Психокоррекционные ресурсы актуализации гуманности у студентов: спорт и сфера искусства
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.009Ключові слова:
студенты, гуманность, спорт, физическая культура, физическое воспитание, искусство, психоанализ, сюрреализмАнотація
Цель: обосновать перспективную результативность междисциплинарной системы «спорт – психоанализ – искусство» для эффективного психолого-педагогического влияния при становлении гуманности у студентов в учебно-воспитательном процессе.
Материал и методы: наблюдение в высших учебных заведениях педагогической и спортивной направленности, теоретический анализ и синтез философско-психологических и валео-педагогических публикаций по проблеме исследования.
Результаты: рассмотрена гуманистическая значимость спортивной деятельности и сферы искусства на планетарном уровне развития человечества. Представлены психоаналитические и философские аспекты сюрреализма в контексте актуализации гуманности у студенческой молодежи: будущих преподавателей и тренеров.
Выводы: теоретически обозначены психокоррекционные ресурсы в спектре физического, эстетического и нравственного воспитания для прогрессивной динамики гуманности в личностном развитии студенчества.
Посилання
Андреева, Т.А. (2014), "Идея общечеловеческого единства в философии И. Канта", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 39-41.
Андриенко, Е.В. (2014), "И. Кант и сюрреализм: глубинные философские переплетения", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 41-44.
Вржеснєвський, І.І. (2014),"Фізичне виховання студентської молоді у Сковородинівській традиції", «Освіта і доля нації». І. Кант та Г. Сковорода: уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах: Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції (26–27 вересня 2014 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 76-77.
Дьяченко, М.И., Кандыбович, Л. А. (1981), Психология высшей школы: Учеб. пособие для вузов, 2-е изд., перераб. и доп., БГУ, Минск.
Іващенко, О.В. (2016), "Мир і війна в образотворчому мистецтві", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 97-98.
Кобзєва, І.О. (2016), "Спорт – найефективніший шлях до миру і добра", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 106-108.
Кобзева, Ю.Ю. (2015), "Эстетизация жизненного мира как воспитательный потенциал Европы", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 74-76.
Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2014), "Сучасні аспекти викладання навчальних дисциплін з основ здоров'я для майбутніх фахівців з фізичної реабілітації", Інноваційні напрями рекреації, фізичної реабілітації та оздоровчих технологій, Збірник статей VІІ міжнародної науково-практичної конференції, 14 листопада 2014 року, ХДАФК, Харків, С. 62-67.
Костикова, О.В. (2016), "Актуализация гуманности личности в сфере искусства: мультикультурные тенденции", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 116-119.
Костікова, О.В. (2017), "Гуманістичні аспекти особистісного розвитку студентів у сучасному освітньому просторі: психоаналіз і мистецтво", «Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика»: матеріали II міжнародної науково-практичної конференції (11 квітня 2017 р.), Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди, Харків, С. 254-256.
Костікова, О.В., Корсун, С.М., Шапошнікова, І.І., Суворова, Я.В. (2015), "До проблеми психічного здоров'я особистості в умовах навчальних перевантажень: ретроспективні та сучасні аспекти арт-терапії", Становлення і розвиток особистості в умовах освітнього простору: теорія і практика: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (14–15 травня 2015 р., м. Полтава), Полтава, С. 118-121.
Костикова, О., Корсун, С., Шапошникова, И., Суворова, Я. (2017), "Инновационные тенденции в рекреации: аспекты психоанализа и ресурсы искусства", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(57), С. 49-55, doi: 10.15391/snsv.2017-1.008
Костикова, О.В. (2015), "К проблеме нравственного развития личности в социоспецифике современного мира", Науково-практична конференція студентів і молодих вчених «Психологія в сучасному світі»: Тези доповідей, Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, С. 16.
Костикова, О.В. (2015), "Культурно-образовательные аспекты проблемы нравственного развития студентов в современном социуме", Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Студентська молодь в умовах глобалізації» (м. Дніпропетровськ, 24 квітня 2015 р.), відп. за випуск професор Кривошеїн, В. В., ЛІРА, Дніпропетровськ, С. 76-78.
Кукушин, В.С., Столяренко, Л.Д. (2000), Этнопедагогика и этнопсихология, Феникс, Ростов-на-Дону.
Левчук, Л.Т. (2002), Психоаналіз: історія, теорія, мистецька практика: Навч. посібник, Либідь, Київ.
Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие (2002), Феникс, Ростов н/Д.
Психологический лексикон. Энциклопедический словарь в шести томах (2006), ред.-сост. Карпенко, Л.А., под. общ. ред. Петровского, А.В., режим доступа: http: //psychology_lexicon.academic.ru/67/%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0% BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C.
Хомуленко, Т.Б., Бондаренко, Л.І. (2015), "З історії психоаналізу. Українські пріоритети", «Освіта і доля нації». Європейські цінності в освітньому просторі України: Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції (25–26 вересня 2015 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 166-168.
Чайка, Л.Е. (2016), "Виховання в дусі миру засобами книжної графіки", «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28–29 жовтня 2016 р.), Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, ХНПУ, Харків, С. 227-229.
Шапошнікова, І.І., Корсун, С.М., Суворова, Я.В. (2016), "До проблеми збереження та зміцнення психічного здоров’я студентської молоді", Актуальні проблеми медико-біологічного забезпечення фізичної культури, спорту та фізичної реабілітації: Збірник статей ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 21 квітня 2016 р., Харківська державна академія фізичної культури, за ред. Пєшкової, О.В. та ін., ХДАФК, Харків, С. 582-586.
Энциклопедия мысли: Сб. мыслей, изречений, афоризмов, максимов, парадоксов, эпиграмм (1995), сост. и пер. Хромина, Н. Я., Прапор, Харків.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ольга Костикова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.