Моделювання як традуктивна процедура дослідження психології особистісного становлення майбутнього лікаря
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25pKeywords:
особистісне становлення, моделювання, традуктивна модель, психолого-педагогічні умови, професія лікаря.Abstract
Досліджено теоретико-методологічне обґрунтування моделі особистісного становлення майбутнього лікаря, встановлено психологічні особливості особистісного становлення, розкрито суть особистісного становлення, визначено основні фактори і психолого-педагогічні умови, рушійні сили, які обумовлюють психологію особистісного становлення студента-лікаря в процесі професійної підготовки. Розробляючи модель психології особистісного становлення майбутнього лікаря використали традуктивну модель, застосовуючи прийом порівняння (аналогію) подібності явищ. Визначили структуру особистості майбутнього лікаря, взявши до уваги ті складові, які визначають психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, а відтак і особистісну готовність до професійної діяльності лікаря. Встановлено, що такими системотвірними елементами є: особистісно важливі якості, професійні важливі якості, професійна спрямованість та професійна компетентність. Обґрунтували професійно важливі якості (ПВЯ) та особистісно важливі якості (ОВЯ) студентів, які будуть основою їх особистісного становлення у якості майбутніх лікарів і визначатимуть професіоналізм. Розглянули професіоналізм у двох важливих аспектах – діяльнісному і результативному. Дослідили на різних етапах психологію особистісного становлення майбутнього лікаря, використавши адекватні психолого-педагогічні методи, які дали можливість з’ясувати центральні новоутворення професійного становлення з погляду трьох складових: 1) когнітивного компонента (зміст процесу психології особистісного становлення); 2) конативного компоненту (дії та вчинки); 3) емоційного компонента (домінуючі особистісні прояви, пов’язані з професійною діяльністю).
References
Деркач А.А. Акмеология / А.А.Деркач. – М.: Между народный акмеологический институт : Издательство РАГС,
– 289 с.
Денисова О.В. Становление профессиональной идентичности
студента-медика в образовательном процессе вуза: автореф.
дисс … канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогическая
психология» / О.В. Денисова. – Екатеринбург, 2008. – 25 с.
Лигинчук Г.Г. Психология профессиональной деятельности: Учебный курс / Г.Г.Лигинчук. – [Электронный ресурс] –
Режим доступа: http://www.e-college.ru/xboos/xbook059/
book/index. – Название с экрана.
Максименко С.Д. Психологія учіння людини:генетикомоделюючий підхід: монографія / С.Д.Максименко. – К.:
Видавничий дім «Слово», 2013. – 592 с.
Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти /
С.Д.Максименко, М.М.Філоненко. – К.: «Центр учбової літератури», 2014. – 288 с.
Неловкіна-Берналь О.А. Педагогічні умови формування
професійної спрямованості студентів медичних спеціальностей / О.А.Неловкіна-Берналь // Вісник ЛНУ імені Тараса
Шевченка. – Луганськ, 2010. – №10 (197), ч.1. – С. 12-21.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

