Семантичні характеристики професійної свідомості майбутніх учителів на етапі підготовки у ВНЗ

Автор(и)

  • О.І. Чепішко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

семантика, суб’єктивний досвід, методика семантичного диференціалу, індивідуальні значення, професійний простір, привласнення професії.

Анотація

В статті представле-
но результати емпіричного дослідження семантичних особливостей
професійної свідомості майбутніх учителів на етапі підготовки у ВНЗ.
Показано сучасний стан дослідження проблеми розвитку професійної
свідомості вчителя та перспективи її вирішення. Обґрунтовано вибір
психосемантичних методів у якості методів дослідження специфіки
розвитку професійної свідомості майбутніх учителів. Показано дина-
міку розвитку індивідуальних значень понять професійного простору
у свідомості студентів І-V курсів. Досліджено особливості класифікації
об’єктів світу, що виявляє динаміку привласнення професії у свідомості
студентів – майбутніх учителів.

Посилання

Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семанти-

ки / Е.Ю. Артемьева. – М.: Смысл. 1999. – 350 с.

Артемьева Е.Ю. Обучение профессии как перестройка семан-

тических составляющих субъективного опыта / Е.Ю. Арте-

мьева, И.Б. Ханина // Мышление и общение в конкретных

видах практической деятельности.– Ярославль: ЯрГУ,

– С. 107–118.

Артемьева Е.Ю. Психосемантические методы описания про-

фессии / Е.Ю. Артемьева, Ю.Г. Вяткин // Вопросы психоло-

гии. – 1986. – № 3. – С.127-133.

Дробот О.В. Психосемантичні особливості професійної сві-

домості майбутніх менеджерів: дис. ... канд..психол. наук.

00.01 / О.В. Дробот. – Одеса – 2009. – 239 с.

Карандашев В.Н. Методика Шварца для изучения ценностей

личности: концепция и методическое руководство / В.Н. Ка-

рандашев. – СПб. : Речь, 2004. – 72 с.

Кучеровская Н.А. Психосемантическая структура профес-

сионального сознания практикующего психолога: дис. ...

канд.. психол. наук : 19.00.01 / Н.А. Кучеровская. – К.,

– 203 с.

Самойлова А.Г. Особливості формування професійної сві-

домості майбутніх психологів: Дис... канд. психол. наук:

00.07 / А.Г. Самойлова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка

АПН України. – Київ, 2004. – 212 с.

Шевченко Н.Ф. Професійна свідомість практичного психоло-

га: структура та специфіка функціонування / Н.Ф. Шевчен-

ко // Психологія і суспільство. – 2009. – №4. – С. 167-180.

##submission.downloads##

Як цитувати

Чепішко, О. (2019). Семантичні характеристики професійної свідомості майбутніх учителів на етапі підготовки у ВНЗ. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p