Застосування казкотерапії в діяльності шкільного психолога по забезпеченню психологічного здоров’я молодших школярів

Автор(и)

  • Г.М. Мікляєва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Ключові слова:

емоції, молодший шкільний вік, страхи, тривожність, казка, інформаційний резонанс.

Анотація

В умовах психологічного експерименту вивчена емоційна сфера дітей
молодшого шкільного віку. Показано, що образи, герої, метафори казки
створюють позитивний інформаційний резонанс в емоційній сфері дітей.
Розумовий розвиток дітей молодшого шкільного віку характеризуєть-
ся сформованим образним мисленням, що дозволяє дитині з допомогою
рольової гри створювати моделі тієї дійсності, з якою він має справу.
Успішне програвання учнем певної ролі казки забезпечується адекват-
ним підходом практичного психолога до особистості молодшого школя-
ра, що забезпечує останньому психічний комфорт, сприяє зняттю пси-
хічних бар’єрів, тривоги, страху і невпевненості.

Посилання

Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии.

Пер. с немецкого А.М. Боковикова / А. Адлер. – М.: Про-

гресс, 1995. – 291 с.

Вачков И.В. Сказкотерапия: Развитие самосознания через

психологическую сказку /И.В. Вачков. – М.: Ось-89, 2007. –

с.

Вундт В. Психология душевных волнений // Психология

эмоций: Тексты / Под ред. В. К. Вилюнаса, Ю. Б. Гиппенрей-

тер / В. Вундт. – М.: Изд-во Моск.ун-та, 1984. – 288 с.

Дубровина И.В. Школьная психологическая служба:

вопросы теории и практики / И.В. Дубровина. – М.: Педаго-

гика, 1991. – 232 с.

Дусавицкий А.К. Развитие личности в учебной деятельнос-

ти/ А.К. Дусавицкий. – М.: Дом педагогики, 1996. – 208 с.

Зинкевич-Евстигнеева Т.Д. Практикум по сказкотера пии.

(Серия «Мастерская психологии и психотерапии») /Т.Д. Зин-

кевич-Евстигнеева. – СПб: Речь, 2004. – 310 с.

Зинкевич-Евстигнеева Т.Д. Формы и методы работы со сказка-

ми/ Зинкевич-Т.Д. Евстигнеева. – СПб.: Речь, 2006. – С. 240.

Изард К. Эмоции человека. / К. Изард. – М.: Издательство

Московского университета,1980. – 439 с.

Микляева А.В. Школьная тревожность: диагностика, кор-

рекция, развитие / А.В. Микляева, П.В. Румянцева. – СПб.:

– 247 с.

Обухов Я.Л. Для чего нужны страшные сказки? // Школа

здоровья. – 1997. – №3. – С.115-117.

Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психо-

логическая природа и возрастная динамика / А. М. Прихо-

жан. – М.: Московский психолого-социальный институт; Во-

ронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2000. – 304 с.

Чернышов С.И. Чудеса резонанснойтранскрипции, трансля-

ции и репликациичеловечества (Грандиозная регенерация

человечества на Земле) / С.И. Чернышов, И.Ю. Микляев,

А.Н. Микляева, Э.А. Сыромолот. – Харьков: ОАО «Модель

Вселенной», 2009, – С. 87.

Эльконин Д. Б. Понятие компетентности с позиций развива-

ющего обучения // Современные подходы к компетентност-

ноориентированному образованию / Д.Б. Эльконин. – Крас-

ноярск, 2002. – 22 с.

Эриксон Э. Детство и общество/ Э. Эриксон; Пер. [с англ.] и

науч. ред. А.А. Алексеев. – СПб.: Летний сад, 2000. – 142 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мікляєва, Г. (2019). Застосування казкотерапії в діяльності шкільного психолога по забезпеченню психологічного здоров’я молодших школярів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p