Особливості засвоєння правил поведінки молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pКлючові слова:
соціальна ситуація розвитку, нормативна ситуація, правило, молoдший школяр, суб’єкт культури.Анотація
У статті відображено результати експериментального дослідження особливостей використання молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку правил у нормативній ситуації; виявлення кореляційних взаємозв’язків між правилами й віковими новоутвореннями. Отримані результати дозволяють стверджувати, що молодші школярі з нормою інтелектуального розвитку використовують правила відповідно до змісту нормативної ситуації, що безпосередньо корелює з їх віковими новоутвореннями. Показано наявність відхилень у сприйманні нормативної ситуації в учнів молодших класів з інтелектуальною недостатністю від загальних тенденцій розвитку нормовідповідності у молодшого школяра. Відмінності у сприйманні нормативної ситуації опосередковано формують психіку дитини та виступають чинниками становлення культури особистості, що спричиняє своєрідність у розвитку особистості молодшого школяра з інтелектуальною недостатністю, в результаті чого виникають труднощі в його соціальній інтеграції та адаптації. Результати нашого дослідження можуть бути корисними психологам, педагогам, батькам дітей з нормою і патологією інтелектуального розвитку для розуміння особливостей нормативної ситуації дітей обох контингентів та побудови ефективного освітнього процесу у відповідності із виявленими особливостями.
Посилання
Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта
в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного
університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім.
Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,
Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.
Артемьева Т.В. Корреляционные исследования юмора и
Я-концепции студентов / Т.В. Артемьева // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського
національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.
Баянова Л.Ф. К постановке проблемы субъекта культуры
в психологии // Филология и культура / Л.Ф. Баянова. –
– №3 (29). – C. 294–299.
Баянова Л.Ф. Особенности правил в нормативной ситуации
младших школьников / Л.Ф. Баянова, Е.А. Цивильская //
Научный педагогический и психологический журнал «Образова
волжский) федеральный университет». – №3 (41) 2014. –
С.73-78.
Болтакова Н.И. Изучение устной речи у слабослышащих
детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова //
Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана
Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.
Веракса Н.Е. Личность и культура: структурно-диалектический подход / Н.Е. Веракса // «Перемены». – 2000. –
№1. – C. 81–107.
Выготский Л.С. Лекции по педологии / Л.С. Выготский.–
Ижевск, 1996. – 295 с.
Зак А.З. Формирование психических новообразований в
учебной деятельности / А.З. Зак // Психическое развитие
младших школьников: Экспериментальное психологическое исследование / под ред. В.В. Давыдова. – М., 1990. – Глава 3. – С. 69–96.
Нигматуллина И.А. Использование арт-терапевтических
технологий в работе специалистов Лекотеки с детьми, имеющими нарушения эмоционально-волевой сферы / И.А. Нигматуллина // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр.
Кам’янець-Подільського національного університету імені
Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.541–553.
Пащенко А. К. Нормативное пространство младшего школьника / А.К. Пащенко // Сборник докладов Межвузовской
конференции студентов и молодых учёных по результатам
исследований в области психологии, педагогики, социокультурной антропологии / Ред.-сост. А. С. Обухов. – М. : Прометей МПГУ, 2006. – С. 16–18.
Цивильская Е.А. Проблемы интеграции детей с ограниченными возможностями здоровья (на примере детей с
детским церебральным параличом с нарушениями письма) /
Е.А. Цивильская // Проблеми сучасної психології : зб. наук.
пр. Кам’янець-Подільського національного університету
імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка
НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –
Вип. 24. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.669–
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.