Сучасний спортивний менеджер як об’єкт наукового аналізу

Автор(и)

  • Марина Корольова Харківська державна академія фізичної культури,
  • Світлана Стадник Харківська державна академія фізичної культури,
  • Анастасія Бондар Харківська державна академія фізичної культури,
  • Ірина Петренко Харківська державна академія фізичної культури,

DOI:

https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.027

Ключові слова:

спортивний менеджер, системно-структурна модель, компетенції, завдання, функції, професійно- рольові характеристики, професійно важливі якості

Анотація

 Мета: розробити системно-структурну модель сучасного спортивного менеджера на основі визначення об’єктивних та суб’єктивних характеристик його діяльності.

 

Матеріал і методи: проведений теоретичний аналіз і систематизація літературних джерел за темою дослідження дав змогу з’ясувати проблемне поле діяльності спортивного менеджера у сучасних умовах. Аналіз документальних матеріалів дозволив охарактеризувати систему правової регламентації праці спортивного менеджера, а також компе- тенції, завдання, функції, результати його діяльності. Застосування методу системного аналізудозволилообґрунтува- ти об’єктивні та суб’єктивні характеристикидіяльностіспортивногоменеджера. Зметоювизначенняіндивідуальнихта професійнихякостейспортивного менеджера, а такожякостей, які негативновпливають наефективністьйогопрофе- сійної діяльності було проведено опитування серед 40 респондентів: керівників фізкультурно-спортивних організацій та серед студентів кафедри менеджменту фізичної культури ХДАФК.

Результати: проаналізовано нормативно-правову складову підготовки спортивних менеджерів. Розроблено системно-структурну модель, яка складається із мети та двох частин: об’єктивних та суб’єктивних характеристик ді- яльності сучасного спортивного менеджера. Визначено мету діяльності спортивного менеджера – забезпечити ефек- тивне функціонування фізкультурно-спортивної організації. З’ясовано, що до об’єктивних характеристик діяльності сучасного спортивного менеджера відносяться: компетентності, завдання та функції спортивного менеджера. До суб’єктивних характеристиквідносяться: професійно-рольовіхарактеристики, професійно важливі якості та негативні якості.

Висновки: з’ясовано, що спортивний менеджер – це унікальна сучасна професія, яка потребує постійного вдоско- налення, розвитку практичних навичок, швидкого реагування на всі зміни, що відбуваються, підвищеного інтересу до самоосвіти, високого рівня самодисципліни. Саме професіоналізм, відповідальність, ініціатива й заповзятливість ме- неджерів здатні у будь-якій складній ситуації забезпечити фізкультурно-спортивній організації успіх і прибуток, високу ефективність реалізованої практичної діяльності.

Посилання

Дерека, Т. Г., Туманова, В. М. (2017), «Сучасний зарубіжний досвід професійної підготовки фахівців фізичного виховання для України», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 10, С. 32-35. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_015_2017_10_10

Дутчак, М. В. (2009), “Підготовка фахівців з менеджменту і управління спортом для всіх у зарубіжних країнах”. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми з фізичного виховання і спорту, №3, С. 43 – 48.

Дутчак, Ю. В. (2013), Особистісні детермінанти організованості спортивного менеджера як суб’єкта управлінської діяльності: автореф. дис. канд. наук фіз. вих., Львів, 20 с.

Ельбрехт, О. (2012), “Модернізація змісту підготовки менеджерів: глобальні тенденції та національна специфіка”, Молодь і ринок, №5 (88), С. 5 – 8.

Криштанович, С. В. (2017), “Формування у майбутніх менеджерів фізичної культури і спорту готовності до професійної ді яльності”, Молодий вчений, № 3, С. 414-417. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_3_99

Куделко, В. Е., Куделко, А. М. (2014), “Конкурентоспроможність освітньої послуги за напрямом підготовки «Менеджмент у спорті» на освітянському ринку України”, Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, №4, С. 22-26. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/konkurentosposobnost-obrazovatelnoy-uslugi-po-napravleniyu-podgotovki-menedzhment- v- sporte-na-rinke-obrazovatelnyh-uslug-ukrainy/viewer

Переверзин, И.И. (2003), “Современный российский спортивный менеджер и модель его подготовки”, Теория и практика физической культуры, №5. С. 57- 60.

Стадник, С. А., Приходько, И. И. (2013), “Совершенствование подготовки менеджеров в сфере физической культуры и спота в Украине”, Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми з фізичного виховання і спорту, №9, С. 91 – 95.

Тягур, Р. (2013), “Особливості управлінської праці у сфері фізичного виховання і спорту”, Вісник Прикарпатського універси-тету, Вип. 18, С. 129 – 137.

Чеховська, Л. Я. (2002), “Теоретичні основи управлінської праці фізкультурного керівника”, Проблеми активізації рекреаційно- оздоровчої діяльності населення : матеріали III Міжрегіональної науково-практичної конференції, Львів, С. 51 – 54.

Шерин, В. С. (2011), “Модель формирования компетентности управленческой деятельности специалиста по физической культуре и спорту”, Вестник Томского государственного университета, № 347, С. 147 – 150.

Danylchuk, K. (2011), “Internationalizing Ourselves: Realities, Opportunities, and Challenges”, Journal of Sport Management, Volume 25, Issue 1, pp 1–10. DOI: https://doi.org/10.1123/jsm.25.1.1

Mahony, F. Daniel (2008), “ No One Can Whistle a Symphony: Working Together for Sport Management’s Future”, Journal of Sport Management, Volume 22, Issue 1, pp 1–10. DOI: https://doi.org/10.1123/jsm.22.1.1

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Корольова, М., Стадник, С., Бондар, А., & Петренко, І. (2019). Сучасний спортивний менеджер як об’єкт наукового аналізу. Слобожанський науково-спортивний вісник, (6К), 34–38. https://doi.org/10.15391//snsv.2019-6.027

Номер

Розділ

Статті