Вплив засвоєння ритму танцювальних доріжок на їх виконання в художній гімнастиці на етапі початкової підготовки
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.007Ключові слова:
доріжки, танцювальні, ритм, гімнастика, художня, підготовка, початковаАнотація
Танцювальні доріжки як обов’язковий елемент у змагальних вправах гімнасток з’явився із 2013 року. Проте досі не досліджено основних методів та способів їх вивчення гімнастками різного віку та кваліфікації. Чимало авторів стверджують, що засвоєння ритму веде до полегшеного засвоєння вправ. У художній гімнастиці не проводили дослідження щодо впливу засвоєння ритму на виконання окремих вправ, що стало передумовою нашого дослідження.
Мета: виявлення впливу засвоєння ритму танцювальних доріжок на їх виконання у гімнасток на етапі початкової підготовки.
Матеріал і методи: для виявлення впливу засвоєння ритму танцювальних доріжок на їх виконання у гімнасток на етапі початкової підготовки було використано аналіз науково-методичної літератури, правил змагань з художньої гімнастики, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.
Результати: засвоєння ритму, у якому виконуються танцювальні доріжки, позитивно впливає на їх вивчення і виконання у гімнасток, які займаються на етапі початкової підготовки.
Висновки: вивчення танцювальних доріжок ефективно і доцільно проводити із засвоєнням ритму їх виконання.
Посилання
Афтимичук, О.Е., Кузнецова, З.М. (2015), "Значимость ритма в профессиональной педагогической и спортивной подготовке", Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта, № 2(35), С. 28-38.
Білокопитова, Ж.А., Нестерова, Т.В., Дерюгіна, А.М., Безсонова, В.А. (1999), Художня гімнастика: Навчальна програма для ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ, РНМК, Державний комітет України з фізичної культури і спорту, Київ.
Ботяев, В.Л. (2015), Научно-методическое обеспечение отбора в спорте на основе оценки координационных спосібностей: дис. д-ра пед. наук.: 13.00.04 – «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры», Сургут, 404 с.
Винер-Усманова, И.А., Крючек, Е.С., Медведева, Е.Е., Терехина, Р.Н. (2015), Теория и методика художественной гимнастики. Артистичность и пути ее формирования, Спорт, Москва.
Карпенко, Л.А., Румба, О.Г. (2014), Теория и методика физической подготовки в художественной и естетической гимнастике: учеб. пособие, Советский спорт, Москва.
Курысь, В., Гзирьян, Р. (2014), "Ритм в музыке и ритмической гимнастике", Ученые записки университета Лесгафта, № 5 (111), С. 82-87.
Международная федерация гимнастики (2016), Правила по художественной гимнастике 2017–2020, режим доступа: http://rg4u.clan.su/news/pravila_fig_po_khudozhestvennoj_gimnastike_2017_2020/2016-05-23-1674
Полевая-Серкеяну, А., Афтимичук, О. (2012), "Особенности формирования двигательных учений и навыков у студентов дзюдоистов на этапе начальной спортивной специализации", Молода спортивна наука України, Т. 1, С. 238-245.
Сизова, Т.В. (2014), "Совершенствование чувства ритма и умения выполнять движения в соответствии с музыкальным сопровождением у студенток вузов, занимающихся художественной гимнастикой", Научно-теоретический журнал «Ученые записки», № 11(117), С. 135-139.
Сосина, В.Ю. (2009), Хореография в гимнастике, Олимпийская литература, Киев.
Филиппова, Е.А. (2015), "Совершенствование танцевальных дорожек в художественной гимнастике на этапе спортивного совершенствования", Спб.
Чуча, О.Л. Роль ритма в художественной гимнастике (2008), Спортивный психолог, № 3(15), С. 38-41.
Svobodová, L., Skotáková, A., Hedbávný, P., Vaculíková, P. & Sebera, M. (2016), "Use of the dance pad for the development of rhythmic abilities", Science of Gymnastics Journal, Vol. 8 Issue 3, рр. 283-293.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Оксана Заплатинська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.