Моделювання як традуктивна процедура дослідження психології особистісного становлення майбутнього лікаря
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25pКлючові слова:
особистісне становлення, моделювання, традуктивна модель, психолого-педагогічні умови, професія лікаря.Анотація
Досліджено теоретико-методологічне обґрунтування моделі особистісного становлення майбутнього лікаря, встановлено психологічні особливості особистісного становлення, розкрито суть особистісного становлення, визначено основні фактори і психолого-педагогічні умови, рушійні сили, які обумовлюють психологію особистісного становлення студента-лікаря в процесі професійної підготовки. Розробляючи модель психології особистісного становлення майбутнього лікаря використали традуктивну модель, застосовуючи прийом порівняння (аналогію) подібності явищ. Визначили структуру особистості майбутнього лікаря, взявши до уваги ті складові, які визначають психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, а відтак і особистісну готовність до професійної діяльності лікаря. Встановлено, що такими системотвірними елементами є: особистісно важливі якості, професійні важливі якості, професійна спрямованість та професійна компетентність. Обґрунтували професійно важливі якості (ПВЯ) та особистісно важливі якості (ОВЯ) студентів, які будуть основою їх особистісного становлення у якості майбутніх лікарів і визначатимуть професіоналізм. Розглянули професіоналізм у двох важливих аспектах – діяльнісному і результативному. Дослідили на різних етапах психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, використавши адекватні психолого-педагогічні методи, які дали можливість з’ясувати центральні новоутворення професійного становлення з погляду трьох складових: 1) когнітивного компонента (зміст процесу психології особистісного становлення); 2) конативного компоненту (дії та вчинки); 3) емоційного компонента (домінуючі особистісні прояви, пов’язані з професійною діяльністю).
Посилання
Деркач А.А. Акмеология / А.А.Деркач. – М.: Между народный акмеологический институт : Издательство РАГС,
– 289 с.
Денисова О.В. Становление профессиональной идентичности
студента-медика в образовательном процессе вуза: автореф.
дисс … канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогическая
психология» / О.В. Денисова. – Екатеринбург, 2008. – 25 с.
Лигинчук Г.Г. Психология профессиональной деятельности: Учебный курс / Г.Г.Лигинчук. – [Электронный ресурс] –
Режим доступа: http://www.e-college.ru/xboos/xbook059/
book/index. – Название с экрана.
Максименко С.Д. Психологія учіння людини:генетикомоделюючий підхід: монографія / С.Д.Максименко. – К.:
Видавничий дім «Слово», 2013. – 592 с.
Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти /
С.Д.Максименко, М.М.Філоненко. – К.: «Центр учбової літератури», 2014. – 288 с.
Неловкіна-Берналь О.А. Педагогічні умови формування
професійної спрямованості студентів медичних спеціальностей / О.А.Неловкіна-Берналь // Вісник ЛНУ імені Тараса
Шевченка. – Луганськ, 2010. – №10 (197), ч.1. – С. 12-21.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.