Удосконалення системи підвищення кваліфікації тренерів в Україні

Автор(и)

  • Вячеслав Мулик Харківська державна академія фізичної культури, Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-4441-1253

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2016-6.010

Ключові слова:

тренери, підвищення кваліфікації, аспекти діяльності, етапи підготовки, навчальні дисципліни

Анотація

Мета: дослідити процес системи підвищення кваліфікації тренерів в Україні.

Матеріал і методи: аналіз науково-методичної літератури щодо багаторічної підготовки спортсменів, наказів про затвердження Положення про підвищення кваліфікації тренерів, навчального плану факультету з підвищення кваліфікації (ФПК) ХДАФК та організації процесу занять.

Результати: визначено аспекти підготовленості тренера та їх зміст на етапах багаторічної підготовки спортсменів. Представлено систему підвищення кваліфікації тренерів в Україні, зміст навчального плану ФПК в ХДАФК та послідовність здійснення процесу підвищення кваліфікації тренерів 1 і 2 категорії.

Висновки: підвищення кваліфікації є невід’ємною частиною системи удосконалення роботи тренера. У навчальному плані ФПК повинно враховуватися сполучення всіх дисциплін, спрямованих на формування основ тренування як єдиного цілого педагогічного процесу. Послідовність здійснення процесу підвищення кваліфікації тренерів повинна мати наступний алгоритм дій: виявлення рівня знань тренерів (бесіди, тестування, аналіз); коректування змісту занять з різних предметів; проведення занять (переважно у дискусійній формі); підготовка реферату та проведення повторного тестування; проведення іспиту; оформлення посвідчення про підвищення кваліфікації.

Посилання

Anokhin, P. K. (1975), Ocherki fiziologii funktsionalnykh sistem [Essays on the physiology of functional systems], Meditsina,Moscow, 402 p. (in Russ.)

Viru, A. L., Viru, M., Konovalova, G. & Eepik, A. (1993), “Biological aspects of management training”, Sovremennyy olimpiyskiy sport, pp. 12–24. (in Russ.)

De Vries, H. A. & Housh, T. J. (1994), Physiology of Exercise, Brown and Benchmark,Madison, 636 p.

Matveev, L. P. (1999), Osnovy obshchey teorii sporta i sistemy podgotovki sportsmenov [The general theory of sport and the system of training athletes], Olіmpіyska lіteratura, Kyiv, 318 p. (in Russ.)

Mulyk, V. V. (2001), Sistema mnogoletnego sportivnogo sovershenstvovaniya v uslozhnennykh usloviyakh sopryazheniya osnovnykh storon podgotovlennosti sportsmenov (na materiale lyzhnogo sporta) : avtoref. d-ra nauk po fizicheskomu vospitaniyu i sportu [The system of long-term sports perfection in difficult conditions conjugation main parties of athletes (on the skiing material): doct. of sci. thesis], Kyiv, 40 p. (in Russ.)

Mulyk, V. V. (2002), “Current requirements for fitness trainer”, Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu, No 4, pp. 11–15. (in Ukr.)

Platonov, V. N. (2015), Sistema podgotovki sportsmenov v olimpiyskom sporte. Obshchaya teoriya i ee prakticheskie prilozheniya [The system of training athletes in Olympic sports. The general theory and its practical applications], Olimp. lit., Kyiv, Book 1, 680 p. (in Russ.)

Platonov, V. N. (2015), Sistema podgotovki sportsmenov v olimpiyskom sporte. Obshchaya teoriya i ee prakticheskie prilozheniya [The system of training athletes in Olympic sports. The general theory and its practical applications], Olimp. lit., Kyiv, Book 2, 752 p. (in Russ.)

Prykhodko, V. V. (2014), Stratehiia reformy natsionalnoi vyshchoi shkoly [The strategy of reform of national higher education], Zhurfond, Dnipropetrovsk, 460 p. (in Ukr.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-31

Як цитувати

Мулик, В. (2016). Удосконалення системи підвищення кваліфікації тренерів в Україні. Слобожанський науково-спортивний вісник, (6(56), 64–68. https://doi.org/10.15391/snsv.2016-6.010

Номер

Розділ

Статті