Social and educational background introduction of interactive learning technologies in the process of training teachers of physical culture.
Keywords:
students interactive techniques, forms, conditions, subject-subject teachingAbstract
The results of the survey among students of physical education higher educational institutions. Revealed that in higher education teaching orientation there are objective social and educational conditions for the introduction of interactive forms of learning. The vast majority of students wish to take part in this study, the activation of which will provide a cognitive processReferences
Беспалько В. П. Систематическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов : [учеб.-метод. пособие] / В. Беспалько, Ю. Татур. – М. : Высшая школа, 1989. – 144 с.
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с.
Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация : [учебное пособие для вузов] / В. И. Загвязинский. – М. : Академия, 2006. – 3-е изд., испр. – 192 с.
Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании : [Электронный ресурс] / И. А. Зимняя. – Режим доступа : http://www.koob.ru/zimnjaja/#books.
Краевский В. В. Основы обучения: Дидактика и методика : [учеб. пособие для студ. вузов] / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М. : Академия, 2007. – 352 с.
Михайличенко О. В. Методика преподавания общественных дисциплин в высшей школе : [учебное пособие] / О. В. Михайличенко. – Сумы : СумДПУ, 2009. – 122 с.
Чепель Т. Л. Интерактивные методы в высшем педагогическом образовании как условие его интенсификации : [Электронный ресурс] / Т. Л. Чепель, Т. Д. Яковенко. – Режим доступа : http://www.concord.websib.ru/page.php?article=88&item=2.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik [Slobozhanskyi herald of science and sport]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.