Розвиток емоційної сфери та вольових якостей дитини як умова психологічної готовності до школи

Автор(и)

  • Н.С. Славіна
  • С.А. Михальська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

розвиток, емоційно-вольова сфера, почуття, вольові якості, навички, вміння, дитина дошкільного віку, поведінка.

Анотація

Голо-
вним досягненням у розвитку дитини ннаприкінці дошкільного віку є
те, що вже багато психічних процесів, дій та рухів стають керованими,
підконтрольними її свідомості. Оволодіння дитиною умінням довільно
керувати своїми рухами та діями є найбільш суттєвим показником її за-
гального розвитку і свідчить про готовність дитини до навчання у шко-
лі. У реалізації нових навчально-виховних завдань початкова школа
покликана стати фундаментом, на якому будується засвоєння системи
наукових понять. Вона є першим етапом у розвитку інтелектуальних
можливостей, формуванні творчих здібностей, самостійності учнів у на-
вчанні, у спрямуванні їхньої навчальної діяльності. Вироблення у дітей
навичок читання, письма, лічби не втрачає свого практичного значення,
проте підпорядковується завданням навчити їх спостерігати, бачити й
знаходити залежності, порівнювати, робити висновки та узагальнення.

Посилання

Выготский Л.С. Вопросы детской психологии / Л.С. Вы-

готский. – СПб.: СОЮЗ, 1997. – 224 с.

Эльконин Д.П. Психическое развитие в детских возрастах /

Д.П. Эльконин. – Воронеж, 1995. – 416 с.

Эмоциональное развитие дошкольников: учебное пособие

для студентов высших педагогических учебных заведений /

А.Д.Кошелева, В.И.Перегуда, О.А.Шаграева / под ред.

О.Ш.Шаграевой, С.А.Козловой. – М.: Издательский центр

«Академия», 2003. – 176 с.

Эмоциональное развитие дошкольника: пособие для воспи-

танников детского сада / А.В. Запорожец. – М.: Просвеще-

ние, 1985. – 176 с.

Кулачківська С. Е. Я – дошкільник. Вікові та індивідуальні

аспекти психічного розвитку / С. Е. Кулачківська. – К.: Про-

світа, 1996. – 76 с.

Лисина М.И. Становление потребности в общении со

взрослыми и сверстниками / М.И.Лисина, Л.Н. Галигузо-

ва // Исследование по проблемам возрастной и педагогичес-

кой психологии. – М.:Просвещение, 1980. – 175 с.

Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики / А. Н. Леон-

тьев. – М.: Просвещение, 1972. – 265 с.

Люблінська А. А. Дитяча психологія / А. А. Люблінська. –

К.: Вища школа, 1974. – 425 с.

Руководство практического психолога. Готовность к школе:

Развивающие программы / под ред. Дубровиной. – М.: Изд.

Центр «Академия», 1999. – 96 с.

Худык В. А. Психологическая диагностика детского раз-

вития: Методы исследования / В. А. Худык. – К.: Освіта,

– 220 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Славіна, Н., & Михальська, С. (2019). Розвиток емоційної сфери та вольових якостей дитини як умова психологічної готовності до школи. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p