Формування мовлення слабочуючих дітей молод- шого шкільного віку.

Автор(и)

  • Н.И. Болтакова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

мовлення, слух, слухова функція, сурдопсихологія, психічна функція, мовленнєве спілкування, мовленнєвий слух, слухозорове сприймання.

Анотація

Мовлення – одна з найважливіших психічних
функцій, яке здійснює величезний вплив на формування психічних
процесів дитини і на її загальний розвиток. Порушення слухової функ-
ції у ранньому дитинстві виключає для дитини, яка не чує, можливість
самостійного розвитку мовлення. Відтак, однією з проблем сурдопсихо-
логічної теорії і практики сьогодні продовжує залишатись формування
мовлення слабочуючих дітей. За отриманими емпіричними даними,
слабочуючі молодші школярі розподілились за рівнями розвитку мов-
лення таким чином: 7% – оптимальний, 20% – знижений, 40% – об-
межений, 33% – різко обмежений. Експериментальні дослідження ви-
явили значні потенційні можливості глухих дітей у сприйманні усного
мовлення, що можна розвинути у результаті тривалого і цілеспрямова-
ного тренування за умови постійного використання якісної звукопоси-
люючої апаратури.
Ключові слова: 

Посилання

Аксенова Л.И. Социальная педагогика в специальном обра-

зовании: Учебное пособие / Л.И. Аксенова. – М.: Издатель-

ский центр «Академия», 2001. – 192 с.

Активизация учебно-воспитательного процесса глухих и

слабослышащих учащихся: Межвузовский сборник научных

трудов / Отв. ред. Е.Г. Речицкая. – М., 1997.– 356 с.

Воспитание учащихся с нарушением слуха в специальных

(коррекционных) образовательных учреждениях: Учеб-

ное пособие / Т.Н.Пенин, З.А. Пономарёва. – СПб.: КАРО,

– 496 с.

Дидактические игры для дошкольников с нарушениями

слуха: сборник игр для педагогов и родителей / Л.А. Голо-

вчиц. – М.: ООО УМИЦ «ГРАФ ПРЕСС», 2003. – 160 с.

Зыкова М.А. О речевом общении глухих младших школьни-

ков / М.А.Зыкова // Дефектология.– 2001.– №3. – С.35-43.

Программы специальных (коррекционных) образовательных

учреждений II вида / А.Г. Зикеев, Л.И. Тигранов.– М.: Про-

свещение, 2006.– 430 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Болтакова, Н. (2019). Формування мовлення слабочуючих дітей молод- шого шкільного віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p