Особливості локусу контролю у старшокласників з різним рівнем навчальної успішності

Автор(и)

  • Н.І. Левус
  • О.В. Терендій

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Ключові слова:

локус контролю, мотивація, самооцінка, навчальна успішність, старшокласники.

Анотація

У статті розглядається проблема впливу особливостей локусу
контролю на досягнення старшокласників у навчанні. Результати до-
слідження демонструють залежність успішності і неуспішності учнів
від суб’єктивних психологічних факторів, зокрема їх спрямованості
на приписування відповідальності за результати своєї діяльності зо-
внішнім силам (для екстернального локусу контролю), і приписування
відповідальності власним здібностям (для інтернального локусу контр-
олю). Виявлено, що учні із високою навчальною успішністю мають ви-
сокий рівень суб’єктивного контролю над емоційно важливими подіями
та ситуаціями, на відміну від учнів з низькою успішністю у виконанні
навчальних завдань.

Посилання

Абульханова К. А. Время личности и время жизни /

К.А. Абульханова, Т. Н. Березина. – СПб. : Алетейя, 2001. –

с.

Божович Л. И. Развитие мотивов учения у школьников /

Л.И. Божович, Н. Г. Морозова, Л. С. Славина // Психология

в вузе. – 2008. – №5. – C. 36-120.

Вартанова И. И. Структура ценностей в системе мотивации

старших подростков и юношей / И. И. Вартанова // Мир пси-

хологии. – 2008. – №3(55). – C. 131-142.

Єлисеев О. П. Локус контроля / О. П. Єлисеев // Практикум

по психологии личности. – СПб. : Питер, 2003. – С. 413-417.

Забродин Ю. М. Процессы принятия решения на сенсорно-

перцептивном уровне / Ю. М. Забродин // Проблемы приня-

тия решения. – М. : Наука, 1976. – С. 33-55.

Зотова В. А. Исследование взаимосвязи локуса контр-

оля и характерологических особенностей: Электр.

ресурс. – Режим доступа: http://psihologia.biz/

psihologiya-psihologiya-obschaya_693/zotova-issledovanievzaimosvyazi-

lokusa-18468.html

Маркова А. К. Формирование мотивации учения : Книга для

учителя / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М. :

Просвещение, 1990. – 192 с.

Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – СПб. : Евра-

зия, 1999. – 479 с.

Мугатабарова Э. К. Взаимосвязь самооценки и уровня

субъективного контроля / Э. К. Мугатабарова, Д. Е. Бело-

ва. – Электр. ресурс. – Режим доступа: http://psihologia.biz/

psihologiya-psihologiya-obschaya_693/mugatabarova-elmirakasimovna-

belova-dina-18013.html

Пантилеев С. Р. Методы измерения локуса контроля /

С.Р. Пантилеев // Общая психодиагностика / Под ред.

А.А.Бодалева, В. В. Столина. – М. : Изд. МГУ, 1987. – С. 18,

, 278-285.

Роджерс К. Свобода учиться / К. Роджерс, Дж. Фрейберг. –

М. : Смысл, 2002. – 528 с.

Руда Н. Л. Тенденції прояву мотивації отримання знань та

оцінок у старшокласників з різною навчальною успішніс-

тю / Н. Л. Руда // Психологія і суспільство. – 2005. – № 3. –

С. 115-123.

Самохвалова В. И. Возрастные и индивидуальные различия

запоминания разних видов материала / В. И. Самохвалова //

Возрастные и индивидуальные различия памяти / под ред.

А. А. Смирнова. – М. : Просвещение, 1967. – С. 30-41.

Apelt W. Motivation und Fremdsprachenunterrich /

W. Apelt. – Leipzig : VEB Verlag Enzyklopädie, 1981. – 165 р.

Kuhl J. Motivation, konflikt und handlungskontrolle /

J. Kuhl. – Berlin ; Heidelberg ; N. Y. : Springer, 1983. – 356 р.

Rotter J. B. Some problems and misconceptions related to the

construct of internal versus external control of reinforcement /

J. B. Rotter // Journal of Consulting and Clinical Psychology. –

– Vol. 43. – P. 56-67.

##submission.downloads##

Як цитувати

Левус, Н., & Терендій, О. (2019). Особливості локусу контролю у старшокласників з різним рівнем навчальної успішності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p