Взаємозв’язок показників фізичної підготовленості студентів-педагогічних спеціальностей

Authors

  • Андрій Єфременко Харківська державна академія фізичної культури,
  • Світлана Блізнюк Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
  • Клименченко Вікторія Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
  • Валерія Галєєва Харківська державна академія фізичної культури,
  • Олена Насонкіна Харківська державна академія фізичної культури,

DOI:

https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.026

Keywords:

навчання, фізична культура, тестування, кореляція.

Abstract

Представлена кореляція показників сторін фізичної підготовленості студентів за загальноприйнятими тестами, а також проблематика реалізації ефективного процесу фізичного виховання у закладах вищої освіти педагогічного профілю. Мета: визначити взаємозв’язок показників тестів, які визначають рівень фізичної підготовленості студентів-педагогів. Об’єкти: студенти педагогічних спеціальностей: 213 дівчат (І курс – 136, ІІІ курс – 77) та 34 хлопці (І курс – 21, ІІІ курс – 13).

Матеріал і методи: аналіз науково-методичних джерел; педагогічне тестування; кореляційний аналіз.

Результати: спостерігається скорочення кількості студентів (хлопців і дівчат), які регулярно відвідують заняття з фі- зичної культури. Виявлено, що рівень фізичної підготовленості, за результатами більшості тестових вправ, знижується протягом періоду навчання. Спостерігається неоднорідність результатів більшості тестів, що вказує на їх рухову склад- ність для поточного рівня фізичної підготовленості студентів, які брали участь у дослідженні.

Висновки: Необхідна детальна розробка заходів щодо підвищення мотивації та ціннісних орієнтацій стосовно відно- шення студентів педагогічних спеціальностей до регулярної фізичної активності, а також поєднання індивідуального і групового підходу при розробці фізкультурних програм.

References

Benham, E., & Ciotto, C. (2014), Learn to move, move to learn, Principal Leadership, 15(4), рр. 40–44.

Fakhouri, T. H., Hughes, J. P., Burt, V. L., Song, M., Fulton, J. E., & Ogden, C. L. (2014), Physical activity in U.S. youth aged 12–15 years, Hyattesville, MD: National Center for Health Statistics.

Harris, J. (2014). Physical education teacher education students’ knowledge, perceptions and experiences of promoting healthy, active lifestyles in secondary schools, Physical Education and Sport Pedagogy, vol.19, no.5, pp. 466–480.

Howie, E., Schatz, J., & Pate, R. (2015), Acute effects of classroom exercise breaks on executive function and math performance: A dose-response study, Research Quarterly for Exercise and Sport, 86(3), рр. 217–224.

Liam, H., Williams, J., Aucott, L., Milne, J., Thomson, J., Greig, J. & Williams, M. (2010). Exercising attention within the classroom,

Developmental Medicine and Child Neurology, 52(10), рр. 929–934.

Meredith, M. D., & Welk, G. J. (2010). Fitnessgram/Activitygram test administration manual, New York, NY: Cooper Institute.

Morrow, J. R., Mood, D. P., Jackson, A. W., Disch, J. G., & Kang, M. (2016), Measurement and Evaluation in Human Performance, 5th ed. Champaign, IL: Human Kinetics Press

Ratey, J. J., & Hagerman, E. (2008), Spark: The revolutionary new science of exercise and the brain, New York: Little, Brown.

Stevens-Smith, D. A. (2016), Active bodies/active brains: the relationship between physical engagement and children’s brain development, Physical Educator, 29(6), рр. 719–732.

Tomporowski, P. (2008), Exercise and children’s intelligence, cognition and academic achievement, Education Psychology Review,

(2), рр. 111–131

Published

2019-12-30

How to Cite

Єфременко, А., Блізнюк, С., Вікторія, К., Галєєва, В., & Насонкіна, О. (2019). Взаємозв’язок показників фізичної підготовленості студентів-педагогічних спеціальностей. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (6К), 29–33. https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.026

Issue

Section

Articles