Marketing activities to promote the subjects of management of sports events of international level

Authors

  • Олександр Вікторович Попов [Aleksandr Popov] Харківська державна академія фізичної культури, Ukraine

Keywords:

marketing activities, organizational and managerial conditions, sporting events

Abstract

Done identify the organizational and managerial conditions integrated marketing activities for the improvement of the sports events with international standards. Presents a comprehensive description of the conditions and management of marketing activities of entities conducting sports events of international level, which is the result of analysis of the literature, document analysis, systems analysis, survey. Established that a comprehensive marketing activities of sports organizations currently constrained by the difficulty of theoretical and practical ideas. Retrieved reason for the development and implementation of integrated organizational and management model of marketing activities of the sports events with international standards. Consider the interests of different groups, organizational and administrative conditions for cooperation of different actors in a framework providing integrated marketing sports events.

References

Карплюков А. Н. Спортивные соревнования как фактор привлечения к занятиям спортом людей различного возраста : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук : 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры / А. Н. Карплюков. – Омск, 2004. – 24 с.

Маркетинг спорта / [Артемисия Апостолопулу, Дэйв Артур, Энн Бурк и др.]: под ред. Джона Бича и Саймона Чедвика; [пер. с англ. В. Башкирова, М. Черноглазова]. – М. : Альпина Паблишерз, 2010. – 706 с.

Путятіна Г. М., Маркетингова діяльність некомерційних організацій (на прикладі дитячо-юнацьких спортивних шкіл) : [навч. посіб. для студ. ВНЗ фізкульт. профілю] / Г. М. Путятіна, Н. В. Середа. – Харків, 2013. – 102 с.

Закон України «Про фізичну культуру і спорт» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3808-12.

Маркетингові Рекомендації щодо проведення Чемпіонату Європи з футболу УЄФА ЄВРО 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.city.kharkov.ua/ru/document/marketingovi-rekomendatsiyi-shchodo-provedennya-chempionatu-yevropi-z-futbolu-uyefa-40435.html.

Програма економічних реформ України на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/content/ker-program.html

Указ Президента України «Про національну доктрину розвитку фізичної культури і спорту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1148/2004.

Published

2013-12-30

How to Cite

Попов [Aleksandr Popov] О. В. (2013). Marketing activities to promote the subjects of management of sports events of international level. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (5(38), 196–199. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/20625

Issue

Section

Articles