Psycho-corrective humanity actualization resources for students: sport and arts

Authors

  • Ольга Костикова Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-0904-948X
  • Светлана Корсун Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-2272-8786
  • Ирина Шапошникова Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0003-1020-6486
  • Яна Суворова Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-1995-4352

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.009

Keywords:

students, humanity, sports, physical culture, physical education, art, psychoanalysis, surrealism

Abstract

Olha Kostikova, Svitlana Korsun, Iryna Shaposhnykova & Yana Suvorova

Purpose: to substantiate the perspective effectiveness of the interdisciplinary system "sport – psychoanalysis – art" for effective psychological and pedagogical influence in the development of humanity in students in the teaching and educational process.

Material & Methods: observation in higher educational institutions of the pedagogical and sports orientation, theoretical analysis and synthesis of philosophical-psychological and valeo-pedagogical publications on the research problem.

Results: considered humanistic significance of sports activities and the arts at the planetary level of human development. The psychoanalytical and philosophical aspects of surrealism are presented in the context of the actualization of humanity in student: future teachers and trainers.

Conclusion: theoretically designated psycho-correctional resources in the spectrum of physical, aesthetic and moral education for the progressive dynamics of humanity in the personal development of students

References

Андреева, Т.А. (2014), "Идея общечеловеческого единства в философии И. Канта", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 39-41.

Андриенко, Е.В. (2014), "И. Кант и сюрреализм: глубинные философские переплетения", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 41-44.

Вржеснєвський, І.І. (2014),"Фізичне виховання студентської молоді у Сковородинівській традиції", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 76-77.

Дьяченко, М.И., Кандыбович, Л. А. (1981), Психология высшей школы: Учеб. пособие для вузов, 2-е изд., перераб. и доп., БГУ, Минск.

Іващенко, О.В. (2016), "Мир і війна в образотворчому мистецтві", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 97-98.

Кобзєва, І.О. (2016), "Спорт – найефективніший шлях до миру і добра", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 106-108.

Кобзева, Ю.Ю. (2015), "Эстетизация жизненного мира как воспитательный потенциал Европы", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 74-76.

Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2014), "Сучасні аспекти викладання навчальних дисциплін з основ здоров'я для майбутніх фахівців з фізичної реабілітації", Інноваційні напрями рекреації, фізичної реабілітації та оздоровчих технологій, Збірник статей VІІ міжнародної науково-практичної конференції, 14 листопада 2014 року, ХДАФК, Харків, С. 62-67.

Костикова, О.В. (2016), "Актуализация гуманности личности в сфере искусства: мультикультурные тенденции", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 116-119.

Костікова, О.В. (2017), "Гуманістичні аспекти особистісного розвитку студентів у сучасному освітньому просторі: психоаналіз і мистецтво", «Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика»: матеріали II міжнародної науково-практичної конференції (11 квітня 2017 р.), Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди, Харків, С. 254-256.

Костікова, О.В., Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2015), "До проблеми психічного здоров'я особистості в умовах навчальних перевантажень: ретроспективні та сучасні аспекти арт-терапії", Становлення і розвиток особистості в умовах освітнього простору: теорія і практика: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (14–15 травня 2015 р., м. Полтава), Полтава, С. 118-121.

Костикова, О., Корсун, С., Шапошникова, И., Суворова, Я. (2017), "Инновационные тенденции в рекреации: аспекты психоанализа и ресурсы искусства", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(57), С. 49-55, doi: 10.15391/snsv.2017-1.008

Костикова, О.В. (2015), "К проблеме нравственного развития личности в социоспецифике современного мира", Науково-практична конференція студентів і молодих вчених «Психологія в сучасному світі»: Тези доповідей, Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, С. 16.

Костикова, О.В. (2015), "Культурно-образовательные аспекты проблемы нравственного развития студентов в современном социуме", Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Студентська молодь в умовах глобалізації» (м. Дніпропетровськ, 24 квітня 2015 р.), відп. за випуск професор Кривошеїн, В. В., ЛІРА, Дніпропетровськ, С. 76-78.

Кукушин, В.С., Столяренко, Л.Д. (2000), Этнопедагогика и этнопсихология, Феникс, Ростов-на-Дону.

Левчук, Л.Т. (2002), Психоаналіз: історія, теорія, мистецька практика: Навч. посібник, Либідь, Київ.

Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие (2002), Феникс, Ростов н/Д.

Психологический лексикон. Энциклопедический словарь в шести томах (2006), ред.-сост. Карпенко, Л.А., под. общ. ред. Петровского, А.В., режим доступа: http: //psychology_lexicon.academic.ru/67/%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0% BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C.

Хомуленко, Т.Б., Бондаренко, Л.І. (2015), "З історії психоаналізу. Українські пріоритети", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 166-168.

Чайка, Л.Е. (2016), "Виховання в дусі миру засобами книжної графіки", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 227-229.

Шапошнікова, І.І., Корсун, С.М., Суворова, Я.В. (2016), "До проблеми збереження та зміцнення психічного здоров’я студентської молоді", Актуальні проблеми медико-біологічного забезпечення фізичної культури, спорту та фізичної реабілітації: Збірник статей ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 21 квітня 2016 р., Харківська державна академія фізичної культури, за ред. Пєшкової, О.В. та ін., ХДАФК, Харків, С. 582-586.

Энциклопедия мысли: Сб. мыслей, изречений, афоризмов, максимов, парадоксов, эпиграмм (1995), сост. и пер. Хромина, Н. Я., Прапор, Харків.

Published

2017-06-30

How to Cite

Костикова, О., Корсун, С., Шапошникова, И., & Суворова, Я. (2017). Psycho-corrective humanity actualization resources for students: sport and arts. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (3(59), 49–55. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.009

Issue

Section

Articles