Розвиток емоційної сфери та вольових якостей дитини як умова психологічної готовності до школи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
розвиток, емоційно-вольова сфера, почуття, вольові якості, навички, вміння, дитина дошкільного віку, поведінка.Abstract
Голо-
вним досягненням у розвитку дитини ннаприкінці дошкільного віку є
те, що вже багато психічних процесів, дій та рухів стають керованими,
підконтрольними її свідомості. Оволодіння дитиною умінням довільно
керувати своїми рухами та діями є найбільш суттєвим показником її за-
гального розвитку і свідчить про готовність дитини до навчання у шко-
лі. У реалізації нових навчально-виховних завдань початкова школа
покликана стати фундаментом, на якому будується засвоєння системи
наукових понять. Вона є першим етапом у розвитку інтелектуальних
можливостей, формуванні творчих здібностей, самостійності учнів у на-
вчанні, у спрямуванні їхньої навчальної діяльності. Вироблення у дітей
навичок читання, письма, лічби не втрачає свого практичного значення,
проте підпорядковується завданням навчити їх спостерігати, бачити й
знаходити залежності, порівнювати, робити висновки та узагальнення.
References
Выготский Л.С. Вопросы детской психологии / Л.С. Вы-
готский. – СПб.: СОЮЗ, 1997. – 224 с.
Эльконин Д.П. Психическое развитие в детских возрастах /
Д.П. Эльконин. – Воронеж, 1995. – 416 с.
Эмоциональное развитие дошкольников: учебное пособие
для студентов высших педагогических учебных заведений /
А.Д.Кошелева, В.И.Перегуда, О.А.Шаграева / под ред.
О.Ш.Шаграевой, С.А.Козловой. – М.: Издательский центр
«Академия», 2003. – 176 с.
Эмоциональное развитие дошкольника: пособие для воспи-
танников детского сада / А.В. Запорожец. – М.: Просвеще-
ние, 1985. – 176 с.
Кулачківська С. Е. Я – дошкільник. Вікові та індивідуальні
аспекти психічного розвитку / С. Е. Кулачківська. – К.: Про-
світа, 1996. – 76 с.
Лисина М.И. Становление потребности в общении со
взрослыми и сверстниками / М.И.Лисина, Л.Н. Галигузо-
ва // Исследование по проблемам возрастной и педагогичес-
кой психологии. – М.:Просвещение, 1980. – 175 с.
Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики / А. Н. Леон-
тьев. – М.: Просвещение, 1972. – 265 с.
Люблінська А. А. Дитяча психологія / А. А. Люблінська. –
К.: Вища школа, 1974. – 425 с.
Руководство практического психолога. Готовность к школе:
Развивающие программы / под ред. Дубровиной. – М.: Изд.
Центр «Академия», 1999. – 96 с.
Худык В. А. Психологическая диагностика детского раз-
вития: Методы исследования / В. А. Худык. – К.: Освіта,
– 220 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.