Formation of pedagogical creativity of future physical education teachers during their professional training
Keywords:
pedagogical creativity, readiness, professional preparation, students, pedagogical conditions, interactive methods, pedagogical practiceAbstract
Thesis is dedicated to the problem of formation of pedagogical creativity of future physical education teachers during their professional training. On the basis of scientific literature the theoretical principles are defined; the entity and features of pedagogical creativity of future physical education teachers are discovered; the content, components and levels of formation are determined, criteria, indexes and levels are defined; the condition of the process of formation of pedagogical creativity of future physical education teachers during their professional training in practice of professional preparation in higher educational establishments is analyzed; pedagogical condition of formation of pedagogical creativity of future physical education teachers during their professional training are theoretically grounded and determined: the usage of interactive methods in teaching professional disciplines; organizing self-creative activity of students while pedagogical practice; the efficiency of pedagogical condition of formation of pedagogical creativity of future physical education teachers during their professional training is experimentally checked.
References
Васьков Ю. В. Сучасні педагогічні інновації на уроках фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах / Ю. В. Васьков // Слобожанський науково-спортивний вiсник : [наук.-теор. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2010. – № 3. – С. 142–144.
Волошенко О. В. Творчість як складова професійної самореалізації педагога : [метод. реком.] / О. В. Волошенко, В. І. Хрипун. – Черкаси : ЧОІПОПП. – 2009. – 34 с.
Докучаєва В. В. Інноваційна діяльність у сучасній педагогічній теорії і практиці / В. В. Докучаєва // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка : [зб. наук. пр. : ред. В. С. Курило]. – Луганськ, 2010. – № 9 (196). – С. 181–192.
Карпюк Р. П. Мотивація студентів вищих технічних навчальних закладів до здоров’язбережувальної діяльності / Р. П. Карпюк // Наук. записки : зб. наук. статей : укл. Л. Л. Макаренко. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – Вип. 91. – С. 104 – 116.
Ротерс Т. Т. Організаційно-педагогічні технології фізичного виховання школярів / Т. Т. Ротерс // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків, 2010. – № 6. – С. 98–101.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : [підручник] / С. О. Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 460 с. – ISBN: 966-80-63-87-7.
Сущенко А. В. Розвиток педагогічної творчості майбутніх учителів фізичного виховання в ході педагогічної практики / А. В. Сущенко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : [зб. наук. пр. : редкол. Т. І. Сущенко (гол.ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 19 (72). – С. 275–280.
Черчата Л. М. Самостійна робота як середовище креативної діяльності / Л. М. Черчата // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : [зб.наук.пр. :за ред. проф. Т. І. Сущенко]. – Запоріжжя, 2009. – Вип. 3(56). – С. 404–408.
Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів: підручник : у 2 ч. / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2006. – Ч. 2. – 216 с. – ISBN: 966-609-005-8.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik [Slobozhanskyi herald of science and sport]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.