булич Э. Г. Физическое воспитание в специальных медицинских группах / Э. Г. Булич. – М. : ФиС, 1986. – 255 с.
Васьков Ю. В. Фізична культура. 5–9 класи. Спеціальні медичні групи. Майстер-клас : [розробки уроків] / Ю. В. Васьков. – Х. : Ранок, 2011. – 304 с.
Гончарова Е. Б. Формирование мотивации учебной деятельности подростков / Е. Б. Гончарова / Вопросы психологии. – 2000. – № 6. – С. 132–134.
Ильин Е. П. Психология физического воспитания / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 486 с.
Лисак И. В. Дослiдження рiвня фiзичної пiдготовленностi школярiв сьомих класiв загальоосвiтних шкiл з рiзним пiдходом до органзацii фiзичного виховання / И. В. Лисак // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – № 5.1. – С. 12–15.
Министерство АРК. Официальный сайт : [Електронный ресурс]. – Режим доступа : http://mz-ark.gov.ua/novosti-2/ministerstvo-informiruet/
Осипова И. Формирование учебной мотивации школьников / И. Осипова // Воспитание школьников. – Москва : Школьная пресса, 2003. – № 8. – С. 33–36.
Овчарова Р. В. Практическая психология образования: [учеб. пособие для студ. психол. фак. университетов] / Р. В. Овчарова. – М. : Академия, 2003. – 448 с.
Практическая психодиагностика. Методики и тесты: [учебное пособие] / Ред. и сост. Д. Я. Райгородский. – Самара : Бахрах-М, 200. – 672 с.
Саїнчук М. Ціннісне ставлення старшокласників до предмета «фізична культура» / М. Саїнчук // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 2. – С. 81–85.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik [Slobozhanskyi herald of science and sport]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.