Моделювання як традуктивна процедура дослідження психології особистісного становлення майбутнього лікаря

Автор(и)

  • М.М. Філоненко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

особистісне становлення, моделювання, традуктивна модель, психолого-педагогічні умови, професія лікаря.

Анотація

Досліджено теоретико-методологічне обґрунтування моделі особистісного становлення майбутнього лікаря, встановлено психологічні особливості особистісного становлення, розкрито суть особистісного становлення, визначено основні фактори і психолого-педагогічні умови, рушійні сили, які обумовлюють психологію особистісного становлення студента-лікаря в процесі професійної підготовки. Розробляючи модель психології особистісного становлення майбутнього лікаря використали традуктивну модель, застосовуючи прийом порівняння (аналогію) подібності явищ. Визначили структуру особистості майбутнього лікаря, взявши до уваги ті складові, які визначають психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, а відтак і особистісну готовність до професійної діяльності лікаря. Встановлено, що такими системотвірними елементами є: особистісно важливі якості, професійні важливі якості, професійна спрямованість та професійна компетентність. Обґрунтували професійно важливі якості (ПВЯ) та особистісно важливі якості (ОВЯ) студентів, які будуть основою їх особистісного становлення у якості майбутніх лікарів і визначатимуть професіоналізм. Розглянули професіоналізм у двох важливих аспектах – діяльнісному і результативному. Дослідили на різних етапах психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, використавши адекватні психолого-педагогічні методи, які дали можливість з’ясувати центральні новоутворення професійного становлення з погляду трьох складових: 1) когнітивного компонента (зміст процесу психології особистісного становлення); 2) конативного компоненту (дії та вчинки); 3) емоційного компонента (домінуючі особистісні прояви, пов’язані з професійною діяльністю).

Посилання

Деркач А.А. Акмеология / А.А.Деркач. – М.: Между народный акмеологический институт : Издательство РАГС,

– 289 с.

Денисова О.В. Становление профессиональной идентичности

студента-медика в образовательном процессе вуза: автореф.

дисс … канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогическая

психология» / О.В. Денисова. – Екатеринбург, 2008. – 25 с.

Лигинчук Г.Г. Психология профессиональной деятельности: Учебный курс / Г.Г.Лигинчук. – [Электронный ресурс] –

Режим доступа: http://www.e-college.ru/xboos/xbook059/

book/index. – Название с экрана.

Максименко С.Д. Психологія учіння людини:генетикомоделюючий підхід: монографія / С.Д.Максименко. – К.:

Видавничий дім «Слово», 2013. – 592 с.

Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти /

С.Д.Максименко, М.М.Філоненко. – К.: «Центр учбової літератури», 2014. – 288 с.

Неловкіна-Берналь О.А. Педагогічні умови формування

професійної спрямованості студентів медичних спеціальностей / О.А.Неловкіна-Берналь // Вісник ЛНУ імені Тараса

Шевченка. – Луганськ, 2010. – №10 (197), ч.1. – С. 12-21.

##submission.downloads##

Як цитувати

Філоненко, М. (2019). Моделювання як традуктивна процедура дослідження психології особистісного становлення майбутнього лікаря. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p