Стан проблеми реалізації принципу свідомості і активності на заняттях із фізичного виховання

Автор(и)

  • Тарас Михайлович Надкерничный (Taras Nadkernychnyy) Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-1.015

Ключові слова:

свідоме та активне ставлення, реалізація принципу свідомості та активності, роз’яснення завдань заняття

Анотація

Мета: розкрити суть і значення принципу свідомості та активності і визначається стан його реалізації на заняттях з фізичного виховання студентів. Матеріал і методи: здійснювався теоретичний аналіз та узагальнення наукової літератури з теорії та методики фізичного виховання, педагогіки і психології, а також, проводилось анкетне опитування, в якому взяли участь 50 викладачів з фізичного виховання, що працюють у вищих навчальних закладах м. Тернополя. Результати: особливо негативним є той факт, що навіть такі, обов’язкові компоненти, як роз’яснення представникам молодого покоління завдань заняття чи мотивування студентів не являються складовими кожного заняття. Висновки: встановлено, що рівень реалізації принципу свідомості та активності в процесі фізкультурно-спортивної діяльності студентів є надзвичайно низьким.

Посилання

Артюшенко А. О. Змістово-орієнтаційна мобільність як складова функціональної структури довільного управління поведінкою і руховою діяльністю / А. О. Артюшенко // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2011. – № 4. – С. 86–94.

Бурлакова І. А. Формування ідеології здоров’я у студентів вищих навчальних закладів / І. А. Бурлакова // Основи здоровя та фізична культура. – 2009. – № 2. – с. 10–12.

Бутенко Т. О. Активні методи навчання у формуванні комунікативної компетентності студентів / Т. О. Бутенко // Педагогiка, психологiя та медико-бiологiчнi проблеми фiзичного виховання i спорту. – 2009. – № 11. – С. 6–9.

Варій М. Основи психології і педагогіки : [навч. посіб.] / М. Варій, В. Ортинський. – 2-ге вид., випр. та доп. – К. : ЦУЛ, 2009. – 376 с.

Венгер О. П. Пізнавальна діяльність студентів у різних моделях навчання та її психологічна характеристика / О. П. Венгер // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2012. – № 1. – C. 246–250.

Вржесневський І. Мотивація до самооцінки фізичної підготовленості студентами спеціальних медичних груп / І. Вржесневський, Т. Ракитіна // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 2. – С. 45–48.

Гавриленко М. О. Соціальні цінності та активність студента як провідні критерії та показники соціального виховання молоді / О. М. Гавриленко // Соціальна педагогіка : теорія та практика. –2012. – № 1. – С. 49–56.

Иванников В. А. Психологические механизмы волевой регуляции : [Учебное пособие] / В. А. Иванников. – М. : УРАО, 2009. – 144 с.

Канішевський С. М. Науково-методичні та організаційні основи фізичного самовдосконалення студентства : Вид. друге, стереотипне / C. М. Канішевський. – К. : ІЗМН, 2012. – 270 с.

Кузьмінський А. І. Педагогіка : [підручник] / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омелянко. – К. : Знання, 2008. – С. 246–247.

Лимарєва Ю. М. Реалізація принципу свідомості у навчанні студентів вищих навчальних закладів України (друга половина ХІХ століття) : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. Наук : 13.00.01 – «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Ю. М. Лимарєва. – Мелітополь : МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2012. – 20 с.

Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання : [навч. посіб.] / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – 2-е вид., випр. і доп. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с.

Міронов А. О. Проблема мотивації студентської молоді до занять фізичними вправами / А. О. Міронов // Слобожанський науково-спортивний вісник : [науково-теоретичний журнал]. – Харків : ХДАФК, 2011. – № 2. – с. 22–24.

Хасанов М. Х. Формування свідомого ставлення до виконання фізичних вправ в процесі навчальних занять з дисципліни «Фізичне виховання» у студентів вищих навчальних закладів системи МВС / М. Х. Хасанов, М. І. Матвієнко // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – 2009. – № 4. – с. 123–127.

Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів : [підруч. для студ. вищих навч. закл. фіз. вихов. і спорту] : в 2 ч., Ч. 1 / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навч. книга – Богдан, 2001. – с. 111–121.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-02-28

Як цитувати

Надкерничный (Taras Nadkernychnyy) Т. М. (2014). Стан проблеми реалізації принципу свідомості і активності на заняттях із фізичного виховання. Слобожанський науково-спортивний вісник, (1(39), 80–85. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-1.015

Номер

Розділ

Статті