Аналіз термінальних життєвих цінностей груп студентів харківських вищих навчальних закладів

Автор(и)

  • (Artem Cherednichenko) Чередніченко Артем Вікторович Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0003-2517-3170

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-3.023

Ключові слова:

термінальні цінності, фізичне виховання, порівняльний аналіз, достовірні відмінності

Анотація

Мета: визначити особливості системи цінностей студентів Харківських вишів. Матеріал і методи: дослідження проводилось у вересні – жовтні 2013 р. у Харківському національному економічному університеті (ХНЕУ) ім. Семена Кузнеця, Харківському національному університеті будівництва та архітектури (ХНУБА) та Харківському національному педагогічному університеті (ХНПУ) ім. Г. Сковороди. У дослідженні прийняли участь 523 студента. Для аналізу ціннісних орієнтацій особистості студентів був використаний морфологічний тест життєвих цінностей В. Ф. Сопова та Л. В. Карпушиної. Результати: проведено аналіз наукової літератури за проблемою дослідження; порівняльний аналіз термінальних життєвих цінностей студентів першого та другого курсів, юнаків та дівчат, студентів та викладачів, студентів Харківських вузів різних за профілем навчання; порівняльний аналіз спрямованості особистості груп студентів ХНЕУ, ХНУБА і ХНПУ до певних життєвих цінностей; аналіз термінальних життєвих цінностей студентів ХНЕУ ім. Семена Кузнеця, які заявили про високе значення сфери фізичної активності. Висновки: різні контингенти студентів мають різне відношення до певних життєвих цінностей. Деякі відмінності спостерігаються за віковою ознакою, як у хлопців, так і у дівчат, а також між викладачами та студентами ХНЕУ ім. Семена Кузнеця. Але між хлопцями та дівчатами достовірних відмінностей у відношенні до певних життєвих цінностей не виявлено; у спрямованості груп студентів Харківських вузів до певних життєвих цінностей майже немає відмінностей серед студентів різного профілю навчання; більшість студентів, які активні в сфері фізичного виховання, прагнуть реалізувати духовно-моральні цінності, а не егоїстично-престижні (прагматичні).

Посилання

Abulkhanova-Slavskaya K. A. Strategiya zhizni [Life strategy], Moscow, 1991, 299 p. (rus)

Astashova N. A. Uchitel. Problema vybora i formirovaniya tsennostey [Teacher. The problem of choice and value formation], Moscow, 2001, 272 p. (rus)

Budinayte G. L., Kornilova T. V. Voprosy psikhologii [Questions of psychology], 1993, vol. 3, pp. 99. (rus)

Ilin Ye. P. Motivatsiya i motivy [Motivation and motives], Saint Petersburg, 2000, 512 p. (rus)

Kutek T. B. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2013, vol. 3, pp. 207–210. (ukr)

Lapin N. I. Sotsis [Sotsis], 1999, vol. 5, p. 114–118. (rus)

Marchenko O. Yu. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2011, vol. 1, pp. 127–131. (ukr)

Yarmachenko M. D. Pedagogіchniy slovnik [Pedagogіchny vocabulary], Kyiv, 2001, pp. 408–412. (ukr)

Petrovskiy A. V., Yaroshevskiy M. G. Psikhologiya [Psychology], Moscow, 1990, 494 p. (rus)

Puni A. Ts.Psikhologiya [Psychology], Moscow, 1984, 255 p. (rus)

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-25

Як цитувати

Чередніченко Артем Вікторович (Artem C. (2014). Аналіз термінальних життєвих цінностей груп студентів харківських вищих навчальних закладів. Слобожанський науково-спортивний вісник, (3(41), 116–120. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-3.023

Номер

Розділ

Статті