Аналіз термінальних життєвих цінностей груп студентів харківських вищих навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2014-3.023Ключові слова:
термінальні цінності, фізичне виховання, порівняльний аналіз, достовірні відмінностіАнотація
Мета: визначити особливості системи цінностей студентів Харківських вишів. Матеріал і методи: дослідження проводилось у вересні – жовтні 2013 р. у Харківському національному економічному університеті (ХНЕУ) ім. Семена Кузнеця, Харківському національному університеті будівництва та архітектури (ХНУБА) та Харківському національному педагогічному університеті (ХНПУ) ім. Г. Сковороди. У дослідженні прийняли участь 523 студента. Для аналізу ціннісних орієнтацій особистості студентів був використаний морфологічний тест життєвих цінностей В. Ф. Сопова та Л. В. Карпушиної. Результати: проведено аналіз наукової літератури за проблемою дослідження; порівняльний аналіз термінальних життєвих цінностей студентів першого та другого курсів, юнаків та дівчат, студентів та викладачів, студентів Харківських вузів різних за профілем навчання; порівняльний аналіз спрямованості особистості груп студентів ХНЕУ, ХНУБА і ХНПУ до певних життєвих цінностей; аналіз термінальних життєвих цінностей студентів ХНЕУ ім. Семена Кузнеця, які заявили про високе значення сфери фізичної активності. Висновки: різні контингенти студентів мають різне відношення до певних життєвих цінностей. Деякі відмінності спостерігаються за віковою ознакою, як у хлопців, так і у дівчат, а також між викладачами та студентами ХНЕУ ім. Семена Кузнеця. Але між хлопцями та дівчатами достовірних відмінностей у відношенні до певних життєвих цінностей не виявлено; у спрямованості груп студентів Харківських вузів до певних життєвих цінностей майже немає відмінностей серед студентів різного профілю навчання; більшість студентів, які активні в сфері фізичного виховання, прагнуть реалізувати духовно-моральні цінності, а не егоїстично-престижні (прагматичні).
Посилання
Abulkhanova-Slavskaya K. A. Strategiya zhizni [Life strategy], Moscow, 1991, 299 p. (rus)
Astashova N. A. Uchitel. Problema vybora i formirovaniya tsennostey [Teacher. The problem of choice and value formation], Moscow, 2001, 272 p. (rus)
Budinayte G. L., Kornilova T. V. Voprosy psikhologii [Questions of psychology], 1993, vol. 3, pp. 99. (rus)
Ilin Ye. P. Motivatsiya i motivy [Motivation and motives], Saint Petersburg, 2000, 512 p. (rus)
Kutek T. B. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 3, pp. 207–210. (ukr)
Lapin N. I. Sotsis [Sotsis], 1999, vol. 5, p. 114–118. (rus)
Marchenko O. Yu. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2011, vol. 1, pp. 127–131. (ukr)
Yarmachenko M. D. Pedagogіchniy slovnik [Pedagogіchny vocabulary], Kyiv, 2001, pp. 408–412. (ukr)
Petrovskiy A. V., Yaroshevskiy M. G. Psikhologiya [Psychology], Moscow, 1990, 494 p. (rus)
Puni A. Ts.Psikhologiya [Psychology], Moscow, 1984, 255 p. (rus)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 (Artem Cherednichenko) Чередніченко Артем Вікторович

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.