Застосування казкотерапії в діяльності шкільного психолога по забезпеченню психологічного здоров’я молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
емоції, молодший шкільний вік, страхи, тривожність, казка, інформаційний резонанс.Анотація
В умовах психологічного експерименту вивчена емоційна сфера дітей
молодшого шкільного віку. Показано, що образи, герої, метафори казки
створюють позитивний інформаційний резонанс в емоційній сфері дітей.
Розумовий розвиток дітей молодшого шкільного віку характеризуєть-
ся сформованим образним мисленням, що дозволяє дитині з допомогою
рольової гри створювати моделі тієї дійсності, з якою він має справу.
Успішне програвання учнем певної ролі казки забезпечується адекват-
ним підходом практичного психолога до особистості молодшого школя-
ра, що забезпечує останньому психічний комфорт, сприяє зняттю пси-
хічних бар’єрів, тривоги, страху і невпевненості.
Посилання
Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии.
Пер. с немецкого А.М. Боковикова / А. Адлер. – М.: Про-
гресс, 1995. – 291 с.
Вачков И.В. Сказкотерапия: Развитие самосознания через
психологическую сказку /И.В. Вачков. – М.: Ось-89, 2007. –
с.
Вундт В. Психология душевных волнений // Психология
эмоций: Тексты / Под ред. В. К. Вилюнаса, Ю. Б. Гиппенрей-
тер / В. Вундт. – М.: Изд-во Моск.ун-та, 1984. – 288 с.
Дубровина И.В. Школьная психологическая служба:
вопросы теории и практики / И.В. Дубровина. – М.: Педаго-
гика, 1991. – 232 с.
Дусавицкий А.К. Развитие личности в учебной деятельнос-
ти/ А.К. Дусавицкий. – М.: Дом педагогики, 1996. – 208 с.
Зинкевич-Евстигнеева Т.Д. Практикум по сказкотера пии.
(Серия «Мастерская психологии и психотерапии») /Т.Д. Зин-
кевич-Евстигнеева. – СПб: Речь, 2004. – 310 с.
Зинкевич-Евстигнеева Т.Д. Формы и методы работы со сказка-
ми/ Зинкевич-Т.Д. Евстигнеева. – СПб.: Речь, 2006. – С. 240.
Изард К. Эмоции человека. / К. Изард. – М.: Издательство
Московского университета,1980. – 439 с.
Микляева А.В. Школьная тревожность: диагностика, кор-
рекция, развитие / А.В. Микляева, П.В. Румянцева. – СПб.:
– 247 с.
Обухов Я.Л. Для чего нужны страшные сказки? // Школа
здоровья. – 1997. – №3. – С.115-117.
Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психо-
логическая природа и возрастная динамика / А. М. Прихо-
жан. – М.: Московский психолого-социальный институт; Во-
ронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2000. – 304 с.
Чернышов С.И. Чудеса резонанснойтранскрипции, трансля-
ции и репликациичеловечества (Грандиозная регенерация
человечества на Земле) / С.И. Чернышов, И.Ю. Микляев,
А.Н. Микляева, Э.А. Сыромолот. – Харьков: ОАО «Модель
Вселенной», 2009, – С. 87.
Эльконин Д. Б. Понятие компетентности с позиций развива-
ющего обучения // Современные подходы к компетентност-
ноориентированному образованию / Д.Б. Эльконин. – Крас-
ноярск, 2002. – 22 с.
Эриксон Э. Детство и общество/ Э. Эриксон; Пер. [с англ.] и
науч. ред. А.А. Алексеев. – СПб.: Летний сад, 2000. – 142 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.