Дослідження показників серцево-судинної системи школярів 13–14-ти років
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2017-6.012Ключові слова:
серцево-судинна система, школярі, частота серцевих скорочень, систолічний тиск, діастолічний тиск, проба Руф’єАнотація
Мета: визначити рівень функціонування серцево-судинної системи учнів 8-9-х класів.
Матеріал і методи: у дослідженні прийняли участь 59 учнів 8–9-х класів. Застосовувалися такі методи дослідження, як теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, методи вивчення функціонального стану серцево-судинної системи та методи математичної статистики.
Результати: представлено порівняння показників серцево-судинної системи у статевому, віковому аспектах та з відповідною оцінною шкалою.
Висновки: у статевому аспекті виявлено, що показники функціонування серцево-судинної системи у учнів 8-го класу вищі у дівчат, а у школярів 9-го класу – у юнаків; з віком у хлопців спостерігається дещо більші значення показників, у дівчат, навпаки, – менші; порівняння з оціночною шкалою показало, що результати школярів 8–9-х класів відповідають «середньому» рівню.
Посилання
Ажиппо, О.Ю., Мамешина, М.А., Масляк, І.П. (2016), "Оцінка фізичного здоров’я школярів середніх класів", XVI Міжнародна науково-практична конференція "Фізична культура, спорт та здоров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державотворення в контексті 25-річчя Незалежності України", ХДАФК, Харків, С. 3-6.
Коц, Я.М. (1998), Спортивная физиология, Физкультура и спорт, Москва.
Круцевич, Т.Ю., Воробйов, М.І., Безверхня, Г.В. (2011), Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді, Олімп. література, Київ.
Кузьменко, І. (2017), "Рівень фізичного розвитку учнів 7–8-х класів", Спортивна наука України, № 1 (77), С. 34-37.
Ласточкін, В., Ровний, А. (2016), "Адаптивні перебудови серця юних спортсменів у залежності від спрямованості тренувальної діяльності", Слобожанський науково-спортивний вісник, С. 69-73, doi:10.15391/snsv.2016-3.013.
Мамешина, М.А. (2016), "Стан фізичного здоров’я школярів 7–8-х класів загальноосвітньої школи", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 5(55), С. 47-52, doi:10.15391/snsv.2016-5.008.
Міністерство охорони здоров’я України, ДУ «Український інститут стратегічних досліджень моз України» (2016), Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров’я України. 2015 р., Київ.
Поляков, С.Д., Хрущев, С.В., Корнеева, И.Т. (2006), Мониторинг и коррекция физического здоровья школьников, Айрис-пресс, Москва.
Солодков, А.С, Сологуб, Е.Б. (2005), Физиология человека. Общая. Спортивная. Возрастная, Олимпия Пресс, Москва.
Шестерова, Л.Є. (2017), "Шляхи підвищення фізичної активності і підготовленості школярів середніх класів", ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення", ХДАФК, Харків,С. 178-185.
Bala, T.M. (2012), "The influence of cheerleading exercises on these school children’s physical health of 5–9th form", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, № 4, рр. 12-16.
Ertek, S. & Cicero, A. (2012), "Impact of physical activity on inflammation: Effects on cardiovascular disease risk and other inflammatory conditions", Archives of Medical Science, № 8(5), рр. 794-804.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ірина Кузьменко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.