Ціннісні орієнтації як системоутворюючий фактор соціально активної позиції майбутнього фахівця
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pKeywords:
ціннісні орієнтації, ціннісність, професійні цінності, життєва мета, структура особистості, професійно-педагогічна спрямованість.Abstract
У статті розглядаються характеристики ціннісних орієнтацій як
центральних компонентів психологічної структури особистості, дослі-
джено особливості соціальної детермінації людської поведінки, її само-
регуляції та прогнозування, проаналізовано особливості мотиваційно-
ціннісних структур, адекватних новій ситуації, що склалася, а також
вивчено мотиваційно-ціннісні стани і процеси формування громадян-
ської самосвідомості, встановлено вплив змісту ціннісних орієнтацій
на професійне самовизначення майбутніх вчителів в процесі навчання
у вузі, зокрема проаналізовано специфіку цінностей сучасних студентів
педвузу, виявлено ієрархію «значущих цінностей» залежно від мети, на
яку ці цінності зорієнтовані, визначено розподіл засобів конкретних ді-
яльностей, які необхідні для втілення в життя тої чи іншої цінності.
References
Адыкулов А. Ценностные ориентации и особенности про-
фессиональной направленности учащихся 8-10-х классов:
Автореферат дис. ... канд. психол. наук/ А. Адыкулов. – М.,
– 26 с.
Волков Е.С. Зависимость ценностных ориентаций студентов
от смены вида деятельности: Методические рекомендации/
Е.С. Волков. – М.: МГПИ, 1981. – 29 с.
Диагностическая и коррекционная работа школьного пси-
холога // Сб. научн. трудов / Редкол.: И.В.Дубровина (отв.
ред.) и др. – М.: Издательство АПН СССР,1987. – 178 с.
Молодежь: ориентации и жизненные пути: (На материалах
социолог. исслед. в Советской Прибалтике) / Ин – т фило-
софии и права АН Латв. ССР и др.; Отв. ред. М.Х.Титма. –
Рига: Зинатне, 1998. – 207 с.
Нечаева Е.А. К вопросу оценки студентами профессиональных
и личностных качеств учителя / Е.А. Нечаева, И.А. Райго-
родская// Вопросы психологии личности и деятельности
студентов. – Иркутск. – 1978.
Пичурин В.В. Структура и динамика жизненной позиции
личности студента педвуза: Дис. ... канд. психол. наук. – К.,
– 155 с.
Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопре-
деление / Академия педагогических и социальных наук,
Московский психолого – социальный ин – т. – М.: НПО
«МОДЭК»; Воронеж, 1996. – 256 с.
Психолого – педагогiчнi проблеми професiйної освiти: На-
уково – методичний збiрник / I.А.Зязюн та iн. (гол. ред.);
Iн – т педагогiки i психологiї професiйної освiти АПН Украї-
ни. – К.: IСДО, 1994. – 384 с.
Семиченко В.А. Порiвняльний аналiз цiнностей педагогiчної
дiяльностi та професiйної пiдготовки вчителiв // Цiнностi
освiти i виховання / За заг. ред. О.В.Сухомлинської. – К.,
– С. 135-200.
Сластенин В.А. Формирование личности учителя совет-
ской школы в процессе профессиональной подготовки /
В.А.Сластенин; Моск. гос. заочн. пед. ин – т. – М.: Просве-
щение, 1976, СМГЗПИ. – 160 с.
Социально – профессиональная ориентация студенчества/ Сб.
статей; Ин – т философии , социологии и права АН Лит. ССР /
Отв. ред. М.Титма. – Вильнюс: Б.и., 1981. – 229 с.
Социальные перемещения в студенчество: (На материалах
социол. исслед. в Сов. Прибалтике) / Отв. ред. М.Х.Титма. –
Вильнюс: Минтис, 1982. – 277 с.
Социология молодежи: Учебник / Под ред. проф.
В.Т.Лисовского. – СПб: Изд – во С. – Петербургского ун -та,
– 460 с.
Стрелянова Н.И. Педагогический идеал в системе професси-
онально – педагогической ориентации студентов педвуза //
Проблемы психологии личности и социальной психоло-
гии. – М., 1977.
Тарасенко Г.С. Формування естетико – екологiчної культури
вчителя: Автореф. дис. ... докт. пед. наук. – К., 1996. – 46 с.
Шаров А.С. Взаимосвязь ценностных ориентаций и мотивов
общения со сверстниками у подростков и старших школьни-
ков: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. – М., 1986. – 24 с.
Формирование личности старшеклассника / Под ред.
И.В.Дубровиной; НИИ общ. и пед. психологии АПН СССР. –
М.: Педагогика, 1989. – 169 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.