Формування у студентів мотивів учіння при впровадженні дистанційних технологій у навчальний процес ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
мотиваційна сфера, дистанційні технології, проблемне навчання, самоорганізація навчальної діяльності студентів.Анотація
У роботі розглядається вплив проблемних ситуацій на формування
позитивної мотивації у студентів, зміст поняття “дистанційне навчання”,
показані позитивні і негативні сторони дистанційного навчання. В роботі
пропонується така модель навчання, яка об’єднує елементи дистанційного
та традиційного навчання. У роботі доведено, що впровадження
дистанційних технологій у навчальний процес вищого навчального
закладу дозволяє істотно підвищити ефективність традиційної лекції,
практичного заняття, створює умови для ефективної організації
самостійної роботи студентів.
Посилання
Білоус О. А. Впровадження дистанційних технологій в
навчальний процес / О. А. Білоус, Т. В. Завальна, Н. М. За'
харченко // Теорія та методика електронного навчання :
[збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Видавничий відділ
НМетАУ, 2010. – С. 10–12.
Божович Л. И. Проблемы формирования личности / Л. И. Бо'
жович; под ред. Д. И. Фельдштейна. – М., Воронеж, 2001. –
с.
Дистанційне навчання [Електронний ресурс] / Хмельницький
національний університет. Факультет дистанційного на'
вчання. – Режим доступу : http://dn.tup.km.ua/dn/page.
aspx?r=r32&lng=1
Жалдак М. І. Про проблеми навчання інформатики в середніх
та вищих навчальних закладах / М. І. Жалдак // Актуальні
проблеми психології : Психологічна теорія і технологія
навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Смульсон. – К. :
Міленіум, 2005. – Т.8, вип. 1. – С. 39–53.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб : Питер,
– 98 с.
Колісник Л. О. Психологічний аспект розвитку дистанційного
навчання / Л. О. Колісник // Актуальні проблеми психології :
Психологічна теорія і технологія навчання; за ред. С. Д. Мак'
сименка, М. Л. Смульсон. – К. : Вид'во НПУ ім. М. П. Дра'
гоманова, 2009. – Т. 8, вип.6. – С. 121–128.
Коміссарова О. Ю. Психологічна підтримка студентів за
допомогою телекомунікаційних технологій / О. Ю. Ко'
міссарова, М. Л. Смульсон // Теорія та методика електронного
навчання : [збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Ви'
давничий відділ НМетАУ, 2010. – С. 117–126.
Костюк Г. С. Навчально'виховний процес і психічний розвиток
особистості / Г. С. Костюк; за ред. Л. М. Проколієнко;
упорядники В. В. Андрієвська, Г. О. Балл, О. Т. Губко,
О. В. Проскура. – К. : Радянська школа, 1989. – 608 с.
Кудрявцев Т. В. Вопросы психологии и дидактики проблемного
обучения / Т. В. Кудрявцев // О проблемном обучении. – М. :
Наука, 1993. – Вып. 1. – С.3–20.
Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : в
т. / А. Н. Леонтьев. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 1. – 391 с.
Лернер И. Я. Проблемное обучение / Лернер И. Я. – М. : Изд'
во МГУ, 1974. – 112 с.
Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и
обучении / Матюшкин А. М. – М. : Педагогика, 1972. – 168 с.
Машбиць Ю. І. Актуальні психолого'педагогічні проблеми
дистанційного навчання / Ю. І. Машбиць, М. Л. Смульсон //
Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і
технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'
льсон. – К. : Міленіум, 2005. – Т. 8, вип.1. – С. 6–23.
Носенко Е. Л. Формування когнітивних структур особистості
засобами інформаційних технологій / Е. Л. Носенко, М. А. Са'
люк. – Дніпропетровськ : Вид'во ДНУ, 2007. – 138 с.
Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования /
Рубинштейн С. Л. – М. : Изд'во АН СССР, 1958. – 146 с.
Смульсон М. Л. Інтелектуальний саморозвиток у віртуальному
освітньому середовищі: зміна парадигми / М. Л. Смульсон //
Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і
технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'
льсон. – К. : Вид'во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – Т. 8,
вип. 6. – С. 250–259.
Чернобровкін В. М. Психологічні аспекти прийняття рішень у
проблемних ситуаціях педагогічної діяльності як мисленнєвого
процесу / В. М. Чернобровкін // Стратегії творчої діяльності:
школа В. О. Моляко; за ред. В. О. Моляко. – К. : Освіта
України, 2008. – С. 160–202.
Чумак В. В. Використання демонстраційного програмного
забезпечення в процесі викладання у ВНЗ / В. В. Чумак //
Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №12.
Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. : НПУ
імені М. П. Драгоманова, 2007. – № 17 (41). – Част. ІІ. – С. 141–
Чумак В. В. Розв’язування психологічних задач (з дисципліни
“Вікова психологія”) студентами ВНЗ на комп’ютері / В. В. Чу'
мак // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія
№12. Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. :
НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – № 30 (54). – С. 211–
Юдіна Н. О. Діагностика особливостей мотивації навчання
студентів / Н. О. Юдіна // Науковий часопис НПУ імені
М. П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні науки : [збірник
наукових праць]. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. –
№ 17 (41). – Част. ІІ. – С. 252–257.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.