Психокоррекционные ресурсы актуализации гуманности у студентов: спорт и сфера искусства

Автор(и)

  • Ольга Костикова Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-0904-948X
  • Светлана Корсун Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-2272-8786
  • Ирина Шапошникова Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0003-1020-6486
  • Яна Суворова Харьковская государственная академия физической культуры, Харьков, Украина, https://orcid.org/0000-0002-1995-4352

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.009

Ключові слова:

студенты, гуманность, спорт, физическая культура, физическое воспитание, искусство, психоанализ, сюрреализм

Анотація

Цель: обосновать перспективную результативность междисциплинарной системы «спорт – психоанализ – искусство» для эффективного психолого-педагогического влияния при становлении гуманности у студентов в учебно-воспитательном процессе.

Материал и методы: наблюдение в высших учебных заведениях педагогической и спортивной направленности, теоретический анализ и синтез философско-психологических и валео-педагогических публикаций по проблеме исследования.

Результаты: рассмотрена гуманистическая значимость спортивной деятельности и сферы искусства на планетарном уровне развития человечества. Представлены психоаналитические и философские аспекты сюрреализма в контексте актуализации гуманности у студенческой молодежи: будущих преподавателей и тренеров.

Выводы: теоретически обозначены психокоррекционные ресурсы в спектре физического, эстетического и нравственного воспитания для прогрессивной динамики гуманности в личностном развитии студенчества. 

Посилання

Андреева, Т.А. (2014), "Идея общечеловеческого единства в философии И. Канта", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 39-41.

Андриенко, Е.В. (2014), "И. Кант и сюрреализм: глубинные философские переплетения", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 41-44.

Вржеснєвський, І.І. (2014),"Фізичне виховання студентської молоді у Сковородинівській традиції", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 76-77.

Дьяченко, М.И., Кандыбович, Л. А. (1981), Психология высшей школы: Учеб. пособие для вузов, 2-е изд., перераб. и доп., БГУ, Минск.

Іващенко, О.В. (2016), "Мир і війна в образотворчому мистецтві", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 97-98.

Кобзєва, І.О. (2016), "Спорт – найефективніший шлях до миру і добра", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 106-108.

Кобзева, Ю.Ю. (2015), "Эстетизация жизненного мира как воспитательный потенциал Европы", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 74-76.

Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2014), "Сучасні аспекти викладання навчальних дисциплін з основ здоров'я для майбутніх фахівців з фізичної реабілітації", Інноваційні напрями рекреації, фізичної реабілітації та оздоровчих технологій, Збірник статей VІІ міжнародної науково-практичної конференції, 14 листопада 2014 року, ХДАФК, Харків, С. 62-67.

Костикова, О.В. (2016), "Актуализация гуманности личности в сфере искусства: мультикультурные тенденции", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 116-119.

Костікова, О.В. (2017), "Гуманістичні аспекти особистісного розвитку студентів у сучасному освітньому просторі: психоаналіз і мистецтво", «Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика»: матеріали II міжнародної науково-практичної конференції (11 квітня 2017 р.), Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди, Харків, С. 254-256.

Костікова, О.В., Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2015), "До проблеми психічного здоров'я особистості в умовах навчальних перевантажень: ретроспективні та сучасні аспекти арт-терапії", Становлення і розвиток особистості в умовах освітнього простору: теорія і практика: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (14–15 травня 2015 р., м. Полтава), Полтава, С. 118-121.

Костикова, О., Корсун, С., Шапошникова, И., Суворова, Я. (2017), "Инновационные тенденции в рекреации: аспекты психоанализа и ресурсы искусства", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(57), С. 49-55, doi: 10.15391/snsv.2017-1.008

Костикова, О.В. (2015), "К проблеме нравственного развития личности в социоспецифике современного мира", Науково-практична конференція студентів і молодих вчених «Психологія в сучасному світі»: Тези доповідей, Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, С. 16.

Костикова, О.В. (2015), "Культурно-образовательные аспекты проблемы нравственного развития студентов в современном социуме", Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Студентська молодь в умовах глобалізації» (м. Дніпропетровськ, 24 квітня 2015 р.), відп. за випуск професор Кривошеїн, В. В., ЛІРА, Дніпропетровськ, С. 76-78.

Кукушин, В.С., Столяренко, Л.Д. (2000), Этнопедагогика и этнопсихология, Феникс, Ростов-на-Дону.

Левчук, Л.Т. (2002), Психоаналіз: історія, теорія, мистецька практика: Навч. посібник, Либідь, Київ.

Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие (2002), Феникс, Ростов н/Д.

Психологический лексикон. Энциклопедический словарь в шести томах (2006), ред.-сост. Карпенко, Л.А., под. общ. ред. Петровского, А.В., режим доступа: http: //psychology_lexicon.academic.ru/67/%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0% BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C.

Хомуленко, Т.Б., Бондаренко, Л.І. (2015), "З історії психоаналізу. Українські пріоритети", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 166-168.

Чайка, Л.Е. (2016), "Виховання в дусі миру засобами книжної графіки", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 227-229.

Шапошнікова, І.І., Корсун, С.М., Суворова, Я.В. (2016), "До проблеми збереження та зміцнення психічного здоров’я студентської молоді", Актуальні проблеми медико-біологічного забезпечення фізичної культури, спорту та фізичної реабілітації: Збірник статей ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 21 квітня 2016 р., Харківська державна академія фізичної культури, за ред. Пєшкової, О.В. та ін., ХДАФК, Харків, С. 582-586.

Энциклопедия мысли: Сб. мыслей, изречений, афоризмов, максимов, парадоксов, эпиграмм (1995), сост. и пер. Хромина, Н. Я., Прапор, Харків.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-30

Як цитувати

Костикова, О., Корсун, С., Шапошникова, И., & Суворова, Я. (2017). Психокоррекционные ресурсы актуализации гуманности у студентов: спорт и сфера искусства. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(59), 49–55. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.009

Номер

Розділ

Статті