Соціальні аспекти навчально-тренувальної діяльності футболістів Спеціальних олімпіад в Україні
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2015-2.017Ключові слова:
Спеціальна Олімпіада, соціальний ефект, соціальна інтеграція, футболісти з відхиленнями розумового розвиткуАнотація
Мета: дефініція соціального ефекту від занять футболом спортсменів з відхиленнями розумового розвитку. Матеріал і методи: дослідження проводилося на основі опитування батьків футболістів Спеціальних Олімпіад (n=45). Результати: проаналізовано значимість спільних зі здоровими однолітками навчально-тренувальних занять для футболістів з відхиленнями розумового розвитку. При цьому заняття футболом розглядаються як засіб соціальної інтеграції для цієї категорії людей. У дослідженні визначені соціальні взаємовідносини у системі «спортсмен – спортсмен», «спортсмен – тренер». Висновки: обґрунтовано необхідність впровадження у навчально-тренувальний процес людей з відхиленнями розумового розвитку програми «Об’єднаний спорт», яка значною мірою сприяє соціальній інтеграції осіб з такими порушеннями. Формування соціальних навичок та взаємовідносин у команді відбувається завдяки взаємному розумінню і згуртованості колективу.
Посилання
Babich N. L. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2011, vol. 3, pp. 140–146. (ukr)
Vasilеva K. І., Boychuk Yu. D., Grin L. V., Еrmakov S. S. Formuvannya zdorov’ya osobistostі v umovakh navchalnogo zakladu [Formation of the health of the individual in terms of the institution], Kharkіv, 2012, pp. 38–59. (ukr)
Kalenik Ye. N. Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education and training], 2012, vol. 1, pp. 29–30, 47–49. (rus)
Karasev Ye. S. Adaptivnaya fizicheskaya kultura [Adaptive physical education], 2013, vol. 1, pp. 53–56. (rus)
Kogut І., Primenko S. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2013, vol. 1, pp. 109–113. (ukr)
Kogut І., Goncharenko Е. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2011, vol. 1, pp. 19–23. (ukr)
Koshtur Ya. Е. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sport], Kharkіv, 2009, vol. 1, pp. 90–93. (ukr)
Litosh N. L., Parygin Ye. P. Adaptivnaya fizicheskaya kultura [Adaptive physical education], 2010, vol. 4, pp. 45–47. (rus)
Mameshina M. A. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2012, vol. 1, pp. 9–12. (rus)
Mikiashvili T. I., Tsitsishvili I. Z., Okonashvili N. O. Perspective modeme ale impactului societatii contemporane asupra educatiei fizice si sportului, Chiçinãu, 2006, pp. 470–471. (rus)
Orlova V. V., Nikolayeva A. G. Alma mater, 2012, vol. 11, pp. 61–69. (rus)
Pelikh Ye. Yu. Formirovaniye motivatsii k fizkulturno-sportivnoy deyatelnosti u shkolnikov s narusheniyem intellekta na zanyatiyakh adaptivnym fizicheskim vospitaniyem : avtoref. kand. ped. nauk [Formation of motivation to sports activity in school children with intellectual disabilities in the classroom adaptive physical education :PhD thesis], Saint-Petersburg, 2011, 24 p. (rus)
Perederіy A. Moloda sportivna nauka [Young sports science], Lvіv, 2013, Vol. 17, in 4 book, book 1, pp. 159–163.
Baran F. The effects of a Special Olympics Unified Sports Soccer training program on anthropometry, physical fitness and skilled performance in Special Olympics soccer athletes and non-disabled partners / F. Baran, A. Aktop, D. Özer, S. Nalbant, E. Ağlamış, S. Barak, Y. Hutzler // Research in developmental disabilities Journal. – Vol. 34, Issue 1. – 2013. – P. 695–709.
Özer D. Effects of a Special Olympics Unified Sports soccer program on psycho-social attributes of youth with and without intellectual disability / D. Özer, F. Baran, A. Aktop, S. Nalbant, E. Ağlamış, Y. Hutzler // Research in developmental disabilities Journal. – Vol. 33, Issue 1. – 2012. – P. 229–239.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Irina Kohut Когут Ірина Олександрівна, (Maksym Iarmolenko) Ярмоленко Максим Анатолійович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.