Психологічні особливості феномена креативності у старшокласників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pАнотація
У статті наведено результати дослідження психологічних особли-
востей прояву феномена креативності у старшокласників. У ході дослід-
ницької роботи сформульоване визначення креативності та обґрунто-
вано вибір відповідних діагностичних процедур. Емпіричним шляхом
досліджено психологічні особливості креативних старшокласників:
спонтанність, емоційна імпульсивність, соціальні сміливість, гнучкість,
оригінальність. Показано, що феномен креативності у старшокласників
є результатом і важливою складовою загального адаптаційного механіз-
му, який обумовлює збалансований, рівномірний, гармонійний розви-
ток особистості без виражених невротичних та психічних аномалій. Ви-
значено основні напрямки подальших досліджень проблеми: розробка
більш простих і точних інструментів діагностики креативності, а також
технологій її розвитку в різних вікових періодах.
Посилання
Белоусова Р.В. Индивидуально-типические особенности
коммуникативной креативности : Дис... канд. психол.
наук: 19.00.01 / Южноукраинский гос. пед. ун-т им.
К.Д.Ушинского. – О., 2004. – 201 л.
Булка Н.І. Розвиток креативності у молодших школярів із
порушеними соціальними зв’язками : дис... канд. психол.
наук: 19.00.07 / Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім.
К.Д.Ушинського (м. Одеса). – О., 2005.
Гарнаєва А.Ю. Вікові аспекти динаміки розвитку креатив-
ності / А.Ю. Гарнаєва, М.С. Пущенко // Психологія і соціо-
логія. – 2007. – № 8. – С. 23-25.
Грецов А. В. Лучшие упражнения для развития креатив-
ности: Учебно-методическое пособие. – СПб. : СПбНИИ физ.
культуры, 2006. – 44 с.
Гриненко І. В. Педагогічні умови розвитку креативності
майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахо-
вої підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / І. В. Гри-
ненко. – Тернопіль, 2008. – 192 с.
Гусєва Т.П. Психологічні засоби розвитку креативності май-
бутніх учителів філологічного профілю: дис... канд. психол.
наук: 19.00.07 / Інститут педагогіки і психології професій-
ної освіти АПН України. – К., 2006.
Доніна О. І. Розвиток креативності в умовах сучасної особистіс-
но-орієнтованої освіти / О. І. Доніна, Н. І. Кузнецова// Журнал
«Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції роз-
витку» – Випуск №3 [2010]: Електр. ресурс. – Режим доступу:
http://www.intellect-invest.org.ua/ukr/pedagog_editions_emagazine_
pedagogical_science_vypuski_n3_2010/.
Дослідження креативної культури особистості старшоклас-
ника / За ред. В. Костіва. – Івано-Франківськ, 2007.
Кукуленко-Лук’янець І.В. Психологічні засади особистіс-
но-креативного підходу в навчанні студентів університету
(на матеріалі іноземної мови) : Дис... канд. психол. наук:
00.07 / АПН України; Інститут педагогіки і психології
професійної освіти. – К., 2003. – 259 арк. – Бібліогр.: арк.
-216.
Макарушина Е.Н. Феномен креативности и творчества в со-
временной системе высшего образования // Фунда ментальные
исследования. – 2011. – № 12 (часть 3). – С. 498-501.
Манилюк Ю.С. Креативність як чинник професійної успіш-
ності керівника дошкільного навчального закладу: дис...
канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім.
Г.С.Костюка АПН України. – К., 2007.
Мельников В. М. Введение в экспе риментальную психоло-
гию личности: Учеб. пособие/ В. М. Мельников, Л. Т. Ям-
польский. – М.: Просвещение, 1985. – 319 с.
Методы психологической диагностики. Вып. 2. / Под ред.
А.Н.Воронина. – М.:Институn психологии РАН, 1994.
Мільто Л. О. Формування творчої індивідуальності майбут-
нього вчителя у процесі професійної педагогічної підготов-
ки: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. О. Мільто. – Суми,
– 245 с.
Морозов А. В. Формирование креативности преподавателя
высшей школы в системе непрерывного образования : дисс. …
д-ра пед. наук : 13.00.08 / А. В/ Морозов. – М., 2004. – 445 с.
Тунік Є. Опитувальник креативності Рензулли / Є. Тунік//
Шкільний психолог. – 2004. № 4.
Фадєєв В.І. Психологічні умови формування готовності май-
бутніх учителів початкових класів до розвитку креативності
молодших школярів: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 /
Прикарпатський національний ун-т ім. В.Стефаника. – Іва-
но-Франківськ, 2006.
Чорноусенко Н.С. Розвиток креативності військових керів-
ників в управлінському спілкуванні : Дис... канд. психол.
наук: 19.00.09 / Національна академія держ. прикордонної
служби України ім. Б.Хмельницького. – Хмельницький,
– 239 арк. – Бібліогр.: арк. 169-189.
Ярушина Т.А. Вікові та статеві особливості креативності у
підлітковому віці / Т.А. Ярушина// Вісник Дніпропетров-
ського університету імені Альфреда Нобеля (серія «Педаго-
гіка та психологія»). – 2011. – № 2 (2). – С. 160-165.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.