Формування та розвиток професійних якостей особистості майбутніх керівників засобами тренінгу в навчально-виховному процесі ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
професійні якості, активні форми і методи виховання та навчання, тренінг, тренінгові технології.Анотація
У статті обґрунтовано актуальність і перспективи формування та
розвитку професійних якостей особистості майбутніх керівників. Роз-
глянуто проблему використання прикладних методів і методик форму-
вання та розвитку професійних якостей особистості майбутнього керів-
ника. Доведено, що професійні якості є найважливішими чинниками
професійної придатності фахівця. Успішне виконання професійної ді-
яльності людини залежить від оволодіння нею низкою характеристик,
зокрема професійних якостей особистості. Будь-яка професійна ді-
яльність реалізується на базі системи професійних якостей. У процесі
освоєння й виконання діяльності психологічні якості поступово профе-
сіоналізуються, утворюючи самостійну підструктуру. Проаналізовано
доцільність використання активних форм навчання та виховання, які
розглядаються як ефективний засіб цілеспрямованого розвитку профе-
сійно важливих якостей особистості.
Посилання
Бачков И.В. Психология тренинговой работы: Содер жа-
тельные, организационные и методические аспекты ведения
тренинговой группы. – М.: Эксмо, 2007. – 416 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2: Особистісно
орієнтований підхід: науково-практичні засади. – К.: Ли-
бідь, 2003. – 344 с.
Зеер Є.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студен-
тов вузов. – М.: Академический проект; Фонд»Мир», 2005.
Жуков Ю.М. Диагностика и развитие компетенции в обще-
нии / Ю.М. Жуков, Л.А. Петровская, П.В. Растянников . –
М., 1990. – 318 с.
Карпов А.В. Психология принятия управленческих реше-
ний/ Под ред. В.Д. Шарикова. – М.: Юрист, 1998.
Маркова А.К. Психология профессионализма/ А.К. Марко-
ва. – М.: Знание, 1996.
Мороз Л.І. Теоретичні засади та організація психологічного
тренінгу в органах внутрішніх справ. – К.: Паливода А.В.,
– 236 с.
Редько С.І. Психологічні умови розвитку управлінських
здібностей майбутніх фахівців економічного профілю:
дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології ім.
Г.С.Костюка АПН України. – К., 2007. – 207 с.
Федорчук В.М., Кутішенко В.П. Соціально-психологічний
тренінг формування творчого потенціалу майбутнього вчите-
ля // Використання інтерактивних методів та мультимедій-
них засобів у підготовці педагога: Збірник наукових праць. –
Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. – С. 78.
Швалб Ю.М. Задачный подход к построению учебного тре-
нинга в ВУЗе / Ю.М. Швалб// Психологічні тренінгові тех-
нології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та
організаційно-практичні проблеми впровадження і викорис-
тання, перспективи розвитку: Матеріали міжнародної на-
уково-практичної конференції, Донецьк, 27-28 травня 2005
року. – Донецьк: ДЮІ, 2005.
Шадриков В.Д. Проблеми професійних здібностей/ В.Д. Ша-
дриков// Психологічний журнал. – 1982. – №5. – С. 13-26.
Lakin, М. Interpersonal encounter: Theory and practice in
sensitivity training. New York: McGraw-Hill, 1972.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.