Становлення методу застосування тренажерних пристроїв для розвитку рухових якостей і зміцнення здоров’я школярів та його місце в сучасній системі фізичного виховання

Автор(и)

  • Ганна Казанцева [Ganna Kazantseva] Харківська державна академія фізичної культури, Україна

Ключові слова:

тренажер, фізичні вправи, рухова активність, кінезофілія, фізичне навантаження

Анотація

Розглянуті історичні аспекти формування й розвитку методу використання технічних пристроїв (тренажерів) в навчально-тренувальній та корекційно-оздоровчій роботі з дітьми. Розкриті переваги включення вправ з тренажерним обладнанням у систему традиційних занять фізичною культурою в школі. Наведенiй описані наукові досягнення, які складають фізіологічну основу метода (загальнобіологічна концепція кінезофілії, учення про стомлення й відновлення, теорія моторно-вісцеральних рефлексів). Показана доцільність застосування інноваційного обладнання й спеціального інвентаря в практичній діяльності з фізичного виховання учнів різних вікових груп, а також перспектива реалізації принципу індивідуального підходу відносно школярів з ослабленим здоров’ям і зниженими функціональними спроможностями. Вказано місце метода, що розглядається, в сучасній системі педагогічних дій.

Посилання

Батланов С. М. Інноваційні технології на уроках фізичної культури / С. М. Батланов // Фізичне виховання в школах України. – 2009. – № 12 (12). – С. 3.

Булич Э. Г. Физическое воспитание в специальных медицинских группах / Э. Г. Булич. – М. : Высшая школа, 1986. – 255 с.

Водлозеров В. Е. Тренажеры локально направленного действия / В. Е. Водлозеров. – Симферополь : КГМУ, 2003. – 101 с.

Водлозеров В. Є. Ефективність використання інноваційних тренажерів локально направленої дії в масовій фізичній культурі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання та спорту / В. Є. Водлозеров. – Харків, 2008. – 21 с.

Дубогай А. Д. Управлять здоровьем смолоду / А. Д. Дубогай. – К. : Молодь, 1985. – 110 с.

Епифанов В. А. Лечебная физкультура и спортивная медицина / В. А. Епифанов. – М. : Медицина, 1999. – 304 с.

Єрмолова В. Досвід роботи з використанням нестандартного обладнання на уроках фізичної культури / В. Єрмолова // Фізичне виховання в школі. – 2008. – № 1. – С. 31–33.

История спортивных тренажеров [Электронный ресурс] / Режим доступа : http://www.steroidu.net/trenazhery/istoria_trenazherov.net.

Казанцева А. В. Особенности использования тренажерных устройств для коррекции физического развития детей с ослабленным здоровьем / А. В. Казанцева // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – № 3. – С. 7–11.

Козетов І. І. Виховання спритності та координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку / І. І. Козетов // Фізичне виховання в школі. – 2008. – № 1. – С. 10–14.

Кольцова М. М. Формирование двигательных функций ребенка / М. М. Кольцова // Психология развития. – СПб. : Питер, 2001. – С. 163–177.

Лапутин А. Н. Технические средства обучения : [учеб. пособие для студ. ин-тов физ. культ.] / А. Н. Лапутин, В. Л. Уткин. – М. : Физкультура и спорт, 1990. – 79 с.

Лейкин М. Г. Научное обоснование и создание спортивно-оздоровительных тренажеров : дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук / М. Г. Лейкин. – М., 1993. – 119 с.

Двигательная активность – важное условие здорового образа жизни / [Р. Е. Мотылянская, Э. Я. Каплан, В. К. Велитченко и др.] // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 1. – С. 14–21.

Петров В. К. Ваш помощник тренажер / В. К. Петров. – М. : Советский спорт, 1991. – 45 с.

Рунова М. Мой друг – тренажер! / М. Рунова // Дошкольное воспитание. – 2005. – № 6. – С. 54–60.

Сеченов И. М. Рефлексы головного мозга / И. М. Сеченов // Психология поведения. – Воронеж : НПО МОДЭК, 1995. – 320 с.

Старинин Ю. Л. Твой спортивный уголок / Ю. Л. Старинин, В. В. Крапивник, И. М. Усвицкий. – М. : Физкультура и спорт, 1989. – 160 с.

Твердохліб М. М. Вплив рухової активності на фізичний розвиток і здоров’я молодших школярів / М. М. Твердохліб, Ю. Л. Дяченко // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2009. – № 3. – С. 15–17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-02-28

Як цитувати

Казанцева [Ganna Kazantseva] Г. (2013). Становлення методу застосування тренажерних пристроїв для розвитку рухових якостей і зміцнення здоров’я школярів та його місце в сучасній системі фізичного виховання. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(34), 116–121. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/18125

Номер

Розділ

Статті