Розвиток емоційної сфери та вольових якостей дитини як умова психологічної готовності до школи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
розвиток, емоційно-вольова сфера, почуття, вольові якості, навички, вміння, дитина дошкільного віку, поведінка.Анотація
Голо-
вним досягненням у розвитку дитини ннаприкінці дошкільного віку є
те, що вже багато психічних процесів, дій та рухів стають керованими,
підконтрольними її свідомості. Оволодіння дитиною умінням довільно
керувати своїми рухами та діями є найбільш суттєвим показником її за-
гального розвитку і свідчить про готовність дитини до навчання у шко-
лі. У реалізації нових навчально-виховних завдань початкова школа
покликана стати фундаментом, на якому будується засвоєння системи
наукових понять. Вона є першим етапом у розвитку інтелектуальних
можливостей, формуванні творчих здібностей, самостійності учнів у на-
вчанні, у спрямуванні їхньої навчальної діяльності. Вироблення у дітей
навичок читання, письма, лічби не втрачає свого практичного значення,
проте підпорядковується завданням навчити їх спостерігати, бачити й
знаходити залежності, порівнювати, робити висновки та узагальнення.
Посилання
Выготский Л.С. Вопросы детской психологии / Л.С. Вы-
готский. – СПб.: СОЮЗ, 1997. – 224 с.
Эльконин Д.П. Психическое развитие в детских возрастах /
Д.П. Эльконин. – Воронеж, 1995. – 416 с.
Эмоциональное развитие дошкольников: учебное пособие
для студентов высших педагогических учебных заведений /
А.Д.Кошелева, В.И.Перегуда, О.А.Шаграева / под ред.
О.Ш.Шаграевой, С.А.Козловой. – М.: Издательский центр
«Академия», 2003. – 176 с.
Эмоциональное развитие дошкольника: пособие для воспи-
танников детского сада / А.В. Запорожец. – М.: Просвеще-
ние, 1985. – 176 с.
Кулачківська С. Е. Я – дошкільник. Вікові та індивідуальні
аспекти психічного розвитку / С. Е. Кулачківська. – К.: Про-
світа, 1996. – 76 с.
Лисина М.И. Становление потребности в общении со
взрослыми и сверстниками / М.И.Лисина, Л.Н. Галигузо-
ва // Исследование по проблемам возрастной и педагогичес-
кой психологии. – М.:Просвещение, 1980. – 175 с.
Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики / А. Н. Леон-
тьев. – М.: Просвещение, 1972. – 265 с.
Люблінська А. А. Дитяча психологія / А. А. Люблінська. –
К.: Вища школа, 1974. – 425 с.
Руководство практического психолога. Готовность к школе:
Развивающие программы / под ред. Дубровиной. – М.: Изд.
Центр «Академия», 1999. – 96 с.
Худык В. А. Психологическая диагностика детского раз-
вития: Методы исследования / В. А. Худык. – К.: Освіта,
– 220 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.