Ціннісні орієнтації як системоутворюючий фактор соціально активної позиції майбутнього фахівця

Автор(и)

  • Н.П. Панчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Ключові слова:

ціннісні орієнтації, ціннісність, професійні цінності, життєва мета, структура особистості, професійно-педагогічна спрямованість.

Анотація

У статті розглядаються характеристики ціннісних орієнтацій як
центральних компонентів психологічної структури особистості, дослі-
джено особливості соціальної детермінації людської поведінки, її само-
регуляції та прогнозування, проаналізовано особливості мотиваційно-
ціннісних структур, адекватних новій ситуації, що склалася, а також
вивчено мотиваційно-ціннісні стани і процеси формування громадян-
ської самосвідомості, встановлено вплив змісту ціннісних орієнтацій
на професійне самовизначення майбутніх вчителів в процесі навчання
у вузі, зокрема проаналізовано специфіку цінностей сучасних студентів
педвузу, виявлено ієрархію «значущих цінностей» залежно від мети, на
яку ці цінності зорієнтовані, визначено розподіл засобів конкретних ді-
яльностей, які необхідні для втілення в життя тої чи іншої цінності.

Посилання

Адыкулов А. Ценностные ориентации и особенности про-

фессиональной направленности учащихся 8-10-х классов:

Автореферат дис. ... канд. психол. наук/ А. Адыкулов. – М.,

– 26 с.

Волков Е.С. Зависимость ценностных ориентаций студентов

от смены вида деятельности: Методические рекомендации/

Е.С. Волков. – М.: МГПИ, 1981. – 29 с.

Диагностическая и коррекционная работа школьного пси-

холога // Сб. научн. трудов / Редкол.: И.В.Дубровина (отв.

ред.) и др. – М.: Издательство АПН СССР,1987. – 178 с.

Молодежь: ориентации и жизненные пути: (На материалах

социолог. исслед. в Советской Прибалтике) / Ин – т фило-

софии и права АН Латв. ССР и др.; Отв. ред. М.Х.Титма. –

Рига: Зинатне, 1998. – 207 с.

Нечаева Е.А. К вопросу оценки студентами профессиональных

и личностных качеств учителя / Е.А. Нечаева, И.А. Райго-

родская// Вопросы психологии личности и деятельности

студентов. – Иркутск. – 1978.

Пичурин В.В. Структура и динамика жизненной позиции

личности студента педвуза: Дис. ... канд. психол. наук. – К.,

– 155 с.

Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопре-

деление / Академия педагогических и социальных наук,

Московский психолого – социальный ин – т. – М.: НПО

«МОДЭК»; Воронеж, 1996. – 256 с.

Психолого – педагогiчнi проблеми професiйної освiти: На-

уково – методичний збiрник / I.А.Зязюн та iн. (гол. ред.);

Iн – т педагогiки i психологiї професiйної освiти АПН Украї-

ни. – К.: IСДО, 1994. – 384 с.

Семиченко В.А. Порiвняльний аналiз цiнностей педагогiчної

дiяльностi та професiйної пiдготовки вчителiв // Цiнностi

освiти i виховання / За заг. ред. О.В.Сухомлинської. – К.,

– С. 135-200.

Сластенин В.А. Формирование личности учителя совет-

ской школы в процессе профессиональной подготовки /

В.А.Сластенин; Моск. гос. заочн. пед. ин – т. – М.: Просве-

щение, 1976, СМГЗПИ. – 160 с.

Социально – профессиональная ориентация студенчества/ Сб.

статей; Ин – т философии , социологии и права АН Лит. ССР /

Отв. ред. М.Титма. – Вильнюс: Б.и., 1981. – 229 с.

Социальные перемещения в студенчество: (На материалах

социол. исслед. в Сов. Прибалтике) / Отв. ред. М.Х.Титма. –

Вильнюс: Минтис, 1982. – 277 с.

Социология молодежи: Учебник / Под ред. проф.

В.Т.Лисовского. – СПб: Изд – во С. – Петербургского ун -та,

– 460 с.

Стрелянова Н.И. Педагогический идеал в системе професси-

онально – педагогической ориентации студентов педвуза //

Проблемы психологии личности и социальной психоло-

гии. – М., 1977.

Тарасенко Г.С. Формування естетико – екологiчної культури

вчителя: Автореф. дис. ... докт. пед. наук. – К., 1996. – 46 с.

Шаров А.С. Взаимосвязь ценностных ориентаций и мотивов

общения со сверстниками у подростков и старших школьни-

ков: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. – М., 1986. – 24 с.

Формирование личности старшеклассника / Под ред.

И.В.Дубровиной; НИИ общ. и пед. психологии АПН СССР. –

М.: Педагогика, 1989. – 169 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Панчук, Н. (2019). Ціннісні орієнтації як системоутворюючий фактор соціально активної позиції майбутнього фахівця. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p