Role and functions of musical accompaniment on training sessions: student's view
Keywords:
musical accompaniment, training sessions, music therapy, volitional regulation, psycho-emotional conditionsAbstract
Relying on the background of a «learning» new paradigm of education, the authors pay attention on the relevance and versatility of musical accompaniment for training sessions in the Education System. Through the aerobatic sociological study among the students of Kharkiv Academy of Physical Culture, the authors analyze the impact of musical accompaniment to the psycho-emotional conditions, volitional regulation of behavior and motor memory (memoring and rememoring mechanisms) of student-athletes.
References
Беленькая И. Г. Музыкальная психотерапия в учебно-тренировочном процессе / И. Г. Беленькая / Слобожанський науково-спортивний вісник: зб. наук. ст. – Харків : ХДАФК, 2004. – С. 283–287.
Блаво Р. Исцеление музыкой / Р. Блаво. – Спб. : Питер, 2003.
Блинова О. А. Процесс музыкальной психотерапии: систематизация и описание основных форм работы / О. А. Блинова // Психологический журнал. – Москва, 1988.
Бурдье П. Система образования и система мышления: электронный ресурс / П. Бурдье. – Режим доступа: http://www.bourdieu.narod.ru.
Бюлль А. SPSS. Искусство обработки информации. Анализ статистических данных и восстановление скрытых закономерностей / А. Бюлль, П. Цёфель. – Москва-Санкт-Петербург-Киев, 2002. – 608 с.
Горбач А. Н. Нетрадиционные методы преподавания социологии: учебное пособие / А. Н. Горбач, И. Д. Ковалева, О. А. Редько, Ю. Г. Сорока. – Харьков, 2001. – 328 с.
Инглехарт Р. Постмодерн: меняющиеся ценности в изменяющемся обществе / Р. Инглехарт. – Полис, 1997. – № 4. – С. 12–24.
Петрушин В. И. Музыкальная психотерапия / В. И. Петрушин. – М. : Гуманитарное издательство, 2000.
Robert B. Bar. From teaching to learning – a new paradigm for undergraduate education / Bar Robert B., Tagg J. // Change. – 1995, November/December. – P. 13–25.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 А. Х. Дейнеко, І. Г. Біленька
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.