Бадмінтон як один із засобів оздоровчо-рекреаційної діяльності студентів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.007

Анотація

Мета: оцінити вплив занять бадмінтоном за оздоровчо-рекреаційною програмою на фізичну підготовленість та стан здоров’я студентів.

Матеріал і методи: у дослідженні брали участь 13 здобувачів вищої осіти другого курсу жіночої статі Харківської державної академії фізичної культури. Оздоровчо-рекреаційна програма впроваджувалась протягом 6 місяців. Для оцінки її ефективності на початку та наприкінці експерименту в учасників експерименту визначалися антропометричні показники (маса тіла, зріст стоячи, сила м’язів кисті), фізіологічні показники (життєва ємність легень (ЖЄЛ). Оцінка фізичної працездатності студенток та ефективності їх дихальної системи проводилась з використанням проб Руф’є, Штанге, Генче. Рівень їх здоров’я оцінювався  за методикою О. Пирогової.

Результати: проведені дослідження підтвердили інформацію вчених про незадовільний стан фізичної підготовленості та здоров’я студентської молоді. Представлені матеріали дозволили констатувати позитивний вплив оздоровчо-рекреаційних занять з використанням засобів бадмінтону на показники функціонального стану серцево - судинної та дихальної систем, на рівень фізичної працездатності і фізичного здоров’я дівчат.

Висновки: результати досліджень свідчать про те, що показники маси тіла, зріст стоячи майже не змінились, а показники: сила кисті, життєва ємність легень покращились протягом циклу тренувальних занять. Результати проведеного дослідження свідчать про покращення функціонального стану та рівня здоров’я студенток, які тренувались за оздоровчо-рекреаційною програмою, в основу якої покладено засоби бадмінтону.

 Ключові слова: здоров’я, фізична підготовленість, фізичний розвиток, функціональні проби, проба Штанге, проба Генче, студенти, бадмінтон.

Посилання

Бойко Ю. (2017), «Обґрунтування моделі формування аксіологічних установок до здорового способу життя у студентів вищих навчальних закладів», Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, № 2(1), С. 74-83. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2017_2%281%29__11

Грибан Г. П., Краснов В. П., Опанасюк Ф. Г., Скорий О. С. (2018), «Фізичне виховання у здоровому способі життя сучасної студентської молоді», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова. Вип. 4. С. 43–46.

Круцевич Т. Ю., Пангелова Н. В. (2016), «Сучасні тенденції щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах». Спортивний вісник Придніпров’я, № 3, С. 109–114.

Комітет з фізичного виховання та спорту (2018), Проект Стратегії розвитку фізичного виховання та спорту серед студентської молоді до 2025 року, Київ, 10 с.

Омельченко Т. Г. (2017), «Сучасні підходи до формування здорового способу життя молодів Україні та світи», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Київ: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова. Вип. 5 К (86), С. 227–231.

Присяжнюк С. І., Краснов В. П. (2019), «Здоров’я студентської молоді та шляхи його формування в системі освіти», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Київ: Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова. Випуск 3 К (110), С. 475-480.

Рибалко Л. М. (2020), «Здоров’язбережувальний аспект фізичного виховання студентської молоді», Вісник Запорізького національного університету. Фізичне виховання та спорт. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», № 1, С. 48 – 54.

Сутула В. О., Луценко Л. С., Булгаков О. І., Дейнеко А. Х., Сутула А. В. (2016), «Щодо сучасних організаційних інновацій у системі фізичного виховання студентської молоді», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1, С. 99-106. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2016_1_19.

Сухенко І. (2019), «Зміни показників фізичного стану студентів під впливом занять у спортивних секціях», Слобожанський науково-спортивний вісник, № 2(70), С. 91-96. doi:10.15391/snsv.2019-2.016.

Таможанська Г. В. (2019), Методичні основи кількісної оцінки рівня здоров’я, фізичного стану та ризику виникнення захворювань студентів 1-2 років навчання: метод. рек. для викладачів фізичного виховання. Х.: НФаУ, 48с.

Таможанська Г., Невелика А., Зелененко Н., Кобзар С. (2018), «Порівняльний аналіз показників фізичного розвитку та рівня здоров’я студенток i та її курсу», Вісник Прикарпатського університету: серія: Фізична культура, № 30, С. 100-106.

Чередниченко И., Соколова О., Маликов Н. (2016), «Изменение показателей физической подготовленности юношей 18-19 лет в процессе секционных занятий с комплексным использованием средств спортивных игр», Спортивний вісник Придніпров'я, № 3, С. 239-243. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2016_3_49.

Imas Y., Dutchak M. , Andrieieva O. V., Kashuba V. O., Kensytska I. L. and Sadovskyi O. O. (2018), «Modern approaches to the problem of values’ formation of students’ healthy lifestyle in the course of physical training», Physical Education of Students, No. 22(4), pp. 182-189, doi: 10.15561/20755279.2018.0403

Bobrytska V. , Reva T. D., Beseda N. A., Filippova L.V. (2020), «Approaches To Cultivating Healthy Behaviours In Tertiary Students: Systemic Review», European Journal of Educational Research, № 9(4), pp. 1649-1661. https://doi.org/10.12973/eu-jer.9.4.1649.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-10

Як цитувати

Сутула , О. ., Невелика , А., & Чуча , Ю. (2022). Бадмінтон як один із засобів оздоровчо-рекреаційної діяльності студентів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (6(86), 45–49. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.007

Номер

Розділ

Статті