Обґрунтування ефективності організації та змісту посиленого курсу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів залізничних вищих навчальних закладів

Автор(и)

  • Анжеліка Єфремова Український державний університет залізничного транспорту, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0002-9986-3329
  • Людмила Шестерова Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, https://orcid.org/0000-0001-8777-6386

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2017-4.007

Ключові слова:

професійно-прикладна фізична підготовка, інженери-залізничники, фізична підготовка, експериментальна програма, студенти, психофізіологічна підготовленість

Анотація

Мета: експериментально обґрунтувати ефективність застосування експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) для студентів І–ІІ курсів залізничних спеціальностей.

Матеріал і методи: аналіз і узагальнення літературних джерел, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, фізіологічні та психофізіологічні методи, методи математичної статистики.

Результати: наводяться дані, отримані після впровадження експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки, студентів залізничних вищих навчальних закладів.

Висновки: аналіз та узагальнення літературних джерел виявив відсутність науково-обґрунтованої програми ППФП для студентів вищих навчальних закладів залізничного профілю. Впровадження у навчальний процес з фізичного виховання експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом ППФП засвідчило підвищення рівня фізичної, професійно-прикладної фізичної та психофізіологічної підготовленості студентів.

Посилання

Васельцова, И.А. (2004), Система профессионально-прикладной физической подготовки студентов железнодорожного ВУЗа: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08. «Теор. и метод. проф. образования», Самарский государственный технический университет, Самара, 19 с.

Давиденко, А.И. (2006), Организация и содержание профессионально-прикладной физической подготовки студентов технических ВУЗов: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Москва, 21 с.

Ежков, В.С. (2003), Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов машиностроительных специальностей: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Коломна, 26 с.

Єфремова, А.Я. (2012), "Визначення рівня фізичної підготовленості майбутніх фахівців-електриків залізничного транспорту", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(29), С. 15-18.

Єфремова, А.Я., Шестерова, Л.Є. (2013), "Дослідження специфіки професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(37), С. 25-29.

Раевский, Р.Т. Халайджи, С.В., Канишевский, С.М. (2007), "Профессионально-прикладная физическая подготовка как альтернатива базовому физическому воспитанию будущих специалистов энергетического комплекса", Нові технології навчання: Наук.-метод. зб., Вип. 49, С. 16-20.

Садовский, В.А. (2004), Дифференцированная методика обучения профессионально-прикладной физической культуре студентов железнодорожного транспорта: Учебное пособие, Изд-во ДВГУПС, Хабаровск.

Римик, Р.В. (2006), Професійно-прикладна фізична підготовка учнів професійно-технічних училищ за профілем радіотехніка: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення», Львів. держ. ін-т фіз. культури, Львів, 23 с.

Халайджі, С.В. (2006), Професійно-прикладна фізична підготовка студентів енергетичних спеціальностей: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення», ЛДІФК, Львів, 15 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-08-31

Як цитувати

Єфремова, А., & Шестерова, Л. (2017). Обґрунтування ефективності організації та змісту посиленого курсу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів залізничних вищих навчальних закладів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (4(60), 42–47. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-4.007

Номер

Розділ

Статті