Determination of the correlation dependence of mastering the basic elements of rhythmic gymnastics on the use of the classical exercise by girls 5-6 years old
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.004Abstract
Мета: встановити кореляційний взаємозв’язок базових елементів художньої гімнастики та спеціальних вправ класичного екзерсису.
Матеріал і методи: дослідження проводилося на базі КЗ "КДЮСШ №1 ХМР" серед дівчаток 5-6 років, які займаються художньою гімнастикою. В експерименті брали участь 60 юних спортсменок. Для встановлювання кореляційної залежності було залучено 3 хореографа і 4 тренера з художньої гімнастики. В зв’язку з тим, що дослідження проводилося в групах початкової підготовки другого року навчання, була застосована 10-ти бальна шкала оцінки. На початку дослідження визначався вплив класичного екзерсису на засвоєння базових елементів художньої гімнастики. Наприкінці – встановлювалася кореляція між елементами художньої гімнастики та спеціальними вправами класичного екзерсису.
Результати: в процесі застосування спеціальних вправ класичного екзерсису (фр. exercice – "вправа"), тобто вивчення елементарних базових рухів біля станку – підвищився рівень виконання базових елементів художньої гімнастики, таких як: стрибок «козак» (t=2,12; p<0,05), рівновага «вперед» (t=3,57; p<0,001), рівновага «атитюд» (t=2,68; p<0,01), поворот «пасе» (t=2,21; p<0,05), «колесо» (t=1,72; p>0,05).
Висновки: у результаті досліджень визначено кореляційний взаємозв’язок базових елементів художньої гімнастики зі спеціальними вправами класичного екзерсису.
Ключові слова: художня гімнастика, базові елементи, класичний екзерсис, кореляція.
References
Артем’єва Г. П., Мошенська Т. В. (2018), «Роль і значення хореографії у гімнастичних і танцювальних видах спорту», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 4(66). С. 32–36. doi:10.15391/snsv.4.005
Базарова Н. П., Мей В. П. (2006), Азбука классического танца. Первые три года обучения: учебное пособие, 3-е изд., Издательство «Лань», 240 с.
Батєєва Н. П., Кізим П. М., Тіткова І. О., Луценко Л. С. (2014), «Використання засобів класичного танцю для вдосконалення техніки виконання поворотів юними гімнастками», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 3(41). С. 19–22. dx.doi.org/10.15391/snsv.3.003
Бондаренко Т. М. (2014), Виховання гармонійної особистості засобами художньої гімнастики: монографія; за заг. ред. В. М. Клочка; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова, Х.: ХНУМГ, 270 с.
Борсук Н. В., Мосякова І. Ю., Окушко Т. К. (2011), Спортивна сучасна хореографія: комплексна навчальна програма з позашкільної освіти, К., 64 с.
Гальченко Л. В., Бессарабова О. В., Пісарькова О. Р. (2017), «До питання організації тренувального процесу на початковому етапі підготовки дівчат у художній гімнастиці», Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Фізичне виховання та спорт, Запорізький національний університет. Запоріжжя, C. 196-204.
Голдрич О. С. (2006), Хореографія: посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Вид. друге, доповнене. Львів: СПОЛОМ, 172 с.
Рябченко О. В. (2021), «Застосування елементів хореографії в тренувальному процесі спортсменок-початківців для успішного освоєння програм з художньої гімнастики», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 3(83). С. 88–94. doi:10.15391/ snsv. 3.013
Соболь В. А., Панова Е. В. (2019), Классический танец: теория и методика преподавательской деятельности: методическое пособие. Тюмень, 64 с.
Правила судейства по художественной гимнастике 2022-2024 г. (2021), Исполнительный Комитет ФИЖ, Международная федерация гимнастики, 241 с.
Riabchenko O. V. (2015), “The formation of bases of culture of movement at children of 3–6 years old by means of rhythmic gymnastics”, Slobozhanskii naukovo-sportyvnyi visnyk, No. 3 (47), pp. 80-81, doi.org/10.15391/snsv.2015-3
Cecchetti G. (2007), Classical dance a complete manuale of the Cecchetti Method. Gremese editor, 504 p.
Laws K. (2008), Physics and the Art of Dance: understanding movement. USA: Oxford University Press, 288 pp.
Paskevska A. (1988), Ballet: From the first plie to mastery. An eight year course. Princeton Book Company, 531 p.
Stallibrass A. (1977), The Self-Respecting Child. A Study of Children's Play and Development. Henguin Books, 21 p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.