Становлення методу застосування тренажерних пристроїв для розвитку рухових якостей і зміцнення здоров’я школярів та його місце в сучасній системі фізичного виховання
Ключові слова:
тренажер, фізичні вправи, рухова активність, кінезофілія, фізичне навантаженняАнотація
Розглянуті історичні аспекти формування й розвитку методу використання технічних пристроїв (тренажерів) в навчально-тренувальній та корекційно-оздоровчій роботі з дітьми. Розкриті переваги включення вправ з тренажерним обладнанням у систему традиційних занять фізичною культурою в школі. Наведенiй описані наукові досягнення, які складають фізіологічну основу метода (загальнобіологічна концепція кінезофілії, учення про стомлення й відновлення, теорія моторно-вісцеральних рефлексів). Показана доцільність застосування інноваційного обладнання й спеціального інвентаря в практичній діяльності з фізичного виховання учнів різних вікових груп, а також перспектива реалізації принципу індивідуального підходу відносно школярів з ослабленим здоров’ям і зниженими функціональними спроможностями. Вказано місце метода, що розглядається, в сучасній системі педагогічних дій.
Посилання
Батланов С. М. Інноваційні технології на уроках фізичної культури / С. М. Батланов // Фізичне виховання в школах України. – 2009. – № 12 (12). – С. 3.
Булич Э. Г. Физическое воспитание в специальных медицинских группах / Э. Г. Булич. – М. : Высшая школа, 1986. – 255 с.
Водлозеров В. Е. Тренажеры локально направленного действия / В. Е. Водлозеров. – Симферополь : КГМУ, 2003. – 101 с.
Водлозеров В. Є. Ефективність використання інноваційних тренажерів локально направленої дії в масовій фізичній культурі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання та спорту / В. Є. Водлозеров. – Харків, 2008. – 21 с.
Дубогай А. Д. Управлять здоровьем смолоду / А. Д. Дубогай. – К. : Молодь, 1985. – 110 с.
Епифанов В. А. Лечебная физкультура и спортивная медицина / В. А. Епифанов. – М. : Медицина, 1999. – 304 с.
Єрмолова В. Досвід роботи з використанням нестандартного обладнання на уроках фізичної культури / В. Єрмолова // Фізичне виховання в школі. – 2008. – № 1. – С. 31–33.
История спортивных тренажеров [Электронный ресурс] / Режим доступа : http://www.steroidu.net/trenazhery/istoria_trenazherov.net.
Казанцева А. В. Особенности использования тренажерных устройств для коррекции физического развития детей с ослабленным здоровьем / А. В. Казанцева // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2012. – № 3. – С. 7–11.
Козетов І. І. Виховання спритності та координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку / І. І. Козетов // Фізичне виховання в школі. – 2008. – № 1. – С. 10–14.
Кольцова М. М. Формирование двигательных функций ребенка / М. М. Кольцова // Психология развития. – СПб. : Питер, 2001. – С. 163–177.
Лапутин А. Н. Технические средства обучения : [учеб. пособие для студ. ин-тов физ. культ.] / А. Н. Лапутин, В. Л. Уткин. – М. : Физкультура и спорт, 1990. – 79 с.
Лейкин М. Г. Научное обоснование и создание спортивно-оздоровительных тренажеров : дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук / М. Г. Лейкин. – М., 1993. – 119 с.
Двигательная активность – важное условие здорового образа жизни / [Р. Е. Мотылянская, Э. Я. Каплан, В. К. Велитченко и др.] // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 1. – С. 14–21.
Петров В. К. Ваш помощник тренажер / В. К. Петров. – М. : Советский спорт, 1991. – 45 с.
Рунова М. Мой друг – тренажер! / М. Рунова // Дошкольное воспитание. – 2005. – № 6. – С. 54–60.
Сеченов И. М. Рефлексы головного мозга / И. М. Сеченов // Психология поведения. – Воронеж : НПО МОДЭК, 1995. – 320 с.
Старинин Ю. Л. Твой спортивный уголок / Ю. Л. Старинин, В. В. Крапивник, И. М. Усвицкий. – М. : Физкультура и спорт, 1989. – 160 с.
Твердохліб М. М. Вплив рухової активності на фізичний розвиток і здоров’я молодших школярів / М. М. Твердохліб, Ю. Л. Дяченко // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теорет. журн.]. – Харків : ХДАФК, 2009. – № 3. – С. 15–17.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Ганна Казанцева [Ganna Kazantseva]
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.