Особливості засвоєння правил поведінки молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку

Автор(и)

  • Е.А. Цивильская

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

соціальна ситуація розвитку, нормативна ситуація, правило, молoдший школяр, суб’єкт культури.

Анотація

У статті відображено результати експериментального дослідження особливостей використання молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку правил у нормативній ситуації; виявлення кореляційних взаємозв’язків між правилами й віковими новоутвореннями. Отримані результати дозволяють стверджувати, що молодші школярі з нормою інтелектуального розвитку використовують правила відповідно до змісту нормативної ситуації, що безпосередньо корелює з їх віковими новоутвореннями. Показано наявність відхилень у сприйманні нормативної ситуації в учнів молодших класів з інтелектуальною недостатністю від загальних тенденцій розвитку нормовідповідності у молодшого школяра. Відмінності у сприйманні нормативної ситуації опосередковано формують психіку дитини та виступають чинниками становлення культури особистості, що спричиняє своєрідність у розвитку особистості молодшого школяра з інтелектуальною недостатністю, в результаті чого виникають труднощі в його соціальній інтеграції та адаптації. Результати нашого дослідження можуть бути корисними психологам, педагогам, батькам дітей з нормою і патологією інтелектуального розвитку для розуміння особливостей нормативної ситуації дітей обох контингентів та побудови ефективного освітнього процесу у відповідності із виявленими особливостями.

Посилання

Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта

в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного

університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім.

Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,

Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.

Артемьева Т.В. Корреляционные исследования юмора и

Я-концепции студентов / Т.В. Артемьева // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського

національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України / За ред.

С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.

Баянова Л.Ф. К постановке проблемы субъекта культуры

в психологии // Филология и культура / Л.Ф. Баянова. –

– №3 (29). – C. 294–299.

Баянова Л.Ф. Особенности правил в нормативной ситуации

младших школьников / Л.Ф. Баянова, Е.А. Цивильская //

Научный педагогический и психологический журнал «Образова

волжский) федеральный университет». – №3 (41) 2014. –

С.73-78.

Болтакова Н.И. Изучение устной речи у слабослышащих

детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова //

Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана

Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.

С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.

Веракса Н.Е. Личность и культура: структурно-диалектический подход / Н.Е. Веракса // «Перемены». – 2000. –

№1. – C. 81–107.

Выготский Л.С. Лекции по педологии / Л.С. Выготский.–

Ижевск, 1996. – 295 с.

Зак А.З. Формирование психических новообразований в

учебной деятельности / А.З. Зак // Психическое развитие

младших школьников: Экспериментальное психологическое исследование / под ред. В.В. Давыдова. – М., 1990. – Глава 3. – С. 69–96.

Нигматуллина И.А. Использование арт-терапевтических

технологий в работе специалистов Лекотеки с детьми, имеющими нарушения эмоционально-волевой сферы / И.А. Нигматуллина // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр.

Кам’янець-Подільського національного університету імені

Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.

С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.541–553.

Пащенко А. К. Нормативное пространство младшего школьника / А.К. Пащенко // Сборник докладов Межвузовской

конференции студентов и молодых учёных по результатам

исследований в области психологии, педагогики, социокультурной антропологии / Ред.-сост. А. С. Обухов. – М. : Прометей МПГУ, 2006. – С. 16–18.

Цивильская Е.А. Проблемы интеграции детей с ограниченными возможностями здоровья (на примере детей с

детским церебральным параличом с нарушениями письма) /

Е.А. Цивильская // Проблеми сучасної психології : зб. наук.

пр. Кам’янець-Подільського національного університету

імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка

НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –

Вип. 24. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.669–

##submission.downloads##

Як цитувати

Цивильская, Е. (2019). Особливості засвоєння правил поведінки молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p