Експериментальне обґрунтування ефективності організаційно-методичних основ покращення моторної функції дошкільників у процесі фізичного виховання
Ключові слова:
дошкільники, моторика, мануальна рухова асиметрія, удосконалення підходів, процес фізичного вихованняАнотація
Досліджено ефективність розроблених організаційно-методичних основ покращення моторної функції дошкільників у процесі фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі. Використовуючи загальноприйняті методики, визначили спрямованість мануальної рухової асиметрії 165 дівчаток і 169 хлопчиків п’яти років, задіяних в однорічному формувальному експерименті у складі дослідних груп, а педагогічним тестуванням з використанням рухових завдань, визначених програмою для дошкільних навчальних закладів – динаміку показників моторики, пов’язаних з мануальною вправністю. Встановлено перевагу дівчаток експериментальних груп над дівчатками контрольних груп з різною спрямованістю мануальної рухової асиметрії, а також таку перевагу у хлопчиків за кількістю показників, що суттєво покращилися протягом дослідження та які наприкінці відзначалися найвищими значеннями. Результати свідчать про необхідність використовувати запропоновані основи при організації фізичного виховання й реалізації його змісту у дошкільних навчальних закладах.
Посилання
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». – К. : Світич, 2008. – 112 с.
Безруких М. М. Леворукий ребенок в школе и дома : [учеб. пособие] / М. М. Безруких. – Екатеринбург, 2004. – 145 с.
Бердичевская Е. М. Роль функциональной асимметрии мозга в возрастной динамике двигательной деятельности человека : автореф. дис. на соиск. учен. степени доктора мед. наук : спец. 14.00.13 «Педиатрия» / Е. М. Бердичевская. – Краснодар, 1999. – 50 с.
Денисова Л. В. Измерения и методы математической статистики в физическом воспитании и спорте : учеб. пособие / Л. В. Денисова, И. В. Хмельницкая, Л. А. Харченко. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – 127 с.
Жаворонкова Л. А. Правши-левши. Межполушарная асимметрия биопотенциалов мозга человека : [монография] / Л. А. Жаворонкова. – М. : Экоинвест, 2009. – 240 с.
Леутин В. П. Функциональная асимметрия мозга : [мифы и действительность] / В. П. Леутин, Е. И. Николаева. – СПб : Речь, 2005. – 276 с.
Лях В. И. Координационные способности : [диагностика и развитие] / В. И. Лях. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.
Панфилова Н. В. Развитие координационных способностей и обучение двигательным действиям детей 4–6 лет в связи с особенностями двигательной асимметрии : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Н. В. Панфилова. – М. : НИИ ФДиП РАО, 1992. – 19 с.
Петрова Н. А. Особенности морфофункционального развития и формирование функциональной асимметрии детей 2–6 лет : автореф. дис. на соиск. учен. степени канд. биол. наук : спец. 03.00.13 «Физиология» / Н. А. Петрова. – Казань, 2006. – 19 с.
Сергиенко Л. П. Контроль развития координационных способностей человека (обзор зарубежных технологий тестирования) / Л. П. Сергиенко, В. М. Лышевська // Слобожанський науково-спортивний вісник : [науково-теорет. Журнал]. – Харків : ХДАФК. 2010. – № 4. – С. 107–113.
Швецов А. Г. Формирование здоровья детей в дошкольных учреждениях : [справ.-метод. пособие для врачей, мед. и пед. работн. дошк. учерждений] / А. Г. Швецов. – ВЛАДОС-ПРЕСС, 2006. – 174 с.
Kuhl J. Hemispheric asymmetry : Does power beat wisdom? : [Manuscript submitted for publication] / J. Kuhl, M. Kazen. – Seattle : Hogrefe and Huber Publishers, 2005. – 467 p.
Vincent W. J. Statistic in kinesiology / W. J. Vincent. – 3-rd ed. – Champaign : Human kinetics, 2005. – 312 p.
Wang S. S. The health risks of being left-handed / S. S. Wang // The Wall Street Journ. – 2011. – December 6. – P. 46–52.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Лариса Василівна Балацька [Balatska L.]
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.