Ціннісні орієнтації як системоутворюючий фактор соціально активної позиції майбутнього фахівця
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
ціннісні орієнтації, ціннісність, професійні цінності, життєва мета, структура особистості, професійно-педагогічна спрямованість.Анотація
У статті розглядаються характеристики ціннісних орієнтацій як
центральних компонентів психологічної структури особистості, дослі-
джено особливості соціальної детермінації людської поведінки, її само-
регуляції та прогнозування, проаналізовано особливості мотиваційно-
ціннісних структур, адекватних новій ситуації, що склалася, а також
вивчено мотиваційно-ціннісні стани і процеси формування громадян-
ської самосвідомості, встановлено вплив змісту ціннісних орієнтацій
на професійне самовизначення майбутніх вчителів в процесі навчання
у вузі, зокрема проаналізовано специфіку цінностей сучасних студентів
педвузу, виявлено ієрархію «значущих цінностей» залежно від мети, на
яку ці цінності зорієнтовані, визначено розподіл засобів конкретних ді-
яльностей, які необхідні для втілення в життя тої чи іншої цінності.
Посилання
Адыкулов А. Ценностные ориентации и особенности про-
фессиональной направленности учащихся 8-10-х классов:
Автореферат дис. ... канд. психол. наук/ А. Адыкулов. – М.,
– 26 с.
Волков Е.С. Зависимость ценностных ориентаций студентов
от смены вида деятельности: Методические рекомендации/
Е.С. Волков. – М.: МГПИ, 1981. – 29 с.
Диагностическая и коррекционная работа школьного пси-
холога // Сб. научн. трудов / Редкол.: И.В.Дубровина (отв.
ред.) и др. – М.: Издательство АПН СССР,1987. – 178 с.
Молодежь: ориентации и жизненные пути: (На материалах
социолог. исслед. в Советской Прибалтике) / Ин – т фило-
софии и права АН Латв. ССР и др.; Отв. ред. М.Х.Титма. –
Рига: Зинатне, 1998. – 207 с.
Нечаева Е.А. К вопросу оценки студентами профессиональных
и личностных качеств учителя / Е.А. Нечаева, И.А. Райго-
родская// Вопросы психологии личности и деятельности
студентов. – Иркутск. – 1978.
Пичурин В.В. Структура и динамика жизненной позиции
личности студента педвуза: Дис. ... канд. психол. наук. – К.,
– 155 с.
Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопре-
деление / Академия педагогических и социальных наук,
Московский психолого – социальный ин – т. – М.: НПО
«МОДЭК»; Воронеж, 1996. – 256 с.
Психолого – педагогiчнi проблеми професiйної освiти: На-
уково – методичний збiрник / I.А.Зязюн та iн. (гол. ред.);
Iн – т педагогiки i психологiї професiйної освiти АПН Украї-
ни. – К.: IСДО, 1994. – 384 с.
Семиченко В.А. Порiвняльний аналiз цiнностей педагогiчної
дiяльностi та професiйної пiдготовки вчителiв // Цiнностi
освiти i виховання / За заг. ред. О.В.Сухомлинської. – К.,
– С. 135-200.
Сластенин В.А. Формирование личности учителя совет-
ской школы в процессе профессиональной подготовки /
В.А.Сластенин; Моск. гос. заочн. пед. ин – т. – М.: Просве-
щение, 1976, СМГЗПИ. – 160 с.
Социально – профессиональная ориентация студенчества/ Сб.
статей; Ин – т философии , социологии и права АН Лит. ССР /
Отв. ред. М.Титма. – Вильнюс: Б.и., 1981. – 229 с.
Социальные перемещения в студенчество: (На материалах
социол. исслед. в Сов. Прибалтике) / Отв. ред. М.Х.Титма. –
Вильнюс: Минтис, 1982. – 277 с.
Социология молодежи: Учебник / Под ред. проф.
В.Т.Лисовского. – СПб: Изд – во С. – Петербургского ун -та,
– 460 с.
Стрелянова Н.И. Педагогический идеал в системе професси-
онально – педагогической ориентации студентов педвуза //
Проблемы психологии личности и социальной психоло-
гии. – М., 1977.
Тарасенко Г.С. Формування естетико – екологiчної культури
вчителя: Автореф. дис. ... докт. пед. наук. – К., 1996. – 46 с.
Шаров А.С. Взаимосвязь ценностных ориентаций и мотивов
общения со сверстниками у подростков и старших школьни-
ков: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. – М., 1986. – 24 с.
Формирование личности старшеклассника / Под ред.
И.В.Дубровиной; НИИ общ. и пед. психологии АПН СССР. –
М.: Педагогика, 1989. – 169 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.