Особливості засвоєння правил поведінки молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
соціальна ситуація розвитку, нормативна ситуація, правило, молoдший школяр, суб’єкт культури.Abstract
У статті відображено результати експериментального дослідження особливостей використання молодшими школярами з нормою і патологією інтелектуального розвитку правил у нормативній ситуації; виявлення кореляційних взаємозв’язків між правилами й віковими новоутвореннями. Отримані результати дозволяють стверджувати, що молодші школярі з нормою інтелектуального розвитку використовують правила відповідно до змісту нормативної ситуації, що безпосередньо корелює з їх віковими новоутвореннями. Показано наявність відхилень у сприйманні нормативної ситуації в учнів молодших класів з інтелектуальною недостатністю від загальних тенденцій розвитку нормовідповідності у молодшого школяра. Відмінності у сприйманні нормативної ситуації опосередковано формують психіку дитини та виступають чинниками становлення культури особистості, що спричиняє своєрідність у розвитку особистості молодшого школяра з інтелектуальною недостатністю, в результаті чого виникають труднощі в його соціальній інтеграції та адаптації. Результати нашого дослідження можуть бути корисними психологам, педагогам, батькам дітей з нормою і патологією інтелектуального розвитку для розуміння особливостей нормативної ситуації дітей обох контингентів та побудови ефективного освітнього процесу у відповідності із виявленими особливостями.
References
Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта
в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного
університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім.
Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,
Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.
Артемьева Т.В. Корреляционные исследования юмора и
Я-концепции студентов / Т.В. Артемьева // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського
національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.
Баянова Л.Ф. К постановке проблемы субъекта культуры
в психологии // Филология и культура / Л.Ф. Баянова. –
– №3 (29). – C. 294–299.
Баянова Л.Ф. Особенности правил в нормативной ситуации
младших школьников / Л.Ф. Баянова, Е.А. Цивильская //
Научный педагогический и психологический журнал «Образова
волжский) федеральный университет». – №3 (41) 2014. –
С.73-78.
Болтакова Н.И. Изучение устной речи у слабослышащих
детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова //
Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана
Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.17–29.
Веракса Н.Е. Личность и культура: структурно-диалектический подход / Н.Е. Веракса // «Перемены». – 2000. –
№1. – C. 81–107.
Выготский Л.С. Лекции по педологии / Л.С. Выготский.–
Ижевск, 1996. – 295 с.
Зак А.З. Формирование психических новообразований в
учебной деятельности / А.З. Зак // Психическое развитие
младших школьников: Экспериментальное психологическое исследование / под ред. В.В. Давыдова. – М., 1990. – Глава 3. – С. 69–96.
Нигматуллина И.А. Использование арт-терапевтических
технологий в работе специалистов Лекотеки с детьми, имеющими нарушения эмоционально-волевой сферы / И.А. Нигматуллина // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр.
Кам’янець-Подільського національного університету імені
Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка / За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 24. – Кам’янецьПодільський : Аксіома, 2014. – С.541–553.
Пащенко А. К. Нормативное пространство младшего школьника / А.К. Пащенко // Сборник докладов Межвузовской
конференции студентов и молодых учёных по результатам
исследований в области психологии, педагогики, социокультурной антропологии / Ред.-сост. А. С. Обухов. – М. : Прометей МПГУ, 2006. – С. 16–18.
Цивильская Е.А. Проблемы интеграции детей с ограниченными возможностями здоровья (на примере детей с
детским церебральным параличом с нарушениями письма) /
Е.А. Цивильская // Проблеми сучасної психології : зб. наук.
пр. Кам’янець-Подільського національного університету
імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка
НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –
Вип. 24. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.669–
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.