Формування та розвиток професійних якостей особистості майбутніх керівників засобами тренінгу в навчально-виховному процесі ВНЗ

Автор(и)

  • О.В. Кострікін

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Ключові слова:

професійні якості, активні форми і методи виховання та навчання, тренінг, тренінгові технології.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність і перспективи формування та
розвитку професійних якостей особистості майбутніх керівників. Роз-
глянуто проблему використання прикладних методів і методик форму-
вання та розвитку професійних якостей особистості майбутнього керів-
ника. Доведено, що професійні якості є найважливішими чинниками
професійної придатності фахівця. Успішне виконання професійної ді-
яльності людини залежить від оволодіння нею низкою характеристик,
зокрема професійних якостей особистості. Будь-яка професійна ді-
яльність реалізується на базі системи професійних якостей. У процесі
освоєння й виконання діяльності психологічні якості поступово профе-
сіоналізуються, утворюючи самостійну підструктуру. Проаналізовано
доцільність використання активних форм навчання та виховання, які
розглядаються як ефективний засіб цілеспрямованого розвитку профе-
сійно важливих якостей особистості.

Посилання

Бачков И.В. Психология тренинговой работы: Содер жа-

тельные, организационные и методические аспекты ведения

тренинговой группы. – М.: Эксмо, 2007. – 416 с.

Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2: Особистісно

орієнтований підхід: науково-практичні засади. – К.: Ли-

бідь, 2003. – 344 с.

Зеер Є.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студен-

тов вузов. – М.: Академический проект; Фонд»Мир», 2005.

Жуков Ю.М. Диагностика и развитие компетенции в обще-

нии / Ю.М. Жуков, Л.А. Петровская, П.В. Растянников . –

М., 1990. – 318 с.

Карпов А.В. Психология принятия управленческих реше-

ний/ Под ред. В.Д. Шарикова. – М.: Юрист, 1998.

Маркова А.К. Психология профессионализма/ А.К. Марко-

ва. – М.: Знание, 1996.

Мороз Л.І. Теоретичні засади та організація психологічного

тренінгу в органах внутрішніх справ. – К.: Паливода А.В.,

– 236 с.

Редько С.І. Психологічні умови розвитку управлінських

здібностей майбутніх фахівців економічного профілю:

дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім.

Г.С.Костюка АПН України. – К., 2007. – 207 с.

Федорчук В.М., Кутішенко В.П. Соціально-психологічний

тренінг формування творчого потенціалу майбутнього вчите-

ля // Використання інтерактивних методів та мультимедій-

них засобів у підготовці педагога: Збірник наукових праць. –

Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. – С. 78.

Швалб Ю.М. Задачный подход к построению учебного тре-

нинга в ВУЗе / Ю.М. Швалб// Психологічні тренінгові тех-

нології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та

організаційно-практичні проблеми впровадження і викорис-

тання, перспективи розвитку: Матеріали міжнародної на-

уково-практичної конференції, Донецьк, 27-28 травня 2005

року. – Донецьк: ДЮІ, 2005.

Шадриков В.Д. Проблеми професійних здібностей/ В.Д. Ша-

дриков// Психологічний журнал. – 1982. – №5. – С. 13-26.

Lakin, М. Interpersonal encounter: Theory and practice in

sensitivity training. New York: McGraw-Hill, 1972.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кострікін, О. (2019). Формування та розвиток професійних якостей особистості майбутніх керівників засобами тренінгу в навчально-виховному процесі ВНЗ. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p