Семантичні характеристики професійної свідомості майбутніх учителів на етапі підготовки у ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
семантика, суб’єктивний досвід, методика семантичного диференціалу, індивідуальні значення, професійний простір, привласнення професії.Анотація
В статті представле-
но результати емпіричного дослідження семантичних особливостей
професійної свідомості майбутніх учителів на етапі підготовки у ВНЗ.
Показано сучасний стан дослідження проблеми розвитку професійної
свідомості вчителя та перспективи її вирішення. Обґрунтовано вибір
психосемантичних методів у якості методів дослідження специфіки
розвитку професійної свідомості майбутніх учителів. Показано дина-
міку розвитку індивідуальних значень понять професійного простору
у свідомості студентів І-V курсів. Досліджено особливості класифікації
об’єктів світу, що виявляє динаміку привласнення професії у свідомості
студентів – майбутніх учителів.
Посилання
Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семанти-
ки / Е.Ю. Артемьева. – М.: Смысл. 1999. – 350 с.
Артемьева Е.Ю. Обучение профессии как перестройка семан-
тических составляющих субъективного опыта / Е.Ю. Арте-
мьева, И.Б. Ханина // Мышление и общение в конкретных
видах практической деятельности.– Ярославль: ЯрГУ,
– С. 107–118.
Артемьева Е.Ю. Психосемантические методы описания про-
фессии / Е.Ю. Артемьева, Ю.Г. Вяткин // Вопросы психоло-
гии. – 1986. – № 3. – С.127-133.
Дробот О.В. Психосемантичні особливості професійної сві-
домості майбутніх менеджерів: дис. ... канд..психол. наук.
00.01 / О.В. Дробот. – Одеса – 2009. – 239 с.
Карандашев В.Н. Методика Шварца для изучения ценностей
личности: концепция и методическое руководство / В.Н. Ка-
рандашев. – СПб. : Речь, 2004. – 72 с.
Кучеровская Н.А. Психосемантическая структура профес-
сионального сознания практикующего психолога: дис. ...
канд.. психол. наук : 19.00.01 / Н.А. Кучеровская. – К.,
– 203 с.
Самойлова А.Г. Особливості формування професійної сві-
домості майбутніх психологів: Дис... канд. психол. наук:
00.07 / А.Г. Самойлова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка
АПН України. – Київ, 2004. – 212 с.
Шевченко Н.Ф. Професійна свідомість практичного психоло-
га: структура та специфіка функціонування / Н.Ф. Шевчен-
ко // Психологія і суспільство. – 2009. – №4. – С. 167-180.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.