Формування та розвиток професійних якостей особистості майбутніх керівників засобами тренінгу в навчально-виховному процесі ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pKeywords:
професійні якості, активні форми і методи виховання та навчання, тренінг, тренінгові технології.Abstract
У статті обґрунтовано актуальність і перспективи формування та
розвитку професійних якостей особистості майбутніх керівників. Роз-
глянуто проблему використання прикладних методів і методик форму-
вання та розвитку професійних якостей особистості майбутнього керів-
ника. Доведено, що професійні якості є найважливішими чинниками
професійної придатності фахівця. Успішне виконання професійної ді-
яльності людини залежить від оволодіння нею низкою характеристик,
зокрема професійних якостей особистості. Будь-яка професійна ді-
яльність реалізується на базі системи професійних якостей. У процесі
освоєння й виконання діяльності психологічні якості поступово профе-
сіоналізуються, утворюючи самостійну підструктуру. Проаналізовано
доцільність використання активних форм навчання та виховання, які
розглядаються як ефективний засіб цілеспрямованого розвитку профе-
сійно важливих якостей особистості.
References
Бачков И.В. Психология тренинговой работы: Содер жа-
тельные, организационные и методические аспекты ведения
тренинговой группы. – М.: Эксмо, 2007. – 416 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2: Особистісно
орієнтований підхід: науково-практичні засади. – К.: Ли-
бідь, 2003. – 344 с.
Зеер Є.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студен-
тов вузов. – М.: Академический проект; Фонд»Мир», 2005.
Жуков Ю.М. Диагностика и развитие компетенции в обще-
нии / Ю.М. Жуков, Л.А. Петровская, П.В. Растянников . –
М., 1990. – 318 с.
Карпов А.В. Психология принятия управленческих реше-
ний/ Под ред. В.Д. Шарикова. – М.: Юрист, 1998.
Маркова А.К. Психология профессионализма/ А.К. Марко-
ва. – М.: Знание, 1996.
Мороз Л.І. Теоретичні засади та організація психологічного
тренінгу в органах внутрішніх справ. – К.: Паливода А.В.,
– 236 с.
Редько С.І. Психологічні умови розвитку управлінських
здібностей майбутніх фахівців економічного профілю:
дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім.
Г.С.Костюка АПН України. – К., 2007. – 207 с.
Федорчук В.М., Кутішенко В.П. Соціально-психологічний
тренінг формування творчого потенціалу майбутнього вчите-
ля // Використання інтерактивних методів та мультимедій-
них засобів у підготовці педагога: Збірник наукових праць. –
Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. – С. 78.
Швалб Ю.М. Задачный подход к построению учебного тре-
нинга в ВУЗе / Ю.М. Швалб// Психологічні тренінгові тех-
нології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та
організаційно-практичні проблеми впровадження і викорис-
тання, перспективи розвитку: Матеріали міжнародної на-
уково-практичної конференції, Донецьк, 27-28 травня 2005
року. – Донецьк: ДЮІ, 2005.
Шадриков В.Д. Проблеми професійних здібностей/ В.Д. Ша-
дриков// Психологічний журнал. – 1982. – №5. – С. 13-26.
Lakin, М. Interpersonal encounter: Theory and practice in
sensitivity training. New York: McGraw-Hill, 1972.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.