Психологічні особливості феномена креативності у старшокласників

Автор(и)

  • Л.І. Дідковська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Анотація

У статті наведено результати дослідження психологічних особли-
востей прояву феномена креативності у старшокласників. У ході дослід-
ницької роботи сформульоване визначення креативності та обґрунто-
вано вибір відповідних діагностичних процедур. Емпіричним шляхом
досліджено психологічні особливості креативних старшокласників:
спонтанність, емоційна імпульсивність, соціальні сміливість, гнучкість,
оригінальність. Показано, що феномен креативності у старшокласників
є результатом і важливою складовою загального адаптаційного механіз-
му, який обумовлює збалансований, рівномірний, гармонійний розви-
ток особистості без виражених невротичних та психічних аномалій. Ви-
значено основні напрямки подальших досліджень проблеми: розробка
більш простих і точних інструментів діагностики креативності, а також
технологій її розвитку в різних вікових періодах.

Посилання

Белоусова Р.В. Индивидуально-типические особенности

коммуникативной креативности : Дис... канд. психол.

наук: 19.00.01 / Южноукраинский гос. пед. ун-т им.

К.Д.Ушинского. – О., 2004. – 201 л.

Булка Н.І. Розвиток креативності у молодших школярів із

порушеними соціальними зв’язками : дис... канд. психол.

наук: 19.00.07 / Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім.

К.Д.Ушинського (м. Одеса). – О., 2005.

Гарнаєва А.Ю. Вікові аспекти динаміки розвитку креатив-

ності / А.Ю. Гарнаєва, М.С. Пущенко // Психологія і соціо-

логія. – 2007. – № 8. – С. 23-25.

Грецов А. В. Лучшие упражнения для развития креатив-

ности: Учебно-методическое пособие. – СПб. : СПбНИИ физ.

культуры, 2006. – 44 с.

Гриненко І. В. Педагогічні умови розвитку креативності

майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахо-

вої підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / І. В. Гри-

ненко. – Тернопіль, 2008. – 192 с.

Гусєва Т.П. Психологічні засоби розвитку креативності май-

бутніх учителів філологічного профілю: дис... канд. психол.

наук: 19.00.07 / Інститут педагогіки і психології професій-

ної освіти АПН України. – К., 2006.

Доніна О. І. Розвиток креативності в умовах сучасної особистіс-

но-орієнтованої освіти / О. І. Доніна, Н. І. Кузнецова// Журнал

«Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції роз-

витку» – Випуск №3 [2010]: Електр. ресурс. – Режим доступу:

http://www.intellect-invest.org.ua/ukr/pedagog_editions_emagazine_

pedagogical_science_vypuski_n3_2010/.

Дослідження креативної культури особистості старшоклас-

ника / За ред. В. Костіва. – Івано-Франківськ, 2007.

Кукуленко-Лук’янець І.В. Психологічні засади особистіс-

но-креативного підходу в навчанні студентів університету

(на матеріалі іноземної мови) : Дис... канд. психол. наук:

00.07 / АПН України; Інститут педагогіки і психології

професійної освіти. – К., 2003. – 259 арк. – Бібліогр.: арк.

-216.

Макарушина Е.Н. Феномен креативности и творчества в со-

временной системе высшего образования // Фунда ментальные

исследования. – 2011. – № 12 (часть 3). – С. 498-501.

Манилюк Ю.С. Креативність як чинник професійної успіш-

ності керівника дошкільного навчального закладу: дис...

канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім.

Г.С.Костюка АПН України. – К., 2007.

Мельников В. М. Введение в экспе риментальную психоло-

гию личности: Учеб. пособие/ В. М. Мельников, Л. Т. Ям-

польский. – М.: Просвещение, 1985. – 319 с.

Методы психологической диагностики. Вып. 2. / Под ред.

А.Н.Воронина. – М.:Институn психологии РАН, 1994.

Мільто Л. О. Формування творчої індивідуальності майбут-

нього вчителя у процесі професійної педагогічної підготов-

ки: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. О. Мільто. – Суми,

– 245 с.

Морозов А. В. Формирование креативности преподавателя

высшей школы в системе непрерывного образования : дисс. …

д-ра пед. наук : 13.00.08 / А. В/ Морозов. – М., 2004. – 445 с.

Тунік Є. Опитувальник креативності Рензулли / Є. Тунік//

Шкільний психолог. – 2004. № 4.

Фадєєв В.І. Психологічні умови формування готовності май-

бутніх учителів початкових класів до розвитку креативності

молодших школярів: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 /

Прикарпатський національний ун-т ім. В.Стефаника. – Іва-

но-Франківськ, 2006.

Чорноусенко Н.С. Розвиток креативності військових керів-

ників в управлінському спілкуванні : Дис... канд. психол.

наук: 19.00.09 / Національна академія держ. прикордонної

служби України ім. Б.Хмельницького. – Хмельницький,

– 239 арк. – Бібліогр.: арк. 169-189.

Ярушина Т.А. Вікові та статеві особливості креативності у

підлітковому віці / Т.А. Ярушина// Вісник Дніпропетров-

ського університету імені Альфреда Нобеля (серія «Педаго-

гіка та психологія»). – 2011. – № 2 (2). – С. 160-165.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дідковська, Л. (2019). Психологічні особливості феномена креативності у старшокласників. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p