Соціальні аспекти навчально-тренувальної діяльності футболістів Спеціальних олімпіад в Україні

Автор(и)

  • (Irina Kohut) Когут Ірина Олександрівна Національний університет фізичного виховання та спорту України, https://orcid.org/0000-0002-8862-9545
  • (Maksym Iarmolenko) Ярмоленко Максим Анатолійович Національний університет фізичного виховання і спорту України, https://orcid.org/0000-0003-2181-4022

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2015-2.017

Ключові слова:

Спеціальна Олімпіада, соціальний ефект, соціальна інтеграція, футболісти з відхиленнями розумового розвитку

Анотація

Мета: дефініція соціального ефекту від занять футболом спортсменів з відхиленнями розумового розвитку. Матеріал і методи: дослідження проводилося на основі опитування батьків футболістів Спеціальних Олімпіад (n=45). Результати: проаналізовано значимість спільних зі здоровими однолітками навчально-тренувальних занять для футболістів з відхиленнями розумового розвитку. При цьому заняття футболом розглядаються як засіб соціальної інтеграції для цієї категорії людей. У дослідженні визначені соціальні взаємовідносини у системі «спортсмен – спортсмен», «спортсмен – тренер». Висновки: обґрунтовано необхідність впровадження у навчально-тренувальний процес людей з відхиленнями розумового розвитку програми «Об’єднаний спорт», яка значною мірою сприяє соціальній інтеграції осіб з такими порушеннями. Формування соціальних навичок та взаємовідносин у команді відбувається завдяки взаємному розумінню і згуртованості колективу.

Посилання

Babich N. L. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2011, vol. 3, pp. 140–146. (ukr)

Vasilеva K. І., Boychuk Yu. D., Grin L. V., Еrmakov S. S. Formuvannya zdorov’ya osobistostі v umovakh navchalnogo zakladu [Formation of the health of the individual in terms of the institution], Kharkіv, 2012, pp. 38–59. (ukr)

Kalenik Ye. N. Fizicheskaya kultura: vospitaniye, obrazovaniye, trenirovka [Physical culture: education and training], 2012, vol. 1, pp. 29–30, 47–49. (rus)

Karasev Ye. S. Adaptivnaya fizicheskaya kultura [Adaptive physical education], 2013, vol. 1, pp. 53–56. (rus)

Kogut І., Primenko S. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2013, vol. 1, pp. 109–113. (ukr)

Kogut І., Goncharenko Е. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu [Theory and Methodology of Physical Education and Sport], 2011, vol. 1, pp. 19–23. (ukr)

Koshtur Ya. Е. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sport], Kharkіv, 2009, vol. 1, pp. 90–93. (ukr)

Litosh N. L., Parygin Ye. P. Adaptivnaya fizicheskaya kultura [Adaptive physical education], 2010, vol. 4, pp. 45–47. (rus)

Mameshina M. A. Slobozans’kij nauk.-sport. visn. [Slobozhanskyi science and sport bulletin], Kharkіv, 2012, vol. 1, pp. 9–12. (rus)

Mikiashvili T. I., Tsitsishvili I. Z., Okonashvili N. O. Perspective modeme ale impactului societatii contemporane asupra educatiei fizice si sportului, Chiçinãu, 2006, pp. 470–471. (rus)

Orlova V. V., Nikolayeva A. G. Alma mater, 2012, vol. 11, pp. 61–69. (rus)

Pelikh Ye. Yu. Formirovaniye motivatsii k fizkulturno-sportivnoy deyatelnosti u shkolnikov s narusheniyem intellekta na zanyatiyakh adaptivnym fizicheskim vospitaniyem : avtoref. kand. ped. nauk [Formation of motivation to sports activity in school children with intellectual disabilities in the classroom adaptive physical education :PhD thesis], Saint-Petersburg, 2011, 24 p. (rus)

Perederіy A. Moloda sportivna nauka [Young sports science], Lvіv, 2013, Vol. 17, in 4 book, book 1, pp. 159–163.

Baran F. The effects of a Special Olympics Unified Sports Soccer training program on anthropometry, physical fitness and skilled performance in Special Olympics soccer athletes and non-disabled partners / F. Baran, A. Aktop, D. Özer, S. Nalbant, E. Ağlamış, S. Barak, Y. Hutzler // Research in developmental disabilities Journal. – Vol. 34, Issue 1. – 2013. – P. 695–709.

Özer D. Effects of a Special Olympics Unified Sports soccer program on psycho-social attributes of youth with and without intellectual disability / D. Özer, F. Baran, A. Aktop, S. Nalbant, E. Ağlamış, Y. Hutzler // Research in developmental disabilities Journal. – Vol. 33, Issue 1. – 2012. – P. 229–239.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-30

Як цитувати

Когут Ірина Олександрівна (Irina K., & Ярмоленко Максим Анатолійович (Maksym I. (2015). Соціальні аспекти навчально-тренувальної діяльності футболістів Спеціальних олімпіад в Україні. Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(46), 85–90. https://doi.org/10.15391/snsv.2015-2.017

Номер

Розділ

Статті