Обґрунтування ефективності організації та змісту посиленого курсу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів залізничних вищих навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2017-4.007Ключові слова:
професійно-прикладна фізична підготовка, інженери-залізничники, фізична підготовка, експериментальна програма, студенти, психофізіологічна підготовленістьАнотація
Мета: експериментально обґрунтувати ефективність застосування експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) для студентів І–ІІ курсів залізничних спеціальностей.
Матеріал і методи: аналіз і узагальнення літературних джерел, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, фізіологічні та психофізіологічні методи, методи математичної статистики.
Результати: наводяться дані, отримані після впровадження експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом професійно-прикладної фізичної підготовки, студентів залізничних вищих навчальних закладів.
Висновки: аналіз та узагальнення літературних джерел виявив відсутність науково-обґрунтованої програми ППФП для студентів вищих навчальних закладів залізничного профілю. Впровадження у навчальний процес з фізичного виховання експериментальної програми з фізичного виховання з посиленим курсом ППФП засвідчило підвищення рівня фізичної, професійно-прикладної фізичної та психофізіологічної підготовленості студентів.
Посилання
Васельцова, И.А. (2004), Система профессионально-прикладной физической подготовки студентов железнодорожного ВУЗа: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08. «Теор. и метод. проф. образования», Самарский государственный технический университет, Самара, 19 с.
Давиденко, А.И. (2006), Организация и содержание профессионально-прикладной физической подготовки студентов технических ВУЗов: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Москва, 21 с.
Ежков, В.С. (2003), Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов машиностроительных специальностей: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед наук: спец. 13.00.04. «Теор. и метод. физ. восп., спорт. тренировки, оздоров. и адапт. физ. культуры», Коломна, 26 с.
Єфремова, А.Я. (2012), "Визначення рівня фізичної підготовленості майбутніх фахівців-електриків залізничного транспорту", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(29), С. 15-18.
Єфремова, А.Я., Шестерова, Л.Є. (2013), "Дослідження специфіки професійної діяльності інженерів-електриків залізничного транспорту", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(37), С. 25-29.
Раевский, Р.Т. Халайджи, С.В., Канишевский, С.М. (2007), "Профессионально-прикладная физическая подготовка как альтернатива базовому физическому воспитанию будущих специалистов энергетического комплекса", Нові технології навчання: Наук.-метод. зб., Вип. 49, С. 16-20.
Садовский, В.А. (2004), Дифференцированная методика обучения профессионально-прикладной физической культуре студентов железнодорожного транспорта: Учебное пособие, Изд-во ДВГУПС, Хабаровск.
Римик, Р.В. (2006), Професійно-прикладна фізична підготовка учнів професійно-технічних училищ за профілем радіотехніка: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення», Львів. держ. ін-т фіз. культури, Львів, 23 с.
Халайджі, С.В. (2006), Професійно-прикладна фізична підготовка студентів енергетичних спеціальностей: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення», ЛДІФК, Львів, 15 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Анжеліка Єфремова, Людмила Шестерова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.