Формування мовлення слабочуючих дітей молод- шого шкільного віку.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
мовлення, слух, слухова функція, сурдопсихологія, психічна функція, мовленнєве спілкування, мовленнєвий слух, слухозорове сприймання.Анотація
Мовлення – одна з найважливіших психічних
функцій, яке здійснює величезний вплив на формування психічних
процесів дитини і на її загальний розвиток. Порушення слухової функ-
ції у ранньому дитинстві виключає для дитини, яка не чує, можливість
самостійного розвитку мовлення. Відтак, однією з проблем сурдопсихо-
логічної теорії і практики сьогодні продовжує залишатись формування
мовлення слабочуючих дітей. За отриманими емпіричними даними,
слабочуючі молодші школярі розподілились за рівнями розвитку мов-
лення таким чином: 7% – оптимальний, 20% – знижений, 40% – об-
межений, 33% – різко обмежений. Експериментальні дослідження ви-
явили значні потенційні можливості глухих дітей у сприйманні усного
мовлення, що можна розвинути у результаті тривалого і цілеспрямова-
ного тренування за умови постійного використання якісної звукопоси-
люючої апаратури.
Ключові слова:
Посилання
Аксенова Л.И. Социальная педагогика в специальном обра-
зовании: Учебное пособие / Л.И. Аксенова. – М.: Издатель-
ский центр «Академия», 2001. – 192 с.
Активизация учебно-воспитательного процесса глухих и
слабослышащих учащихся: Межвузовский сборник научных
трудов / Отв. ред. Е.Г. Речицкая. – М., 1997.– 356 с.
Воспитание учащихся с нарушением слуха в специальных
(коррекционных) образовательных учреждениях: Учеб-
ное пособие / Т.Н.Пенин, З.А. Пономарёва. – СПб.: КАРО,
– 496 с.
Дидактические игры для дошкольников с нарушениями
слуха: сборник игр для педагогов и родителей / Л.А. Голо-
вчиц. – М.: ООО УМИЦ «ГРАФ ПРЕСС», 2003. – 160 с.
Зыкова М.А. О речевом общении глухих младших школьни-
ков / М.А.Зыкова // Дефектология.– 2001.– №3. – С.35-43.
Программы специальных (коррекционных) образовательных
учреждений II вида / А.Г. Зикеев, Л.И. Тигранов.– М.: Про-
свещение, 2006.– 430 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.