Визначення кореляційної залежності засвоєння базових елементів художньої гімнастики від використання класичного екзерсису дівчаток 5-6 років
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.004Анотація
Мета: встановити кореляційний взаємозв’язок базових елементів художньої гімнастики та спеціальних вправ класичного екзерсису.
Матеріал і методи: дослідження проводилося на базі КЗ "КДЮСШ №1 ХМР" серед дівчаток 5-6 років, які займаються художньою гімнастикою. В експерименті брали участь 60 юних спортсменок. Для встановлювання кореляційної залежності було залучено 3 хореографа і 4 тренера з художньої гімнастики. В зв’язку з тим, що дослідження проводилося в групах початкової підготовки другого року навчання, була застосована 10-ти бальна шкала оцінки. На початку дослідження визначався вплив класичного екзерсису на засвоєння базових елементів художньої гімнастики. Наприкінці – встановлювалася кореляція між елементами художньої гімнастики та спеціальними вправами класичного екзерсису.
Результати: в процесі застосування спеціальних вправ класичного екзерсису (фр. exercice – "вправа"), тобто вивчення елементарних базових рухів біля станку – підвищився рівень виконання базових елементів художньої гімнастики, таких як: стрибок «козак» (t=2,12; p<0,05), рівновага «вперед» (t=3,57; p<0,001), рівновага «атитюд» (t=2,68; p<0,01), поворот «пасе» (t=2,21; p<0,05), «колесо» (t=1,72; p>0,05).
Висновки: у результаті досліджень визначено кореляційний взаємозв’язок базових елементів художньої гімнастики зі спеціальними вправами класичного екзерсису.
Ключові слова: художня гімнастика, базові елементи, класичний екзерсис, кореляція.
Посилання
Артем’єва Г. П., Мошенська Т. В. (2018), «Роль і значення хореографії у гімнастичних і танцювальних видах спорту», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 4(66). С. 32–36. doi:10.15391/snsv.4.005
Базарова Н. П., Мей В. П. (2006), Азбука классического танца. Первые три года обучения: учебное пособие, 3-е изд., Издательство «Лань», 240 с.
Батєєва Н. П., Кізим П. М., Тіткова І. О., Луценко Л. С. (2014), «Використання засобів класичного танцю для вдосконалення техніки виконання поворотів юними гімнастками», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 3(41). С. 19–22. dx.doi.org/10.15391/snsv.3.003
Бондаренко Т. М. (2014), Виховання гармонійної особистості засобами художньої гімнастики: монографія; за заг. ред. В. М. Клочка; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова, Х.: ХНУМГ, 270 с.
Борсук Н. В., Мосякова І. Ю., Окушко Т. К. (2011), Спортивна сучасна хореографія: комплексна навчальна програма з позашкільної освіти, К., 64 с.
Гальченко Л. В., Бессарабова О. В., Пісарькова О. Р. (2017), «До питання організації тренувального процесу на початковому етапі підготовки дівчат у художній гімнастиці», Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Фізичне виховання та спорт, Запорізький національний університет. Запоріжжя, C. 196-204.
Голдрич О. С. (2006), Хореографія: посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Вид. друге, доповнене. Львів: СПОЛОМ, 172 с.
Рябченко О. В. (2021), «Застосування елементів хореографії в тренувальному процесі спортсменок-початківців для успішного освоєння програм з художньої гімнастики», Слобожанський науково-спортивний вiсник, № 3(83). С. 88–94. doi:10.15391/ snsv. 3.013
Соболь В. А., Панова Е. В. (2019), Классический танец: теория и методика преподавательской деятельности: методическое пособие. Тюмень, 64 с.
Правила судейства по художественной гимнастике 2022-2024 г. (2021), Исполнительный Комитет ФИЖ, Международная федерация гимнастики, 241 с.
Riabchenko O. V. (2015), “The formation of bases of culture of movement at children of 3–6 years old by means of rhythmic gymnastics”, Slobozhanskii naukovo-sportyvnyi visnyk, No. 3 (47), pp. 80-81, doi.org/10.15391/snsv.2015-3
Cecchetti G. (2007), Classical dance a complete manuale of the Cecchetti Method. Gremese editor, 504 p.
Laws K. (2008), Physics and the Art of Dance: understanding movement. USA: Oxford University Press, 288 pp.
Paskevska A. (1988), Ballet: From the first plie to mastery. An eight year course. Princeton Book Company, 531 p.
Stallibrass A. (1977), The Self-Respecting Child. A Study of Children's Play and Development. Henguin Books, 21 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.