Експериментальне обґрунтування ефективності організаційно-методичних основ покращення моторної функції дошкільників у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Лариса Василівна Балацька [Balatska L.] Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка,

Ключові слова:

дошкільники, моторика, мануальна рухова асиметрія, удосконалення підходів, процес фізичного виховання

Анотація

Досліджено ефективність розроблених організаційно-методичних основ покращення моторної функції дошкільників у процесі фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі. Використовуючи загальноприйняті методики, визначили спрямованість мануальної рухової асиметрії 165 дівчаток і 169 хлопчиків п’яти років, задіяних в однорічному формувальному експерименті у складі дослідних груп, а педагогічним тестуванням з використанням рухових завдань, визначених програмою для дошкільних навчальних закладів – динаміку показників моторики, пов’язаних з мануальною вправністю. Встановлено перевагу дівчаток експериментальних груп над дівчатками контрольних груп з різною спрямованістю мануальної рухової асиметрії, а також таку перевагу у хлопчиків за кількістю показників, що суттєво покращилися протягом дослідження та які наприкінці відзначалися найвищими значеннями. Результати свідчать про необхідність використовувати запропоновані основи при організації фізичного виховання й реалізації його змісту у дошкільних навчальних закладах.

Посилання

Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». – К. : Світич, 2008. – 112 с.

Безруких М. М. Леворукий ребенок в школе и дома : [учеб. пособие] / М. М. Безруких. – Екатеринбург, 2004. – 145 с.

Бердичевская Е. М. Роль функциональной асимметрии мозга в возрастной динамике двигательной деятельности человека : автореф. дис. на соиск. учен. степени доктора мед. наук : спец. 14.00.13 «Педиатрия» / Е. М. Бердичевская. – Краснодар, 1999. – 50 с.

Денисова Л. В. Измерения и методы математической статистики в физическом воспитании и спорте : учеб. пособие / Л. В. Денисова, И. В. Хмельницкая, Л. А. Харченко. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – 127 с.

Жаворонкова Л. А. Правши-левши. Межполушарная асимметрия биопотенциалов мозга человека : [монография] / Л. А. Жаворонкова. – М. : Экоинвест, 2009. – 240 с.

Леутин В. П. Функциональная асимметрия мозга : [мифы и действительность] / В. П. Леутин, Е. И. Николаева. – СПб : Речь, 2005. – 276 с.

Лях В. И. Координационные способности : [диагностика и развитие] / В. И. Лях. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.

Панфилова Н. В. Развитие координационных способностей и обучение двигательным действиям детей 4–6 лет в связи с особенностями двигательной асимметрии : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Н. В. Панфилова. – М. : НИИ ФДиП РАО, 1992. – 19 с.

Петрова Н. А. Особенности морфофункционального развития и формирование функциональной асимметрии детей 2–6 лет : автореф. дис. на соиск. учен. степени канд. биол. наук : спец. 03.00.13 «Физиология» / Н. А. Петрова. – Казань, 2006. – 19 с.

Сергиенко Л. П. Контроль развития координационных способностей человека (обзор зарубежных технологий тестирования) / Л. П. Сергиенко, В. М. Лышевська // Слобожанський науково-спортивний вісник : [науково-теорет. Журнал]. – Харків : ХДАФК. 2010. – № 4. – С. 107–113.

Швецов А. Г. Формирование здоровья детей в дошкольных учреждениях : [справ.-метод. пособие для врачей, мед. и пед. работн. дошк. учерждений] / А. Г. Швецов. – ВЛАДОС-ПРЕСС, 2006. – 174 с.

Kuhl J. Hemispheric asymmetry : Does power beat wisdom? : [Manuscript submitted for publication] / J. Kuhl, M. Kazen. – Seattle : Hogrefe and Huber Publishers, 2005. – 467 p.

Vincent W. J. Statistic in kinesiology / W. J. Vincent. – 3-rd ed. – Champaign : Human kinetics, 2005. – 312 p.

Wang S. S. The health risks of being left-handed / S. S. Wang // The Wall Street Journ. – 2011. – December 6. – P. 46–52.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-12-30

Як цитувати

Балацька [Balatska L.] Л. В. (2012). Експериментальне обґрунтування ефективності організаційно-методичних основ покращення моторної функції дошкільників у процесі фізичного виховання. Слобожанський науково-спортивний вісник, (5-1(32), 86–92. вилучено із https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/21939

Номер

Розділ

3